chap 6

56 10 0
                                    

Oh gosh!  Dah lama author tak update. Serious sorry, author busy kebelakangan ni. Love ya!

First day as pembantu Aura
☜☆☞☜☆☞☜☆☞☜☆☞☜☆☞

*awkward

*awkward

"erm.. Aura, sekarang saya kena buat apa?" Tanya Faiz memecahkan suasana.

"erm.. Erm.. Buatkan saya air milo" arah Aura tanpa memandang Faiz. Bukannya apa, even dia bos, dia pun masih awkward dngn pekerja baru dia.

"buat air?  Tapi, sekarang kita dekat pondok sekolah."

Aura melihat sekeliling.

"kalau macam tu, siapkan homework math saya" arah Aura tanpa muka malu. Faiz hanya menuntut arahan tuannya.

Sekejap sahaja Faiz dapat selesaikan semua masalah matematik Aura. Maklumlah pelajar cemerlang.

"pandainya awak" puji Aura.

Faiz tersenyum tersipu malu. Faiz bukannya suka sangat orang puji dia, sebab dia takut dia akan blushing. Ceh.

"macam mana awak boleh jadi pandai sampai macam ni sekali?" tanya Aura lagi.

"erm.. Saya just berusaha. Disebabkan parent saya bukannya orang kaya, adik saya pun sakit, so, saya rasa kalau saya dapat keputusan bagus, saya akan dapat kerja yang bagus." jelas Faiz panjang lebar.

Aura rasa bersalah sebab dilahirkan sebegitu. Yela, lahir-lahir je terus kaya. Duit daripada ibu-bapa kan. Tahu meminta je, berusaha sendiri taknak. Bila tak dapat something, merengek pulak. Dia tahu, dia tak layak dapat semua tu.

"erm, so sampai sini jela kerja kita"

"eh, sampai sini je?" tanya faiz keliru.

"haah"

Aura seakan memikirkan sesuatu.

"faiz"

"ya?"

"lepas ni awak pergi mana?"

"pergi jumpa farid"

"ermmm.. Nak ikut boleh?" tanya aura membuat puppy eyes.

"boleh, awak kan bos saya. So, i'm yours"

Entah kenapa, ayat faiz membuatkan aura blushing.

"eh, mana boleh cakap macam tu. Saya bos awak, bukan sugar daddy awak"

"then, awak sugar mommy saya"

Bij, i'm your boss.

"tak, kau bukan anak ikan aku. Dah jom pergi tengok farid"

Aura berjalan mendahului faiz.

Eh...

Wait..

Aura guna perkataan 'aku' dekat faiz? Wait seriously?

Aura berpusing ke arah faiz, dia tengah mengemas buku buku tadi.

'aku terharsh sangat ke dekat dia? Lantak lah, siapa suruh merepek' fikir aura.

▄︻̷̿┻̿═━一

"farid"

"abang faiz!!"

Aura tersenyum melihat dua beradik tu berpelukan.

"akak ni akak haritu kan?" Farid melihat ke arah Aura. Aura hanya mengangguk sambil tersenyum.

"apa nama akak eh?  Hurm..  Akak...  Akak.." farid cuba memikirkan nama Aura sambil memegang dagunya.

Aura tersenyum.

"akak Aura" Aura membalas.

"ha!  Kak Aura!" jerit Farid teruja lalu sambung memeluk abangnya lagi.

"farid..." panggil Aura lembut.

"hm?"

"farid suka makan apa?"

"farid suka makan..  Makan..  Ayam goreng."

"farid suka warna apa?"

"farid suka warna pink!  Nanti, bila farid dah sihat, farid nak pergi sekolah bawak beg warna pink!"

Aura tersenyum melihat gelagat Farid.

Sedang aura senang melihat dua beradik tu, dia teringat ibu dan bapanya di rumah. Dia melihat jam tangan jenama baby-g nya.

"farid, faiz. Aura balik dulu lah. Dah lambat ni, nanti mak ayah saya risau."

"ouh. Ok."

"bye"

"bye, hati-hati. Fi hifzillah"

Hati aura tersentuh. Berbanding cakap take care, faiz lagi prefer cakap fi hifzillah sebab kalau cakap take care maksudnya, jaga diri sndiri, tpi fi hifzillah maksudnya memohon allah melindungi diri seseorang.

TAKEN by FaridWhere stories live. Discover now