chp7

258 30 0
                                    

1 minggu kemudian

'taehyung ah, jom keluar.'

ajak jennie selepas bersiap.taehyung ok je. mereka berdua meninggalkan dorm itu. mereka ke taman bunga. memandang kan waktu malam,takramai yg ade kat situ.

'lagi 1minggu je la.lepasni mesti jarang jumpa dah kan'kata jennie sambil minum air Cola ditangannya.v hanya memengang tangan dia.

'nape pulak,minggu depan kan ade konsert dekat japan2 hari'

kata taehyung. yah jennie ,pabo!.

'jom la balik . dua jam dh keluar.dah la tak bagitau sape ii'kata aq.sebelum meninggalkan taman kami berpelukan dan selfie time.

pagi itu,kami berlapan dipanggil oleh pd bang.

'kita akan bekerjasama dengan sm ENT. kumpulan yg kita bekerjasama ialah exo.'jelas lelaki itu. aku hanya mendengar dari belakang pintu.

'oi, buat ape tu'tengur alice dari belakang.terkejut aq. aq hanya "shh"kan dia.

'untuk ape 'tanya jin sambil menggaru kepalanya.

'untuk satu variety show.tuje yg sye bgitau.yg lain dirahsiakan'kata pd . semua mengganguk faham.

'esok kita dah mula. konsert japan tuh terpaksa cancel.tuje kot yg boleh dijelaskan.semua boleh bersurai'kata lelaki itu lalu keluar.

"ah,konser tu dibatalkan kan. mesti susah nk jumpa oppa"kata jennie didalam hati.

'takpayah risau la.kau dengan aq ikut dorang kemana je.kita kan makeup artis dorang yg penting'kata alice sambil berdiri di sebelah aq. ah,macam tau je . HAHAHAHA.

'yah alice,jennie korang buat ape belakang pintu tu'tanya namjoon sambil memerhati aq .yg lain turut sama.

'jom la keluar makan.aq belanja' pelawa hoseok .

'kau nk gimana 'tanya jungkook kepada alice.

'nk masuk la'kata alice. 'jomla join kitaorang'kata hoseok lalu menarik tangan alice .

'jennie, ajak la kawan kau tuh.jisoo dengan rose'kata jimin dan jin. aq on je.a q amik telefon dan dail no jisoo.

tau jela yg jisoo dengan rose tu macam sibling dah.

'yah jisoo jom makan'ajak aq.

'boleh je.kita ber3 jekan'tanya jisoo.

'yela takkan ber8 pulak'kata aq.jisoo hanya cakap ok lalu mematikan talian.

'kenapa kau cakap yg korang je'tanya jimin.

'engkau ni.kalau aq cakap kat dia yg korang pun mestilah dia taknak join. jiminnie pabo'kata jennie dan taehyung memukul jimin. Semua didalam kereta itu gelak.

Mall

'yah jennie kau kat mane'tanya rose.heh budak ni,orang dah smpai restoran dah.

'restoran k kan aq kate'kata aq.ni nak buat orang bebel ni.aq keluar dari cafe itu sambil melambaikan tangan .

baru la aq nampak 2ekor manusia yg tengah tercari-cari .mereka berdua nampak aq.s ampai di meja makan,jisoo tarik tangan aq.

'kau menipu eh.kata kite je,nih bts?'kata jisoo sambil mencubit aq.aq hanya gelak.

'come on join us'pelawa jin sambil memandang jisoo dan rose.aq mengambil tempat sebelah v. 'alice,perkenalkan ni kawan saya,jisoo dan rose'kata aq dan alice melemparkan senyuman manis.

[C] Dreams•KTH•Where stories live. Discover now