'jennie cepat siap la,kau ni baru first day masuk kerja dah lambat'bebel lalisa kakak kepada jennie
. fyi,hari ni dia start keje kat bighit ent sebagai make up artis. 'kejap la kak. akak,mne kasut warne biru tua tu'tanye jennie sambil membelek rak kasut. barulah dia jumpe kasut tuh.dye terus keluar dari rumah itu tnpe bersarapan.
*bighit ent*
'alice,tunjukkan dia kebilik persiapan,dahlambat dahni.cepat cepat'kata manager Lee .first day dahlambat,ape la.alice,wanita yg seusia dengan aq tunjukkan aq ke bilik persiapan. aku makeup arits bts.spe takkenal bts.
'hai bts,ni jennie kim,your makeup artis . dia gantikan yeri. so jennie perkenalkan bts.awak dah boleh start makeup.only 15 minute. okey?'jelas alice dengan panjang.aq hanya mengganguk.. selepas alice pergi aq siapkan barang yg patut.
'biasanye kalau makeup ,who first?'tanye aku sambil memegang cermin.'aq'kate jin lalu duduk di kerusi.aq pun mulakan kerja aq.
semua ahli bts telah aq makeup kan kecuali v. v duduk di depan kerusi. aq pun mulakan kerja aq. dia ni mmg sombong.sebwlum buat kerja aq bual dulu dengan diorang ni tpi v diam je .
menyampah aq. apabila tiba di bahagian muka , v asyik tenung aq je.dh pahal Mamat ni. aq buat taktau,tpi lgi tula dye tenung aq.'did imake mistake. kau asyik tengok aq kenapa'kata aq sambil memandang matanya.'nope.aq tengok muka kau ni bukannya lawa mane pon'kata v dengan lagaknya.aq hnye diam dan teruskan kerja aq. malas layan.
usai siap makeup v, aq kemas barang aq. Dya masih duduk di kerusi.'u can go now'kate aq dengan ringkas. dye bangun lalu pergi.what ! without tq . aq hnye genggam tangan aq. sabar jennie .
***
'ape ni akak!akak kate nak teman jennie.tuttut aq nk gi Perth pulak'kata jennie kepada kakak nye.tetibe je nk gi sne . dahla jauh. nk tinggal aq camtu je.'so,uthink aq sje je nk gi sne.atas urusan kerja je'jelas Lisa sambil membasuh pinggan .
'dah tu,jennie tinggal sorang ii la?'rungut aq sambil melabuhkan punggung ke sofa.kakak dtg berdekatan dengan
'ape kate kau tinggal dekat dorm bts'kata kakak aq.gile dh ke kakak aq sorang ni? .taknak aq . aq hnye menggeleng kan kepala. noway!. aq naik keatas lalu masuk kedalam bilik.
jennieruby:jisoo,kakak aq suruh
tinggal dekat dorm bts
jisoosoy :srs?!kau tnyela manager
kau tu.dia bgi kot.ingat chat dia boleh la tumpang rumah dia . rupanya tak pon. buat camne.tinggal la dekat rumah.akk pon sme esok nak gerak baru bgitau hrini.
YOU ARE READING
[C] Dreams•KTH•
FanfictionKIM TAEHYUNG X KIM JENNIE FANFICTION BLACKBANGTAN VOTE KOMEN DIMINTA ♥️♥️🌙♥️♥️ Mimpi hanya permainan tidur.tapi mungkin boleh menyatukan kita... Idea copyright by jazlinayina©