"Hatırlayacağını biliyorum. Bu yüzden ağlama. Umutacağını düşündüğün için ağlıyorsun ama eminim ki hatırlayacaksın Yerim. Üzgünüm."
•••
Eve doğru ilerken gözümün önüne Yerim geliyordu. Onun ağlayışı bir türlü gözümün önünden gitmiyordu. Ne yapmam gerektiğini bilmiyordum. Çaresizce kalakalmıştım.
Ellerim cebimde eve yaklaşmışken sol küytü köşede sokak çetesi elinde siyah poşet, ayağında terlik, büyü ihtimalle evden markete çıkmış bir oğlanı sıkıştırmıştı. Para dileniyorlardı.
Vücudumu oraya doğru döndürüp izlemeye başladım.
Çocuk parasının olmadığını söyleyince çetenin başı bıçak çıkartıp çocuğa doğrulttu ve tehdit etmeye başladı.
Çocuğu öyle savunmasız bırakamazdım. Dikkatlerini bana verip çocuğun kaçmasını sağlamalıydım değil mi?
"Hey! Soookaaaaak çeteleeriiiiiii..." Kelimeleri uzatarak söylüyordum, gıcıklığına.
Bütün bakışlar bana dönünce tırsmıştım. Elinde poşet olan çocuğa göz kaş işareti yaparak kaçmasını işaret ettim.
"Burayaaa gelinseneee...ben de çoook paraaa varrrr..." Cebimdeki cüzdanı çıkartıp havada sallamaya başladım.
Çetenin başı bıçağı oğlandan çekip boynunu kütlettikten sonra bana doğru sinirli bir şekilde yürümeye başladı. O sırada poşetli çocukta hızla evine doğru koşmaya başladı.
Ee adam bana doğru gelince götüm yemeyip eve doğru koşmaya başladım. Peşimi bırakmaları için dua ediyordum. O sıra eve girmekte olan bir kızın arkasından mecburen girdim ve derin nefes verdim. Kız afallamıştı ve bağırmak üzereydi. O sıra delikten bakıyordum adamlar tam evin önünde durup etrafa bakınıyordu.
Kızın ağzını kapattım sessiz olması için. Ardından mırıldanarak "lütfen sessiz ol..lütfen." Dedikten sonra kız kafasını aşağı yukarı sallayarak susacağını onayladı. Elim kızın ağzındayken tekrar delikten baktım.
Oh! Sonunda gitmişlerdi. Derince bir nefes verdikten sonra elimi kızın ağzından çektim.
"Teşekkürler" dedikten sonra kızın yüzüne baktım. Bir yerden tanıyacağım ama nereden? Bilmiyorum.
"Sen kimsin ve evime neden izinsiz daldın?!" kız ciddi bir ifadeyle sormuştu.
"Üzgünüm birini kurtarayım derken kendim yanıyordum. Sokak çeteleri peşimdeydi. Tekrar özür dilerim" dedikten sonra kafamı aşağı eğip doğruldum.
Kızın yüzü yumuşamıştı. Yanımdan ayrılıp birkaç dakika sonra elinde suyla yanıma geldi. Ve bana doğru uzattı.
"İç ve dikkatlice evine git." Demişti kollarını göğsünde birleştirmiş bir şekilde.
Kafamı sallayarak onayladım ve ardından elindeki bardağı alıp kafama diktim. Su çok iyi geldi cidden. İçim yanmış. Rahatladım.
"Ohh..bu arada..adınız ne?" merakla baktım kızın yüzüne. Çekici bir aurası vardı.
"Kim SaeRon" dedikten sonra gözleriyle kapıyı işaret etti.