Short story 3

27 3 1
                                    


Propmt: Zie afbeelding boven

Prompt van: pinterest

Minimum aantal woorden doel: 500 woorden

Sprint tijd: 30 minuten

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ik jogde door het park heen en de muziek dreunde door mijn oren. Dit was mijn favoriete tijd van het jaar. Koud maar droog en joggen in de ochtend gaf me een heerlijk gevoel.

"Oke en wat nu?" Ik stopte abrupt en trok mijn koptelefoon van mijn hoofd af.

"Wat is dit voor bullshit!" Er was nergens niemand te bekennen en mijn hart begon sneller te kloppen.

"Kun je daar mee stoppen. Je maakt het me moeilijker dan het zou moeten zijn." Mijn handen begonnen te zweten en ik rende zo snel mogelijk weg van waar ik was.

"Stop met facking rennen, ga zitten en word rustig je werkt me echt op mijn zenuwen." Ik verstarde en liet mijn telefoon en koptelefoon op de grond vallen. De batterij viel er uit en mijn muziek stopte.

"Eindelijk dat verschrikkelijke geluid is weg. Ik weet niet wat er mis is met jou maar dat zou geen muziek genoemd mogen worden." Mijn knieën knikte en ik zakte op de grond.

"Laat jezelf zien klootzak!" riep ik.

"Dat word een beetje moeilijk."

"Waar ben je? En waarom laat je me niet gewoon met rust." Mijn stem begon te trillen en ik moest vechten om de tranen tegen te houden.

"Technisch gezien zit ik in je. En ik kan je niet met rust laten want jij bent mijn eerste target." Een rilling liep over mijn rug en mijn hart sloeg een slag over.

"Wat gaat er nu met me gebeuren?"

"Ik zou het niet weten. Om eerlijk te zijn is het niet helemaal gegaan zoals het in de boeken stond." Dit slaat nergens op, ik ben gek aan het worden dat kan niet anders.

"Kun je niet gewoon een ander target uitkiezen en mij met rust laten."

"Nee je bent niet gek aan het worden. En zelfs al zou ik een ander target uit kunnen kiezen ik zit hier vast tot ik uit kan vinden wat er mis is gegaan." Hoe... Maar.... Wat?

"Oké leg uit."

"Ik ben een demoon... verrassing. Mijn eerste opdracht was om jou te bezitten en ik krijg verdere orders wanneer ik doorgeef dat ik controle heb over jou lichaam. Wat niet is gelukt. En op je andere vraag, ik kan horen wat je denkt dus als je slim bent praat je in je hoofd en niet hardop voor mensen denken dat je in het gekkenhuis hoort." Ik legde mijn handen in mijn gezicht. Mijn vader had gelijk. Demonen bestaan en nu zit ik aan een van hun vast. Ik had die stomme pillen in moeten nemen.

"Die hadden toch niet gewerkt. Oké ik weet het goed gemaakt. Als ik nu is zeg dat het is gelukt en jij voltooit mijn taak voor me?" Ik rolde met mijn ogen en ging op de grond liggen.

'En waarom zou ik dat doen?'

"Als jij mij helpt help ik jou. Maakt niet uit wat. Zie het als een deal. Alleen inplaats van je ziel aan mij te geven help je me om mijn taak op te lossen." Mijn ziel. Dit klinkt als een slecht idee, maar wat voor andere keus heb ik.

"Oké mooi. Ik ga er van uit dat het een deal is. Denk er maar over na waar ik jou mee kan helpen. Ik ben zo terug." Hoofdpijn stak op en ik kreunde. Rustig stond ik op, pakte mijn spullen en liep naar het dichtstbijzijnde bankje om daar te gaan zitten. Wat had ik gedaan in mijn leven om dit te verdienen. Niet dat ik super goed was, maar slecht ben ik ook niet. Meer gemiddeld. Mijn telefoon begon te ringen zodra ik hem weer aan had gezet.

"Met Violet," zei ik.

"Hallo Vio. Ik heb slecht nieuws," ik herkende de stem van mijn beste vriendin Lola.

"Wat is er?" Lola was niet iemand die zomaar belde. Zeker niet als ik haar over een paar uur nog zou zien.

"Ik heb Paul net gezien. En hij staat met een of andere meid te zoenen." Tranen begonnen in mijn ogen te prikken. Morgen zouden hij en ik 2 jaar samen zijn en hij gaat vreemd?

"Ik wilde je even waarschuwen. Wat wil je dat ik doe?" vroeg ze.

"Niets. Ik heb even tijd nodig... Zie je straks Lola." Ik hing op voor ze kon antwoorden en ik merkte dat mijn hoofdpijn al even weg was.

"Dus... Wil je weten wat mijn opdracht is of? Ik kan je ook wel even geven om te verwerken dat je vriend een klootzak is." Het moment dat ik de demoon zijn stem hoorde wist ik wat ik wilde.

'Ik weet wat ik wil maar zeg me eerst wat je moet doen."

"Het is heel makkelijk. Het enige wat je hoeft te doen is met de vriend van je frans lerares alleen in een kamer zien te komen zodat ik zijn ziel kan claimen voor een van mijn meerdere." Ik zuchtte.

'Ja dat is niet makkelijk. Ik weet niet eens wie hij is, maar daar kunnen we uiteindelijk wel iets op vinden.' Niet dat ik wist hoe we dat voor elkaar zouden krijgen maar het klonk niet onmogelijk. Er zal vast wel een reden zijn dat ze mij hadden gekozen.

"Jha om eerlijk te zijn, wist je dat je frans lerares dezelfde voornaam heeft als jou? Ik was in dat lokaal en hoorde ze jouw naam noemen dus dacht dat jij mijn target was... oeps? Maar dat verklaard wel waarom ik nu vast zit in jou en je niet volledig kan bezitten." Het was een fout. Het was een verdomde fout. Ik gilde in mijn hoofd en voelde iets bewegen.

"Ik snap dat je boos bent maar zie het zo. Je krijgt er een gratis deal bij. En ik kan je helpen met 90% van de problemen die zich voor kunnen doen. Ook als ze niets met mijn opdracht te maken hebben. Als excuses voor mijn kleine heel normale fout." Ik keek naar de lucht en zuchtte weer. Natuurlijk krijg ik de enige demoon op de wereld die vergeet om de achternaam van zijn target te controleren.

'Best. Maar ik wil dat je me helpt om wraak te nemen op Paul. Mijn toekomstige ex-vriend Paul."

"Het is een deal." Ik voelde een warme vlaag door mijn lichaam gaan en de spierpijn van het rennen verdween en ik voelde me geweldig.

"Een van de vele voordelen als je bezeten bent door een demoon." Misschien was dit nog niet zo erg als ik gedacht had.  

Short-story CollectieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu