CHAPTER 23

14 3 0
                                    

Seungcheol masuk bilik abgnya. Bilik itu tetap bersih dan kemas walaupun pemiliknya sudah tiada. Dia melihat frame gmbr mereka berdua. Kali terakhir mereka jumpa adalah mse Seungcheol berumur 10 tahun. Seungcheol duduk di luar negara bersama mak cik nya. Mereka hanya berhubung menggunakan mesej dan video call shj.

P.C: Seungcheol ah..

SC: Eo omma.

P.C: Nah.

Puan Choi meletakkan sebuah kotak berwarna biru cair dia atas katil.

SC: Ape ni?

P.C: Tae Hwan suruh omma bg kt ko bila ko dtg. Aritu omma terlupa nk bg.

SC: Ok.

P.C: Cheol ah..

SC: Nae?

P.C: Omma ngn appa setuju walau ape pon keputusan ko. Jd buat lh keputusan dgn betul. Younghee bdk baik. Hati nya lembut. Omma tau susah ko nk terima..tp..

SC: Nae omma. Sye tau. Cuma sye masih terkejut je..

P.C: Ylh..mndi dulu sblm tidur. Pki baju abg ko.

SC: Nae omma.

Seungcheol menghempaskan dirinya di ats katil. Dia melihat kotak td.

SC: Kotak ape ni?

Dia membuka nya dan melihat satu2 kertas dan gmbr di dlm kotak itu.

Dah 2 tahun kami kapel,bila lah nk kahwin..hahaha.💘

Seungcheol tersenyum melihat gambar hyung nya dan Younghee. Dia agk jeles sbb nmpk senyuman Younghee yg dia sendiri x pernah tgk.

SC: Hyung..

Air matanya gugur. Dia terjumpa surat.

23/6/20XX

Cheol ah..hyung rse hyung dh x de bile ko bce surat ni. Mian kalau x dpt jumpa ko lg. Hyung dh x cukup masa sbnrnya. Jd aq nk mntk tlg ko. Tlg jge kan Younghee. Mesti dia rse bersalah. Aq x suka. Aq sakit bkn sbb dia..tlg jge dia eh..ckp kt dia yg aq nk korg kapel. Ni amanah tau. Jge kn dia utk aq. Aq tau ko mampu. Aq syg ko dik.

CHOI TAE HWAN

SC: Hyung! Tsk..tsk..

Seungcheol menangis.

SC: Maafkan aq sbb aq x dpt jge Younghee...tsk..tsk..

Seungcheol menangis sehingga tertidur. Puan Choi yg tersedar dari tidurnya melihat Seungcheol di dlm bilik Tae Hwan.

P.C: Haih..

Dia mengelap air mata kering Seungcheol.

......................................................

Sudah seminggu Younghee tidak bercakap dgn Seungcheol. Dia juga tidak tidur di rumah. Dia balik,mandi dan pergi ke pejabat semula.

LS: Eonni..dh2 lh tu..

YG: Ape?

LS: Blh x arini ko rehat je?

YG: Kalau aq buat mcm tu,sampai bila blh tgkp Min Soo?

LS: Nnti ko sakit..tgk muka tu. Makin cengkung. Mata pon dh mcm panda..rehat lh..aq risau tau x?

YG: Nnti lh..

[C]NOONA!! S2: REVENGE Where stories live. Discover now