prolog 🍕

348 37 3
                                    

"im just fucking tired of all this bullshit"
.
.
.
"believe in yourself and no one can against you"

—————

berabad lalu ,

"akhirnya kecundang juga kau Tritone" bisik lelaki yang memakai jubah hitam berhood . hoodnya itu menutupi kepalanya dan mukanya . hanya separuh dari mukanya yang kelihatan .

jubah di bahagian lengan sudah terkoyak dan menampakkan lukanya seperti terhiris benda tajam .

di tangannya yang putih pucat langsung menampakkan uratnya itu menggenggam sebilah pedang yang agak panjang dan dipenuhi dengan cecair merah yang masih segar dan masih deras menitik .

disebalik hoodnya , dia tersengih sambil mata hijaunya memandang sekujur tubuh berjubah putih yang terbaring berlumuran darah dihadapannya .

perlahan lelaki itu menjadi asap hitam dan menghilang dari situ .

setelah yakin ancaman sudah hilang , lelaki yang bernama Tritone itu membuka matanya perlahan . sakit di dadanya akibat tertusuk pedang itu cuba di tahan .

perlahan dia mengeluarkan cincinnya yang bertakhtakan permata ungu dari dalam jubahnya . dia menggenggam cincin itu kuat sambil menutup mata .

urat urat di badannya mula timbul . darah di dadanya semakin deras mengalir .

"ARGHHHHHHHHHHHHHHHHH !"

cincin itu mula bercahaya . dia seperti memindahkan satu tenaga yang terlalu kuat ke cincin itu .

dengan nafas yang tersisa , Tritone meletakkan cincin itu ke dalam tanah dan dengan sekuat hatinya dia menumbuk cincin itu dan membenamkan cincin itu jauh ke dalam tanah .

"arghh !" Tritone memegang dadanya .

mungkin perjuangannya sampai disitu sahaja..

"mungkin cerita pahlawan si hebat tritone sampai di sini sahaja" lelaki itu tersengih walaupun mulut hampir tidak kelihatan kerana darah yang deras tersembur keluar .

"ibu...tritone minta izin pergi dulu sebelum ibu..."

walaupun terasa sekejap tapi hidup memang menyenangkan .

pandangan semakin kabur ...

dan akhirnya semuanya menjadi gelap , sakit didadanya juga sudah tidak dirasa ...

--------------

ha kau ! ye kau la do sjsjssjsjs

nak gi mana tu ? nak keluar dah ? kau jangan blah dulu , banyak cantek muka aku ewah .

baca la chapter satu dulu .











ha nak baca chapter satu ke tu ?

HAAA NI BARU AKU SAYANG HANGGG !!!!

MUAHHH MUAHH MUAHHHHH .

amuah lagi !

ok baca dulu au . dhtu vote ehe .

-syahsempoi bhai 💃

++' power of the ring :: kth 🌀Where stories live. Discover now