Zağanos acı gerçekleri ögreneli 2 saat geçmişti.Kimseye birşey söylemek istemiyordu.Aykanlar,oradan ayrılmak için hazırlanmış,Şeyh ve sürüsüyle vedalaşıyorlardı.Zağanos,Onların hazırlandığını görünce yanlarına gitti.Ve''Bende geliyorum''dedi.Şeyh''olmaz''diyerek mırıldandı.Şeyh orta yaşlı,siyah saçlı olmasına rağmen,Şakaklarına karlar yağmaya başlamıştı.Zağanos sinirlendi:
-Benim bedenim.Benim kararım diyerek bağırdı.''Kararlarıma babam Bumin Kağandan başka kimse karışamaz'' diyerek devamını getirdi.Şeyh:
-Bu kadar celallenmene gerek yok.Dünya 1500 yıl öncesi gibi değil Zağanos.Çok şey değişti.
Konuşmanın arasına Ayaz girdi:
-Gelsin.
Demir ve Doğan Ayaz'a şaşkınlıkla baktılar.Aralarına Şeyh'de katıldı.Doğan:
-Hadi ama Ayaz.Saçmalıyorsun.
-Çok Ciddiyim onu bu dünyaya alıştırmamız gerek dedi Ayaz.Şeyh istemeyerekte olsun''tamam''dedi.Zağanos hazırlandı.Ayazın kulağına eğilerek''Rahmat!''(Teşekkürler)dedi.
Aykanlar ve Zağanos soğukkanlı tavırlarıyla Ormanlıkta'ki evden uzaklaştılar.
''İnanamıyorum''dedi Ecrin.Yaren:
-Neden ?
-Çünkü Cenk ve Damla bizim sınıfa düşmüşler.Birde şu Aykanlar.
-Ne Cenk ile Damlamı ?(Aykanların ismine bakarken Cenk ile Damlayı farketmemişti Yaren.)Olamaz.Kesinlikle olamaz!!
-Çok geç diyerek iletti Ecrin.
Aradan 2 ders geçmişti.Ders,Tarihti.Tarih Hocası,Vedat Bey emin adımlarla sınıfa girdi.
-Arkadaşlar tanışma faslı olmayacak.Derse geçmeden önce size birşey soracağım dedi ve devam etti.''Anlatımlarımı yazdırarak mı istersiniz,yoksa Slayt anlatımlamı ?''dedi.Sınıfta eşit karar verilince.Hoca:
-Tamam bu haftalık size slayt olarak anlatacağım.Eğer beğenilirse devam ederiz,beğenilmezse size konuları yazdırırım dedi.Vedat Bey,slaytı açtı.Konu,İLK TÜRKLER(Hun,Göktürk,Uygur)'idi.Hızlıca Hunları anlatan Vedat Bey''Sırada Göktürkler''dedi.Ecrin slayta bakarken,Bumin Kağan,Taspar Kağan gibi isimler görmüştü.Dikkatini çekmişti,ama isimler ona komik gelmişti.Göktürkler anlatılırken aklına Aykanlar gelmişti.Neticede Türkmen soyundan geliyorlardı.Onların Göktürklerle akrabalığı olacağını düşündü.Ama sonra saçmaladığını farketti.
Ders zili çalmış.Okul nihayeten bitmişti.Ecrin okuldan dışarı çıktı.O arada yanından Damla geçti ve''Aynı sınıfta olduğumuza çok sevindim''diyerek dalga geçti.Ecrin duymamış gibi ilerlerken yanına bu sefer Yaren geldi.''Bu haftasonu evde parti düzenliyorum herkes gelicek ve seninde gelmeni istiyorum'' dedi.Aslında gitmek istemiyordu fakat onu kırmamak için kısık bir sesle ''tamam''dedi.Daha sonra Yaren yanından ayrıldı.Ecrin ise babasının onu beklediğini gördü ve yanına gitti.
-Artık bir soyadın var Zağanos Aykan.diyerek gülümsedi Ayaz.
-Kağan yapamazmıydım yani dedi Zağanos.Ayaz:
-Saçmalama.Güzel bir soyad.dedi ve devam etti''Sana birşey sorucam Zağanos'' dedi.''İyi sor'' dedi Zağanos.Ayaz:
-Hiç avlandın mı ? diye sordu
-En son babamla birlikte geyik avlamıştık.dedi Zağanos.Ayaz:
-Öyle demek istemedim Zağanos.Kurt iken avlandınmı ?
-Hayır gereksiz birşey bence.Ayaz:
-Gereksizmi ? Bak Zağanos 1500 yıldır uyuyorsun.Ve aç olduğunu farkedebiliyorum.Kana ihtiyacın var.Çünkü biz kurduz.
Yalan söylemiyordu aslında Ayaz.Zağanos açtı.Etrafındaki insanlara bakınca sanki gözlerirenk değiştiriyordu.Evet gözleri Kan kırmızı oluyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kurdun Dönüşü
Hombres LoboGöktürk kağanlığında yalnız bir kurt. Ona kötülük yapan kardeşleri. Annesinin itbarak(kurtadam-kadın) olması onun için büyük talihsizlik. Bir kurt ölmeden önce intikamını alır. Zağanos'da aynısını yapacak ve uyandığında yepyeni bir dünyayla karşılaş...