5

99 16 3
                                    

Dark World Castle 🌀

leto menarik dua makhluk itu ke hadapan singgahsana .

"lord..." leo dan arlo melutut di hadapan lelaki berjubah hitam berbadan besar dan tinggi yang duduk di singgahsana .

mereka berdua menundukkankepala . takut ? mungkin . apa apa sahaja boleh berlaku kepada mereka sekarang .

leto kembali berdiri di sebelah lord lachlan . "inilah mereka" bisiknya .

lord lachlan menggenggamkan tangannya menahan marah .

"kau pilih hukuman kau" kata lord lachlan dengan suara keras .

"bunuh ?" sambungnya lagi dengan sinis .

leo dan arlo tersentak . lantas mereka sujud dihadapan raja mereka itu .

"maafkan kami lord.." ujar leo dengan suara bergetar .

"MAAF ?!" lord lachlan mula berdiri . matanya bertukar merah .

bahu leo dan arlo terhinjut mendengar tengkingan lelaki itu . mata leo sudah mula berair .

"ta-tapi lord kami tidak tipu" arlo memberanikan diri .

leo terus menganggukkan kepalanya laju .

"k..ka-mi nampak lord . kami nampak dia jumpa cincin tritone-"

"JANGAN SEBUT NAMA LEMAH TU !"

arlo dan leo terkedu .

"be-betul lord..." kali ini leo pulak yang bersuara .

lord lachlan memandang leo dan arlo lama tanpa mengatakan apa apa .

"buktikan" katanya setelah beberapa saat mendiamkan diri .

perlahan lord lachlan melangkah turun dari singgahsananya dan berhenti di hadapan leo .

"aku maafkan kau sebab bapak kau yang bunuh tritone dan dia setia dengan aku"

leo menundukkan kepalanya .

ya , leto ialah bapak kepada leo . leto juga merupakan orang kuat lord lachlan sejak berabad lamanya dan leto juga yang telah membunuh tritone dengan pedangnya sendiri .

disebabkan kesetiaannya lah dia sanggup serahkan anaknya kepada lord lachlan seperti sekarang .

"tapi ?..." soal arlo perlahan .

lord lachlan pandang arlo lalu tersengih .

dia menghulurkan kedua tangan di hadapan leo dan arlo dan memberi isyarat untuk menyambut tangannya .

perlahan lahan leo dan arlo meletakkan tangan mereka di tapak tangan lord mereka itu .

leto yang sudah boleh agak apa yang bakal berlaku terus memalingkan mukanya ke arah lain . dia tidak mahu lihat apa yang akan terjadi kepada anaknya .

tanpa berlengah lord lachlan menggenggam tangan arlo dan leo kuat .

"ARGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !"

cahaya hijau yang amat terang keluar dari dada mereka dan itu amat menyiksa mereka berdua .

lama kelamaan rambut hijau mereka berubah menjadi kelabu...

***

cyber city 🌀

"SEMUTTTT ?!"

aku mengundur kebelakang seperti tidak percaya .

eh bukan 'seperti' tidak percaya , MEMANG AKU TAK PERCAYA SEKARANG NI .

++' power of the ring :: kth 🌀Where stories live. Discover now