" A jó fej anya érzelmi gondoskodó, felelősségvállalási szerepének hiánya miatt a gyerek később se tud kiállni önmagáért, könnyen beáldozza érdekeit. Az apa hatalom-, szabály és korlátfelállító funkciójának nélkülözése pedig hosszú távon bármilyen felsőbbség elfogadását megnehezíti a gyermek számára. De nem érzi jól magát saját korosztályával sem, mert a szülője a barátja."
A jó fej szülőt tartom a legroszabb szülői szerepnek. A jó fej szülő olyan szinten nem neveli, korlátozza a gyermeket, hogy a gyermekben semmilyen felelősségvállalás és büntudat érzés nem alakul ki. Vég nélkül bármit megtesz a gyermek, mert a szülő csak legyint rá, vagy még támogatja is benne. Az ilyen gyermekek vég nélkül, büntudat nélkül hazudnak. Ha nem kapják meg azonnal, amit akarnak, hisztiznek, agresszívá válnak. A jó fej szülő természetesen azonnal teljesíti a gyermek kérését, ezzel elveszítve a szülői tekintélyt. A szülő nem szülőként vesz részt a gyermek életében, hanem barát funkciót tölt be. A szülő a gyermekkel fogja megbeszélni a problémáit, akár a szexuális életét is kibeszéli a gyermekének. Ez a gyermeknek súlyos lelki problémát fog okozni. Valljuk be, ki akarja tudni, hogy a szülője mikor kivel töltötte az éjszakát? A gyermek vég nélkül irigyelni fogja a másik gyermeket, akinek a szülei rászólnak a gyermekre. Azzal, hogy a jó fej szülő nem szól semmiért, a gyermekben a nemtörődömség érzését kelti. Úgy érzi, hogy a szülei nem törődnek vele, semmibe veszik. Ezért feszegeti a határokat, olyan dolgokat tesz, ami normális esetben büntetést érdemelne, de természetesen a jó fej szülő csak legyint rá. Iskolában súlyos magatartási problémákkal küzd a gyermek, mert nem tanulta meg az engedelmesség, önszabályozás, tiszteletadás kompetenciáját. Semmibe veszi, ha a tanár rászól. Másik véglet, amikor azért rossz a magatartása, mert direkt akarja kirpovokálni a tanár haragját. Azzal, hogy a tanár őt korlátozza, a gyermekben kihozza azt az érzést, hogy a tanár legalább törődik vele, példaképpé válhat a tanár a szemében. A jó fej szülőt sosem lesz képes tisztelni a gyermek. A gyermek teljesítményét félvállról veszi, és nem törődik vele, milyen hatással van másra akár. Nem tanult felelősséget vállani, és emellett képtelen kiállni önmagáért. Inkább a háttérbe vonul. Nem képes küzdeni a céljaiért sem, feltéve, ha van egyáltalán célja.
Párkapcsolatában olyan partnert keres a gyermek felnőttként, aki helyette is elrendezi az életét. Tehát sokszor egy idomár, irányításmániás partnert keres magának. Természetesen felveszi a papucs szerepet, ezzel elkerülve, hogy bármiért is szerepet, felelősséget vállaljon. Ideig óráig minden szép és jó, de a partner meg fogja unni, hogy egy nagy gyerekkel él együtt, nem lesz képes tisztelettel felnézni párjára és tovább fog lépni. A jó fej szülő potenciális ellenfélnek fogja látni gyermeke partnerét. A partner megjelenésével nem csak a gyermekét veszti el, ha nem a legjobb barátját is. Így soha nem lesz képes a gyermeke partnerét elfogadni. Ez a szerep nagyon hasonlít a borostyán szülői szerepre.
Jó fej szülővé két féleképpen válhat az ember, a szülő vagy túl korlátozó volt, és ezzel lázad, vagy túl megengedő volt és ezzel nem tanulta el a megfelelő kompetenciákat. Mivel a gyermek nem tanulja meg a határokat, könnyen a drog, alkohol, egyéb szerek hatása alá kerül. Természetesen a szülő ezt is jó szemmel veszi. Akkor sem szabnak határt, amikor ez majdnem a gyermek életébe kerül. Érdekesség, hogy a jó fej apa hatása nagy befolyással van a fiúgyermek későbbi párkapcsolatainak alakulásában. A gyermekben kialakulhatnak a a függőségek mint pl.: drog-, szexfüggőség. A fiú szinte bárkivel képes lefeküdni, még olyannal is akihez nem vonzódik, csak azért, hogy érezze, hogy valakinek kell. De néhány esetben homoszexualitást is kiválthat ez a nevelési forma. (Részletezve a könyvben megtalálható).
A megoldás erre, hogy megtanulunk szabályokat alkotni és aszerint élni és szervezni az életet, természetesen ésszerű keretek között. A gyermeknek szüksége van a szabályokra, ezek nagyon nagy mértékben hozzájárulnak a biztonságérzet kialakításában. Nem szabad attól félni, ha határt szab a gyermeknek, akkor a gyermek nem fogja szeretni. A gyermeknek szüksége van a szülő-gyermek kapcsolatra, törekedni kell rá, hogy kialakuljon.
VOUS LISEZ
TABU- avagy amiről nem beszélnek az emberek
Non-FictionVannak témák, amiket az emberek szívesen elkerülnek. Kellemetlenséget okoznak, ezért inkább nem veszik figyelembe a létezését, pedig nagyon is ott van a jelen világunkban. Ezekre szeretném felhívni a figyelmet és tudatosítani az embereket, hogy igen...