satu tenaga yang amat kuat menjalar masuk ke seluruh tubuh aku .
"ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH !"
semuanya menjadi sangat terang , bercahaya , silau dan
"argh !" aku terjaga dari mimpi .
nafas aku menderu laju , dada aku berombak , peluh didahi deras mengalir .
kepala aku sakit . aku baru teringat sesuatu . memori itu sangat memaksa aku .
cincin di atas rak kecil sebelah katil aku , aku pandang sebelum perlahan aku capai .
"apa yang jadi sebenarnya malam tu ?" aku tenung cincin tu . aku masih keliru .
dahi aku berkerut apabila melihat permata ungu itu .
"eh , dah tak bersinar lagi ?" bisik aku pelik .
aku belek cincin silver itu .
nampak macam dah lama gila tapi tak berkarat langsung . permata diapun takde menunjukkan tanda tanda macam nak tercabut , masih kuat lagi melekat kat cincin tu . silver asli kut , jual ah he he he *poker face*
tiba tiba aku ternampak satu perkataan .
aku dekatkan cincin tu ke wajah aku , mata aku kecilkan supaya boleh nampak tulisan tu dengan jelas.
"tri......to....ne.."
dahi aku berkerut .
"tritone ?"
"tritone ni apa ? bahasa negara mana pula ?"
"turkey ?.... eh tak tak"
"takkanla kore— eh jap , cincin ni tertanam kat sini , mestilah bahasa sini kan ?" aku garu kepala yang tidak gatal .
"tritone ? nama kut ? ha nama lah tu . bijak juga aku ni" aku tersengih .
"ha lantakla" aku malas nak fikir panjang . malas nak sakitkan otak , aku terus letakkan kembali cincin di rak sebelah katil aku sebelum menghempas badan ke katil semula .
tido lagi baik , malam ni aku kena keje . dahla semalam aku tak datang keje disebabkan hal bangang semalam tu .
aku terus tarik selimut untuk menutupi badan aku dan yey yey kembali ke alam mimpi .
haah , keje aku memang proses taik mata je .
***
gua lavender 🌀
"aku nampak ! sumpah aku nampak !"
seorang remaja lelaki yang berjubah hitam itu berjalan ke hulu dan ke hilir .
hood jubahnya tidak di pakai . terserlah wajahnya yang putih pucatnya . urat uratnya turut jelas kelihatan kerana kulitnya itu . rambut dan matanya berwarna hijau dan telinganya sedikit berbeza daripada telinga manusia biasa , telinga dia sedikit tajam ke atas .
dia meramas rambutnya kasar .
"aku nampak dengan mata aku sendiri ! cahaya dari cincin ungu tu masuk dalam badan dia ! aku namp——"
"KAU DIAM BOLEH TAK LEO ?!" satu lagi makhluk serupa remaja bernama leo tadi mendengus kasar .
"INGAT KAU JE NAMPAK ? AKU PUN NAMPAK ?!" remaja yang duduk di atas batu di dinding gua itu meramas rambutnya akibat buntu .
"Arlo aku pasti tu cincin tritone ! tu kuasa tri—-"
"kau jangan sebut nama tu Leo ! Tritone dah lama mati ! puak dia dah lama pupus faham ?!" Makhluk yang bernama Arlo itu mengeraskan suaranya .
YOU ARE READING
++' power of the ring :: kth 🌀
Fantasy[ h i a t u s ] "i dont want this superpower . i dont deserve it. but what can i do ?" anda rasa saya ada masa untuk tulis natang ni ? aku ? lawa . hotel ? trivago . awek lu dm dekat insta tnya mana wa mau bawa jumpa eh TIBERRR ! ok senanye aku tak...