• Číslo 4: Debata - Steven Crowder & Julie Rei Goldstein •

171 11 2
                                    

Překlad debaty o platnosti studií, které jsem uvedla v předchozí kapitole:

•   •   •

TRANSGENDER DEBATA:
CROWDER ARGUMENTUJE VĚDOU VS. JULIE REI GOLDSTEIN | LOUDER WITH CROWDER

Steven: "Vím, že je několik oblastí, ve kterých jste kritizovala mě a náš program. Kde si myslíte, že jsme ohledně odkazování na vědecké důkazy udělali významnou chybu?"

Julie: "Jistě. Řekl jste, že sebevražednost (v transgenderové komunitě) je stejná jak před, tak po, operaci. Toto tvrzení bylo shledáno nepravdivým rovnou v několika různých studiích, které používají totožnou metodologii před i po operaci. Cituji – mám tu jednu studii z Belgie-.."

Steven: "Ano, mám pocit, že jste citovala jednu studii z Belgie a jednu z Kanady, pokud se nepletu."

Julie: "Ano. Je tu jedna z Belgie z roku 2006, která vlastně ukazuje, že (sebevražednost v transgenderové komunitě) klesá z 29,3% na 5,1% a ta druhá studie z Kanady zase ukazuje z 27,1% na 1%.

Studie, kterou vy velmi často vytahujete, je studie doktorky Dhejne. Ta ze Švédska, která ve skutečnosti netvrdí to, co si myslíte, že tvrdí. A, nechte mě použít vlastní slova doktorky Dhejne. Ona sama řekla, že ta studie jako celek pokrývá období mezi roky 1973 a 2003. Co zjistila je, že když rozdělila tyto oddíly do dvou skupin – do skupin od let 1973 do roku 1988 a 1989 do 2003 – předpokladatelně se změnila metodologie, změnily se diagnostické prostředky i procedury a její studie zjistila, že úmrtnost, pokusy o sebevraždu i kriminalita ve skutečnosti mizí. A nenašla žádné rozdíly sebevražednosti a kriminality s cisgender skupinou mezi lety 1989 a 2003."

Steven: "Několik věcí. – Není to jen ta Švédská studie, to je důležité zdůraznit, což váš způsob prezentování neudělal. Než se do toho pustíme, oceňuji, že jste zmínila jednu Belgickou a jednu Kanadskou studii.

Je důležité, aby tohle lidé věděli. – Proč si myslíte, že bych kompletně opomenul tu studii z Belgie, kterou jste zmiňovala?"

Julie: "To upřímně netuším. Chci říct, někteří lidé mají agendu. Nemyslím si, že by jste-.."

Steven: "Okay, proč si myslíte, že bych opomenul tu Kanadskou?"

Julie: "Já.. Já opravdu nemám tušení. Povídejte."

Steven: "Dobře. Ta studie z Belgie – a tohle je jedna věc, která, si myslím, je velmi důležitá, jelikož transgender komunita ráda říká, že "popíráme vědu" a co vlastně ve skutečnosti dělají je, že dělají výjimky v pravidlech, než aby pravidla dodržovali - takže máme jednu Belgickou studii, která byla provedena už před nějakou dobou. Od té doby bylo uděláno o mnoho více studií s většími vzorky a objektivnějšími parametry.

Přijde mi také zajímavé, že jste zmínila 30-ti procentní rozdíly mezi svými studiemi. Tou Belgickou a Kanadskou studií. Je pro to několik důvodů:

Ta Belgická studie měla, myslím, 100 a něco, možná 107 zúčastněných. 

43% účastníků odpadlo, což znamená, že nemáme nejmenší tušení, co se s nimi na konci stalo. Nemáme nejmenší tušení, jestli jsou ještě vůbec naživu. Takže 43% lidí, kteří byli na začátku této studie, nebyli přítomni u jejího konce. Pouhých 62 z 105 nebo 107, nemám to zrovna před sebou.

To docela zkresluje výsledky.

Takže to je jedna studie. Ta, kde jste viděla onen úpadek sebevražd z 29% na 5% - mám dojem, že jste to tak citovala.

Problematika TRANSGENDEROVÉ IdeologieKde žijí příběhy. Začni objevovat