Sesampainya di rumah , Puan Zura nampak kereta Tuan Zainal dah elok terparkir di garaj(?) . Kereta yang dipandu Puan Zura juga diparkir ke dalam .
Pintu utama rumah dibuka dan salam diberi sebelum memasuki rumah .
" Abang ? " panggil Puan Zura
" Ya ? Saya di sini . Sini lah . " jawab Tuan Zainal
Puan Zura melangkah ke ruang tamu rumah dan punggung dilabuh di sebelah suaminya .
" Apa yang abang nak bincangkan tu ? "
" Pasal proses penukaran hak penjagaan anak . Pasal Leya dan majikan pemandu lori yang langgar Leya haritu . " jelas Tuan Zainal
" Diorang memang betul ii nak anak kita ke abang ? Kenapa diorang tak ambik anak orang lain ? Kenapa mesti anak kita ? " Tangan Tuan Zainal digoncang ii sambil air mata mula mengalir di pipi .
" Sabar awak .. Ni semua dugaan . Dia dah bayar semua kos rawatan Leya . Dia pun dah siapkan borang . Abang dah tak mampu buat apa ii . " jawab Tuan Zainal dengan nada kesal .
" Apa maksud awak tak mampu buat apa ii ? Leya tu anak kita abang ! Anak kandung kita ! Kita ada hak nak tentukan nak bagi atau tak hak penjagaan anak tu ! " marah Puan Zura .
" Majikan tu keluarga Tan Sri , awak ! Dia pun dah bagi saya duit yang banyak . "
" Awak lagi pentingkan duit daripada ana* kita ? Awak ni dah kenapa ? Dah kena sampuk ke apa ? "
" Saya dah cuba tolak ! Tapi awak sendiri pun tahu keluarga Tan Sri tu mampu buat apa saja untuk dapatkan anak kita jugak ! "
" Awak ! Saya sayang Leya .. Tolong .. Jangan jauhkan Leya daripada saya .. " air mata makin laju mengalir di pipi .
" Kita masih boleh jumpa dia kalau kita serahkan Leya dengan cara baik . Dia ugut yang dia akan cederakan Leya kalau kita tak beri Leya dengan cara baik . Saya taknak anak saya sakit . Cukup lah dia dah terlantar dekat hospital tu selama ni . Saya dah tak sanggup tengok dia sakit lagi . " luah Tuan Zainal .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hahahahahh . Malas nak update bnyak ii sbb mcm makin lama makin xda sambutan je 🤣 or Leya yang makin malas update ? HAHAHAHA
Vomment 🤸♀
YOU ARE READING
{OG} Lost Memory ~
Random" Leyaa !! " BAMM !! " sayang ? " " kau siapa ? " " aku xkenal kau . kau pergi sebelum aku panggil nurse " " lepas ! sakitlah bodoh ! " " excuse me ? awak buad apa dekat sini ? " " Leya ? " ~ nantikan ~