Zullen we gaan picknicken? Vraagt luke. leuk! zeg ik enthousiast. we lopen naar de keuken. ik kan niet koken zegt hij dan. zorg jij maar voor het drinken zeg ik. ik maak sandwiches met zalm en ei.
ik ben er! roept luke als hij de keuken binnenstormt. Hij houdt een rood geblokt kleed en een picknickmand omhoog. het drinken zeg ik. oeps zegt hij. hij pakt wat fruit en gooit het in de blender. smoothies! zegt luke. hij haalt het sap er uit en giet het in een fles. hij legt in de picknickmand. ik leg de sandwiches er in. we kunnen zeg ik. we pakken onze jas en lopen naar het park.
Eenmaal aangekomen schemert het al. we gaan zitten op een plek die je normaal niet zou zien en echt moet weten dat ie er is. ik open de picknickmand en wil er een zakje met sandwiches uithalen. de hele mand zit onder de roze smurrie. de smoothies hebben gelekt. ik pak een zakje met sandwiches die onder het spul zit en houd het omhoog. oeps? zegt luke meer vragend. ik gooi het glibberige zakje naar hem. hij vangt het net optijd. jij mag hem open maken zeg ik. Starbucks zit hier toch om de hoek? vraag ik. ja, het park uit dan 10 meter links en dan op de hoek. Ik ga drinken halen zeg ik. neem ook wat voor mij mee zegt luke. sure! zeg ik. ik loop het park uit.
bij starbucks bestel ik 2 twee warme chocomelk. als ik terug loop begint het zachtjes te regenen. het gaat steeds harder regenen. ik versnel mijn pas. het laatste stukje ren ik.
als ik er ben is het vreemdgenoeg droog. Ik geef luke zijn warme choco en ga naast hem liggen. ik kijk naar de sterren. daar ergens is mijn lieve zusje. Mooi hé zegt fluistert luke. hij heeft zijn gezicht naar mij gedraait. prachtig zeg ik terwijl ik mijn hoofd omdraai. ik kijk weer naar de hemel. Ik voel een kusje op mijn slaap. ik glimlach kleintjes. Zoë kijkt nu vast ergens vanaf 1000 km afstand toe, en ze zal trots zijn.
JE LEEST
Begin again whit you
FanfictionIk had een zus. We deden alles samen. We waren verschillend, maar onafscheidelijk. Ik was de stoere die alles deed zonder na te denken, zij de slimme verstandige. Ze hielp me bij mijn huiswerk. We waren zoals zwart en wit, heel verschillend maar per...