Leya's mama Pov ~
Hospital ~
Setibanya aku di hospital , aku terus bergegas turun dari kereta dan berjalan masuk ke hospital tersebut . Kaki aku melangkah ke arah wad milik anakku , Leya .Pintu bilik yg terpapar nombor 36 ditolak lalu masuk ke dalamnya . Di situ , Leya yg sedang terbaring lesu tanpa bergerak memilukan hati yang sedia lara .
Kerusi didekati lalu duduk . Wajah pucat Leya ditenung sebelum tangan Leya dicapai lalu diusap lembut .
Mama : Mama harap Leya cepat sedar . Dan mama juga harap Leya masih ingat mama dan semua orang lepas Leya sedar nanti . Mama xsanggup nak menghadapi semua tu .
Air mata yang mengalir diseka dengan hujung lengan baju . Pilu dihati tidak dapat dibendung lagi . Ingin saja aku menangis didepan Leya ini . Tetapi bila difikirkan bahawa Leya masih boleh mendengar , aku gagahkan jua hati yang sedang sakit ini .
Mama : Sayang , mama mintak maaf ya ? Mama xjadi mama yg terbaik utk Leya . Mama selalu sangat marah ² Leya , pulaukan Leya , tak ikut kehendak Leya dan banyak lagi lah . Mama memang teruk kan ? Bila Leya dah sakit terlantar disini baru mama sedar .
Wajah Leya dipandang lagi . Dapat dilihat air mata Leya jelas mengalir apabila aku sedang berkata-kata . Ingin sahaja aku menyambung apa yang ingin aku luahkan . Namun , aku xsanggup melihat wajah pucat Leya mengalirkan air mata lagi . Lalu , tangan Leya diusap lagi dengan penuh kasih sayang .
Selepas 10 minit berendam air mata , aku teringat apa yang dibincangkan bersama pemandu kepada lori yang melanggar Leya itu .
Flashback ~
Pemandu : Saya Zain . Seperti yang puan tahu , saya terlanggar Leya semasa dia ingin melintas jalan . Sebenarnya , saya dalam perjalan nak ke rumah baru majikan saya . Jadi , saya bawa barang rumah majikan saya lah kiranya . Dan apabila saya cerita tentang perlanggaran ini kepada majikan saya , majikan saya dah bersetuju untuk bertanggungjawab sekiranya ada apa ii yang serius .
Abah : Alhamdulillah .. Saya bersyukur kerana majikan awak sudi bertanggungjawab . Yelah kan , saya pun takde lah kaya sangat . Lagi ² bila Leya dimasukkan ke dalam hospital swasta begitu . Lagi pening kepala saya dibuatnya .
Pemandu : Hehehe .. Ya memang majikan saya sengaja ingin memasukkan Leya ke dalam hospital swasta tersebut . Katanya , hospital biasa kurang kualiti ubat dan cara rawatan .
Mama : Nama pun swasta . ( ketawa diiringi pemandu dan abah )
Pemandu : Tapi , majikan saya mahukan sesuatu juga dari tuan dan puan .
' katanya dengan penuh berhati hati '
Abah : Apa yang majikan awak nak ? Kami tak ada harta nak diberikan .
Mama : Itulah .
' terpancar riak gusar pda wajah mama dan abah Leya '
Pemandu : Tak . Bukan harta .
Mama : Lepastu apa ?
Pemandu : Majikan saya mahukan Leya . Majikan saya itu tak ada anak . Lalu dia ingin jadikan Leya sebagai anak angkatnya . Boleh ?
Mama & Abah : .....Leya pula yg menjadi taruhan ? Wau hebatnya kamu😆 hm ayat cliche 🙁 tatau ah cana nak wat ayat 😂 sbb ni first time wattpad yang menjadi la jugak 😂❤ so mohon paham la ea 🤗 klau nak tau apa jadi , tunggulah part yang akan datangg ~~ hehehe 🙈🙉
Votement timee ~
Abaikan typo ya anak ² ~
YOU ARE READING
{OG} Lost Memory ~
Random" Leyaa !! " BAMM !! " sayang ? " " kau siapa ? " " aku xkenal kau . kau pergi sebelum aku panggil nurse " " lepas ! sakitlah bodoh ! " " excuse me ? awak buad apa dekat sini ? " " Leya ? " ~ nantikan ~