وصل غياث وندى الى الشركة وانشغل بالعمل والمشاريع حتى وصول رسالة من مثله الاعلى يطلبه بالذهاب اليه فارسل اليه انه سوف يصل اليه بمسافة الطريق سوف يكون بين يديه.....
بعد ساعة داخل مطعم اقل ما يقال عنه انه مطعم ٥ نجوم يدخل غياث بهيبته الخاطفة للانفاس ليجده جالسا بوقار وهيبه تليق به ولما لا وهو محمود المهدى امهر مهندس فى الشرق الاوسط ليبتسم له غياث ويذهب اليه
غياث: صباح الخير يا بشمهندس.
محمود: صباح النور يا غياث ولا اقول يا دنجوان
غياث: اللى حضرتك تقوله انا موافق ..... خير انت قولت انك عاوزنى فى حاجة مهمة.
محمود: اسيل
غياث: بنت حضرتك انا عارف انها صديقة همس وكمان جاية بكرا هتستلم وظيفتها.
محمود: اسيل وخداها تحدى انا عاوزها معايا هى اللى هتورث كل الشركات لدرجة انى قولتلها انك عدوى .
غياث: عدوك!! مفيش ابن عدو والده وحضرتك عارف مقامك وغلاوتك كفاية انك كنت اعز صديق لوالدى - رحمه الله- واللى فرقنا كان موته.
محمود: الله يرحمه كان اكتر من اخ والله يعلم وكنت بحب اعصبه لما جبتك تدرب عندى وانت بتردهالى فى بنتى.
غياث: اكيد لأ طبعا .... واللى حضرتك عاوزه انا هعمله اتفضل.
محمود: مش عاوزها تعرف انك تعرفنى عاوزها تعرف انك عدوى لانى مش متعود اخسر اى تحدى وانا هقول لادهم على الكلام ده.
غياث: تحت امرك.......
*****************
فى عمارة فى المبانى الجديدة فى ااطابق الرابع يتكون من شقتين احدهما لادهم والاخرى لاسيل تتكون الشقة من طابقين......
فى شقة ادهم...
دلفت اسيل الى الشقة من المفتاح اللى معها وذهبت الى المطبخ تعد فنجان قهوة حتى وصول ادهم دخلت الى غرفة المكتب وبدات فى قراءة كتاب حتى سمعت صوت غلق الباب فخرجت وجدت ادهم يخلع سترته فذهبت اليه بهدوء ثم..
اسيل: اااادهههههم.
ادهم: اغوذ بالله من الشيطان الرجيم ... حسبى الله ونعم الوكيل .... منك لله يا اسيل ..... اطلعى براا.
اسيل: ههههههه شكلك مسخرة. هههههههههه
ادهم: بقى كدا ... طب تعالى
ليجرى ادهم خلف اسيل وصراخها وضحكها عالى جدا لتدخل اسيل جرى الى احدى الغرف وتغلق الباب وتتنفس الصعداء....
ادهم: افتحى يا اسيل
اسيل: لأ و........ عاااااااااااااا
لتخرج اسيل تجرى الى ادهم وتتحامى فيه فالغرفة التى دخلتها غرفة ماكس " كلب المانى طوله حوالى متر ونصف تقريبا ولا يسمع الكلام سوى من ادهم وغياث وفراس"