Emberkereskedelem

109 3 1
                                    


"Az Europol adatai szerint Magyarország az emberkereskedelem áldozatainak és elkövetőnek számát tekintve is Európa három legérintettebb országa közé tartozik. A Nemzetközi Migrációs Szervezet kutatásai alapján évente 5-20 ezer fő esik kényszerprostitúció, 10-40 ezer fő pedig munkacélú kizsákmányolás áldozatává."

Akár hiszi az ember, akár nem, de Magyarország sem kivétel az emberkereskedelem alól. Mint láthatjátok évente több tízezer ember esik áldozatául. És a hírek sem szólnak másról, mint hogy fiatalokat, gyerekeket rabolnak el. 

Gyakran hallani, hogy iskolák előtt tűnnek el a gyerekek. A felnőtt megjelenik az iskola előtt és azt hazudja a kisgyereknek, hogy az anya/apa szólt, hogy vigye haza. A naiv kisgyerek meg beszáll a furgonba/kocsiba. És már viszik is ki az országból.

Ezeket a gyerekeket, megölik és a szerveiket jutányos pénzért átadják a szervkereskedőknek. A lányokból prostituáltat csinálnak, kiviszik őket külföldre, escort szolgálatot kell vállalniuk. De az is megesik, hogy váltságdíjat kérnek a szülőktől. Ezek a dolgok sajnos nem csak a filmekben léteznek. És sajnos ezeknek a gyerekeknek nincsen Liam Neesonuk, hogy megmentse őket.

A másik közkedvelt hely a szórakozó helyeknél történő rablás. Sokszor egy átbulizott éjszaka során, nem éppen a legjózanabb állapotban kerül ki az ember a helyről. Ezt az állapotot, elég könnyen ki tudják használni az ilyen emberek. 

Hasznos tippek az elkerüléshez.

1. SOHA ne higgyetek egy idegennek, ha egy szórakozó helyen elhív egy eldugott helyre, ne menjetek vele. Figyeljetek az italotokra is, bármikor valamit beletehetnek. Csak olyanból igyatok, amit ti magatok bontottatok fel és ne hagyjátok az üveget magára! Ha mégis ott hagytátok az asztalon, inkább vegyetek egy másikat.

2. Bulizóhelyen ne maradjatok egyedül. Mindig csoportban legyetek, így elkerülhetitek a problémát.

3. Ha az iskola előtt egy idegen leszólítana, és hívna valahová, inkább forduljatok vissza az iskolába és szóljatok egy felnőttnek. Mert ha egyszer megfordult, akkor máskor is felbukkanhat. 

4. Hasznosnak tartom a gyorshívót a telefonon, ha úgy érzitek veszélyben vagytok, ne kerteljetek hívjátok a számot.

5. NE posztoljátok ki, percenként, hogy mi csináltok. Mert ha az ember célzottan titeket akar, akkor megtalál Facebookon és egyéb oldalakon. Ha állandóan kiposztoljátok, hogy hol vagytok, mi a rutinotok, könnyű utat adtok az emberrablónak, még csak erőlködnie sem kell, hogy megtaláljon. (A cyberbullying fejezetben leírt tippeket, ugyanúgy ajánlom, ugyanolyan hasznos az emberrrablók ellen.)

6. Ha meg is ismerkedtek valakivel, nagyon csekkoljátok le, hogy milyen ember. Sose lehet tudni, ki van az édes mosoly mögött. Ennek áldozatául főleg a kis tini lányok eshetnek. Attól még, hogy valaki jól néz ki, nem kell azonnal a nyakába ugrani.

Radics Peti most kezdett két sorozatba bele: Hardcore facebook idióták és Az ostobaság határai. Ezeket nem véletlen ajánlom. Szintén csak az nézze meg, akinek van hozzá lelki ereje. Radics magát a szomorú valóságot mutatja meg, ebben nem fogtok humort találni. Közösségi oldalak sötét oldalát mutatja meg, ezzel is felhívni a figyelmet ezekre a jelenségekre. 

Böngészés közben találtam egy oldalt: Ne hagyd- Ne hagyd kampány Heves megyében.
Érdemes felkeresni az oldalt. Kifejezetten az emberkereskedelem ellen készült a kampány. Különféle, érdekes de egyben borzasztó történeteket találni az oldalon. Ha valaki részletesebben szeretne ismereteket szerezni az emberkereskedelemről, annak ajánlom az oldalt.


TABU- avagy amiről nem beszélnek az emberekحيث تعيش القصص. اكتشف الآن