My Dear Mafia | 14

3.1K 120 10
                                    

Adrian menumbuk punch bag yang berukuran agak besar dan berat. Tumbukan yang dihadiahkan berbunyi kuat sehingga menyebabkan punch bag berwarna hitam pekat itu melayang ke udara.

Kaki dilayangkan tepat mengena hujung punch bag. Hatinya terasa sakit yang tidak terhingga apabila mengenangkan si isteri yang masih tidak mempercayakan dirinya setelah berbulan perkahwinan mereka dilangsungkan.

Bunyi pintu yang dibuka dari luar kedengaran namun Adrian hanya membuat tidak endah. Dia hanya menumpukan sepenuh perhatian terhadap punch bag. Langsung tidak ditoleh kepalanya kebelakang.

"Y-you," dulang yang berisi segelas banana smoothie diletakkan diatas sebuah meja kopi yang terletak bersebelahan sofa. Fathia berjalan menghampiri susuk tubuh Adrian bersama kedua belah tangan yang menggenggam hujung baju.

Fathia hanya memandang belakang tubuh Adrian yang terdedah tanpa seurat benang. Matanya terkedip beberapa kali menanti Adrian menyahut panggilannya.

Sejak pulang daripada majlis Alexander semalam, Adrian langsung tidak mahu bercakap dengannya. Setiap soalan yang Fathia ajukan, pasti lelaki itu akan mengelak daripada bertembung empat mata dengan Fathia dan melarikan diri.

Sejujurnya, Fathia terasa dengan perilaku Adrian tetapi dia hanya memilih untuk mendiamkan diri kerana takut dengan sisi Adrian yang seakan seekor singa kelaparan. Siapa sahaja tidak terasa jika makan dan tidur sendiri tak ubah seperti seorang gadis sunti yang belum berkahwin.

Suami ada, tetapi langsung tidak mengendahkan dirinya. Serasa mahu menangis tetapi Fathia cekalkan hati supaya tidak berlaku cengeng kali ini. Sudah terang lagi bersuluh bahawa dia yang bersalah. Apa lagi yang boleh dipertikaikan?

"Adrian." Fathia memberanikan diri untuk berdiri dihadapan Adrian namun lain yang dibalas lelaki itu. Adrian berpura-pura seakan tidak mampu melihat kelibat Fathia lalu dia berpusing menuju kearah sofa meninggalkan Fathia yang terkebil sendirian.

Adrian mencapai sehelai tuala putih bersih yang tergantung di bahagian towel part lantas dibawa tuala tersebut mengelap peluhnya. Dia tahu Fathia berada betul-betul dibelakang tubuhnya.

"You, I minta maaf,"

"Pergi keluar, takut I pukul you pula nanti." Adrian mengelap dahinya yang penuh dengan manik-manik peluh. Pandangan dihalakan ke arah dinding kosong saat Fathia muncul dihadapannya pula. Adrian tahu dia akan mudah memaafkan isterinya itu sekiranya wajah memujuk Fathia dipandang.

Fathia mengeluh lemah mendengar sarkastik yang dilontar Adrian. Semenjak semalam dia memohon kemaafan tetapi tidak dilayan. Paling menyedihkan saat Adrian seakan tidak sedar dengan kewujudan dia yang berlegar di sekeliling lelaki itu.

"You tak nampak I ke?" Fathia bertanya polos sambil melambaikan tangan kanannya dihadapan wajah Adrian. Matanya meliar memandang setiap inci kulit wajah Adrian.

Adrian menahan ketawa saat melihat riak blur Fathia. Dia berdehem beberapa kali lantas berpusing membelakangi si isteri. Tubuhnya sedikit bergetar akibat tawa yang hampir terlepas.

"You selalu mengelak daripada pandang I. Kenapa? You tak suka I duduk dalam Gym ni ke? Okay fine, I keluar!" Fathia berpura-pura merajuk lalu dia mengatur langkah menuju kearah pintu utama Gym. Harapannya hanya satu saat ini iaitu langkahnya akan ditahan oleh Adrian.

MY DEAR MAFIA [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now