MS 560 Göktürk Kağanlığı
Hun Ülkesinin kuzeyinde So adı verilen bir ülke vardı. Burada, Hunlarla aynı soydan olan Göktürkler otururdu.Göktürklerin başında olan Bumin Kağan,nihayeten So devletınden ayrıldı.Daha sonrasında Bumin Kağan tabgaç devletini istila edip tamamen bağımsızlığını ortaya koydu.Bumin Kağan,Tabgaç devleti istilasından sonra hayatının 16.kez güzel haberini duydu.Bir oğlu olmuştu.Ama oğluna hemen bir isim vermedi.Bumin Kağan son oğlunu ne kadar severse sevsin diğer kardeşleri ona pek yakın davranmıyodu.Sonuçta annesi farklıydı.Annesi bir itbarak soyundan geliyordu.İtbaraklar Oğuz Kağan döneminde yaşayan,bedeni insan ancak kafası ve güç olarak kurtlara benzeyen bir ırktı.Oğuz Kağan itbaraklarla ne kadar mücadele verirse versin,onları yenemedi.Bu yüzden bir dostluk antlaşması imzalandı fakat itbaraklarla hiçbir zaman pek bir samimiyet kurulamadı.Bumin Kağan'ın 16.oğlu artık genç bir delikanlı olmuş,belirli bir olgunluğa ulaşmıştı.Ancak diğer 14 kardeşi ona hazmedemediğinden dönemin en önemli büyücüsü Soğd Pinyinle anlaşıp delikanlıya karşı zalim bir oyun oynayacaklardı.Delikanlıyı bir gün 14 kardeşi sıkıştırdı ve Pinyine götürdüler.Pinyin delikanlının gözlerine uzun uzun baktı ve sanki çocuğun içindeki gücü görebildi.Bunun üzerine korkan Pinyin çocuğa Yarı ölüm büyüsü yaparak çocuğu komaya soktu.Bunda sonra iş diğer kardeşlerindeydi.Kardeşleri onu Azlara dağı eteklerınde olan bir mağaraya gömmeye götüreceklerdi ki karşılarına bir itbarak sürüsü çıktı ve sürü 14 kardeşide vahşice bir şekilde öldürdü.İtbarak sürüsü delikanlının kendi soylarından geldiğini farketti.Ona Zağanos adı verdiler.fakat adını hiç bilemeden ve derin bir uykuya yatan Zağanos uzun bir zaman uyanmayacaktı.İtbaraklar ilerki yüzyıllarda avrupaya ve anadoluya yayıldı.Sayıları oldukça azalan itbaraklar tabikide Zağanos'u unutmadılar.Onun bir gün döneceklerine inanıp onun yarı cansız bedenini sakladılar.Onun için her dolunayda birleşerek Uğulaşmaya başladılar.Kısa bir süre sonra bu inanış onlara adet oldu.Zağanos ise uyandığında yeni bir dünya ile karşı karşıya gelecekti.
Not:15 oğlununda öldüğünü sanan Bumin Kağan üzüntüden hastalanmış vefat etmiş.Göktürk kağanlığının başınada son kalan oğlu Kağan Pu(Taspar Kağan) geçmiştir.
DEVAM EDECEK...
(Hayal Ürünüdür)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kurdun Dönüşü
WerewolfGöktürk kağanlığında yalnız bir kurt. Ona kötülük yapan kardeşleri. Annesinin itbarak(kurtadam-kadın) olması onun için büyük talihsizlik. Bir kurt ölmeden önce intikamını alır. Zağanos'da aynısını yapacak ve uyandığında yepyeni bir dünyayla karşılaş...