4

114 15 2
                                    

Dark world castle 🌀

seorang lelaki berjubah hitam dan berbadan besar yang duduk di atas singgahsana itu menggenggam tangannya apabila mendengar berita yang disampaikan oleh orang kanannya .

matanya yang berwarna hijau terang itu bertukar merah .

di atas dinding belakang singgahsana itu , terdapat satu pedang yang kelihatan agak lama dan ada kesan merah di mata pedang itu .

"bawa mereka berdua" arah lelaki yang duduk di singgahsana itu sambil menahan amarahnya .

lelaki yang melutut dihadapannya itu terus mengangguk dan perlahan dia bangun sebelum menjadi asap hitam dan hilang dari situ .

***

cyber city 🌀

aku hampir tiba di hujung lorong dan jalan sikit , ha sampailah kat restoran pak jeman perut boroi botak tengah tu .

di hujung lorong aku ternampak seorang wanita tua berjubah putih asyik tenung aku .

"aish pahal pulak nenek ni , taula aku hensem" gumam aku tak sedap hati .

makin aku jalan , makin dekat aku dengan dia dan makin jelaslah mata dia tenung aku .

telinga nenek tu lain , rambutnya yang putih itu berwarna kebiruan sedikit . mungkin sebab terlalu tua kut .

aku makin dekat , makin tajam pulak dia tenung aku yall .

perlahan dia melangkah ke arah aku .

shet .

pahall pulakk niiiii ?! aku takdepun curi gigi palsu dia halahhhhhhh !

nekk , saya masih teruna nek . saya tak berselera dengan yang dah expired ni . nenek balik jaga cicit lah nek sjksjsjssjsksksksjjssjsjsj .

"errr kenapa eh nek ? pewarna rambut nenek hilang ke ? saya takde curi nek ! kawan saya si fikri takguna yang curi nek ! nenek pergila cari dia di panti aurora ! nenek cubit je dia nek !" aku tersengih janggal . sheram yall nenek ni .

"dia dah tahu" kata nenek tu spontan .

dahi aku berkerut . "ha ?"

"dia sudah tahu !"

"dia apa nek ? sudah apa ? ouh semua sudah elizabeth tan tu kan ? ye ye lagu tu memang sedap nek hehehee" aku garu kepala yang tidak gatal .

perlahan aku melangkah menjauh dari nenek tu .

nenek tu mendengus . aik marah nampak .

"kau pewaris ! kau pewaris ! dia tahu ! kuasa kau ! bunuhh diaaa ! bunuhhh !"

suara nenek tu semakin keras . lutut aku takyah cakap , dah menggeletar gila .

"eheheehehehe nek cau lu pape takyah rogerrrrr nekkkk !!!!!" terus lintang pukang aku lari tak pijak tanah tinggalkan lorong tu .

tadi aku boleh dengar nenek tu teriak "bunuhhhh ! bunuhhhh !"

fuh ni lah nasib kalau terlalu hensem .

#bropasrah .

***

tercungap cungap aku apabila sampai di restoran pak jeman ni .

hidung aku dah kembang kembis tarik oksigen . boleh tahan laju juga aku lari tadi . tiba tiba rasa nak ulang balik masa ke zaman sukan sekolah rendah dulu , yela asyik aku je dapat tempat last , jatuh maruah orang hensem .

seseorang menepuk bahu dari belakang .

"ye dek ?"

aku kenal suara ni .

++' power of the ring :: kth 🌀Where stories live. Discover now