Author's P.O.V
Puan Zura : sayang ? Leya xkenal mama ? Ni mama lah . Mama , takkan tak kenal ?
Leya : sayang ? Leya ? Apeni ? Aku xkenal kau . Kau pergi sebelum aku panggil nurse .
Puan Zura : Leya , relax .. Ni mama , betul leya xkenal ?
Puan Zura memegang tangan Leya yg sedang memarahi dirinya . Dia keliru , apa yg terjadi ? Melihat muka Leya yg sedang merah menahan marah itu membuatkan dirinya menjadi semakin keliru . Takkan anaknya sendiri sudah lupa tentang dia ?
L
eya : Lepas ! Sakitlah bodoh !
Puan Zura terpapar . Tangan Leya sedari tadi dipegang , dilepaskan . Terkejut , keliru , sedih , marah . Semua perasaan itu bercampur aduk . Mengapa anaknya sanggup berkata sebegitu kepada nya ? Sesungguhnya hati seorang ibu itu terguris .
Leya : NURSEE ! NURSE ! HEY NURSE ! PEKAK KE APA ?!
Nurse yg bertugas meluru ke arah wad yg ditempatkan Leya apabila terdengar suara menjerit jerit memanggil nurse .
Nurse : Ya ? Ada apa cik Leya ?
Leya : Ada apa kau tanya aku ? Ni siapa ? Aku dekat mna ni ? Kenapa aku kat sini ? Kenapa tiba tiba dia mengaku sebagai mama aku ?
Soal Leya kasar . Adab yg selama ini dijaga , tutur kata yg sentiasa lemah lembut , sekarang sudah tiada . Apa yg ada sekarang hanyalah kekasaran . Raut wajah Puan Zura dipandang benci .
Nurse : Maaf cik Leya . Biar saya bawa dia keluar . Cik berehat ya ? Mari Puan .
Nurse dan Puan Zura keluar dari bilik tersebut . Sekarang , Leya sendirian . Dia puas . Ya , dia puas bila lihat air mata Puan Zura jatuh . Puas hatinya dapat memarahi langsung menghalau wanita itu dari biliknya . Tapi , perasaan lain juga muncul . Perasaan serba salah .
Leya sedar , dia kasar terhadap orang yg lebih tua darinya . Tidak sepatutnya dia berkelakuan begitu walaupun dengan orang yg bukan ibunya . Orang tua tetap orang tua . Adab tetap adab .
Leya : Arghhhh !! Apa benda yg aku fikir ni ? Biarlah dia . Sapa sruh dia main pegang tangan aku sesuka hati ? Dia fikir dia siapa ?
~ to be continued ~
Yeah , everything has changed .
____________________________________
In a war reality , losers lost .
In a war of heart , ego wins .
YOU ARE READING
{OG} Lost Memory ~
Random" Leyaa !! " BAMM !! " sayang ? " " kau siapa ? " " aku xkenal kau . kau pergi sebelum aku panggil nurse " " lepas ! sakitlah bodoh ! " " excuse me ? awak buad apa dekat sini ? " " Leya ? " ~ nantikan ~