9

145 15 8
                                    

QUL DI SINI !

FOLLOW LA IG AKU .

NI IG AKU KEH , QUL YANG LEBIH HENSEM DARI CRUSH ANDA .

BUKAN IG AUTHOR .

(tapi memang author la yang control ig tu . YELA AKU KAN TAK WUJUD CKKYFJIHG HUWAAAAA SHEDIH BODO, AKU TAK WUJUD SHIOT !

SO PLEASE AWAK ! PLEASE ! ANGGAP JELA AKU YANG CONTROL KEH , OKEH ! OKEH !)

orait follow gais .

@qulashrfx

thx ! I LOVE MYSELF !

++++

"yeah artis kita sudah sampai"

masuk je dewan , semua pandangan beralih ke arah aku .

di tambah lagi dengan kata alu-aluan dari walid tadi , ha tambahlah semua jenis mata semakin tajam merenung aku .

hak alah . cucuk kang , buta semua .

hoodie aku , aku tarik menutup kepala aku .

taulah telinga aku yang tajam ni tak ketara sangat tapi manalah tau en ada yang tersedar ke apa , yela semua dah tengok aku macam nak telan .

"pfft aku ingat orang suka ponteng ni hodoh do . bapak hensem siyel"

"weh dia pakai skincare ke siot . kulit dia lagi licin dari ketiak aku weh"

"jadi ni lah budak nama qul tu ?"

"rambut biru biru nak bawa pegi mana ? boleh masuk kubur ke ?"

heh tak sampai lima saat je dewan sunyi bila aku masuk . lepastu bising balik .

aku malas nak ambil pusing , aku terus duduk di sebelah manusia yang lambai lambai ke arah aku .

haah tu fikri .

sebenarnya dari 0.01 saat selepas aku masuk dewan tu lagi dia dah meloncat loncat melambai sampai menjerit nama aku . entahlah monyet dari zoo mana yang terlepas ni .

boleh tahan besar juga dewan ni . tapi duduk kat lantai je , takde meja dan kerusi sebab dewan ni selalu kena pakai untuk jalankan aktiviti .

aktiviti apa , aku tak tau sebab aku tak pernah ikut .

"okeh okeh mohon senyap . tolong hargai sikit perasaan terharu walid ni sebab ni first time anak anak walid semua berkumpul"

"cepatla walid bagitau apa walid nak sampaikan . takyahlah nak banggakan sangat budak pemalas tu" tetiba seorang lelaki mengeluh seraya menjerit .

YES ITU IMAN GAIS .

dia ada muncul sekali di chapter pertama paling atas . korang mesti dah lupa dia kan .

dia muncul sekejap je tak sampai satu minit .

YELA WATAK SAMPINGANLAH KATAKAN . TAK PENTING PUN !

dah dah lupakan dia , fokus balik dekat RAJA HENSEM QUL SI RAMBUT BIRU AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA .

lepastu je dengar keluhan si iman takde iman tu , terus makhluk mula kecoh .

"ha tulah .  apa yang hebat sangat dia tu"

EH AKU BOLEH BAKAR ENGKOLAH KALAU KAU NAK !

"pikir hensem ke , acah je lebih"

EH DIAMLAH KAU JONGANG , DASAR DAHI LUAS !

"aku pun nak hina dia tapi dia hensem sangat sampai aku tak sanggup"

dan semakin kecoh .

fikri dah nak panas dah , tapi aku jeling dia terus dia diam . yela dia faham , aku tak suka kecoh kecoh ni . Kalau aku yang buat kecoh sukalah ahak ahak .

"dahla umi dengan walid tak pernah marah dia—"

"EHEM , OK MOHON SENYAP SEMUA ANAK WALID" walid berdehem kuat di mikrofon apabila bebelan mereka semakin melalut .

"Ok tanpa panjangkan lagi situasi ni , walid akan bagitau tujuan kita berhimpun pagi ni"

TAK MASALAHNYA , WALID YANG MULAKAN SEMUA NI EY .

"Assalammualaikum semua"

"walaikumsalam walid..."

selepas itu , walid mengetuai bacaan doa . fikri kata memang selalu baca doa dulu baru mula apa apa .

selepas baca doa , umi yang dari tadi senyap mula berdiri sambil membawa kertas lalu berjalan ke arah kami dan membahagikan kertas tadi satu orang satu .

bila tengok jek kertas tu , semua kembali kecoh tetapi dengan nada gembira .

tapi yang buat aku lagi tertarik , fikri langsung tak bersuara selepas tengok kertas tu . selalu dia paling kecoh , entah entah siap bergelek lagi di tengah tengah dewan . tapi sekarang... dia diam .

aku tak tau . sebab aku tak tengok pun kertas tu , aku terus simpan dalam poket .

"Okey anak anak walid , senyap dulu . walaupun korang dah tau , biar walid terangkan lagi"

kemudian dewan kembali senyap .

Yes , semua dalam panti aurora ni tak pernah lawanpun cakap umi dan walid sebab semua sayang dengan mereka berdua .

aku? wait aku boleh explain woi .

bukan aku tak sayang , sayang . yela , siapa je tak sayang orang yang jaga diorang en . sejak diorang kutip aku , aku terus anggap diorang macam mak ayah aku sendiri .

AKU BUKAN TAKNAK DENGAR CAKAP , CUMA , HA CAMTULAH . K .

"orait macam yang korang semua tahu , setiap tiga tahun sekali semua rumah rumah anak yatim akan berkumpul dan meluangkan masa bersama-sama ."

"anak walid semuapun tahu kan , banyak kebaikan dia kalau kita ikut program ni . kita dapat rapatkan silaturahim , dapat banyak kawan , bila kita berbaik dengan orang lain , hidup kita tenteram . bila hidup tenteram , hati kita tenang . bila hati kita tenang , senanglah kita nak beribadah , beramal" lembut je walid terangkan sampai aku nak tertidur .

"program ni baru je dirasmikan tiga tahun lalu , bermaksud hari sabtu ni adalah kali yang kedua . walaupun yang pertama kali tu anak walid tak cukup seorang , tapi walid akan berjuang hingga ke titik peluh terakhir untuk melengkapkan anak anak walid untuk kali kedua ni nanti"

SEMPAT EH WALID . DIA SIAP KENYIT MATA LAGI DENGAN AKU , SEMANGAT NAK BAGI AKU TERASA .

dan sabtu . harini Rabu , so ada tiga hari lagi . ehhh malaslaaaaaaaa .

"WEH WEH QUL , WALID MENTION KAU TU AHAHAHAHAHAA" fikri gelak sambil tepuk tepuk belakang aku .

"tau hanat"

"selepas masyuarat dengan semua pemilik panti , kami sudah tentukan . Tahun ini kita akan melawat...."

".....zoo"



































oh shet—

this

is

super

big

problem

for

me .

++++

HAI

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

++' power of the ring :: kth 🌀Where stories live. Discover now