BAB 1

42 0 0
                                    

Adrine bangun daripada tidurnya dengan rambut yang serabai dan kusut.

Dia bingkas bangun membersihkan diri.

Setelah segar, dia memilih pakaian yang sesuai untuk keluar.

Dia memakai hoodie berwarna merah dipadankan dengan short pant berwarna hitam.

Rambut yang diwarnakan blonde diikat messy bun.

Setelah berpuas hati dengan penampilannya, dia mengatur langkah ke meja soleknya.

Dia memakai bedak secara nipis dan mengoleskan lipbalm berwarna merah agar tidak kelihatan pucat.

Kemudian, dia menyemburkan sedikit minyak wangi Victoria Secret di badannya.

Dia mengambil iphone 7+ miliknya lalu menutup pintu biliknya.

"Hai anak mummy cantik-cantik nak pergi mana ni?" Ujar Tengku Adira Mysara sambil menguntumkan senyuman.

"Huish mummy, terkejut Eva. Nak pergi jumpa kawan kejap. Petang nanti Eva balik" Senyuman yang manis dihadiahkan buat Tengku Adira.

Tengku Adira hanya tersenyum.

Anak gadisnya tidak pernah duduk di rumah, ada saja alasan yang diberikan untuk keluar.

Adrine mencapai kunci kereta Audi r8 miliknya.

Gate dibuka lalu dia masuk ke dalam keretanya.

Kereta itu mengaum kuat sebelum membelah jalan.

"Eva! Hish budak ni!" Tengku Adira memasamkan muka dengan kerenah anaknya yang agak tidak bermoral itu.

STARBUCKS

"Encik nak order air apa?"

"I dah.. Eh? You!" Terkejut Reza melihat kekasih hatinya.

"Eleh, buat-buat terkejut pulak. Macam lah I tak tahu, you asyik usya casher tu" Adrine mencebikkan bibir tanda merajuk.

"No sayang! I only love you, Tengku Adrine Evarya Redson. Only you in my heart" Adrine terharu. Pipinya sudah merah.

Setelah 2 jam meluangkan masa dengan kekasihnya, Raja Amir Reza, Adrine meminta izin untuk pulang.

Telefonnya berbunyi minta diangkat.

Farrah 💩 is calling...

Hello beruk!

Kau nak apa setan?

Teman aku gi shopping jap

Tak nak. Aku penat.

Penat dating ke? Kau tak habis-habis dengan Reza. Aku dah cakap kan dia tu orang yang tak baik. Kenapa kau asyik dengan dia?

Cane kau tahu? Eh lantak aku la life aku. Ergh!

Aku ada dekat belakang kau ehehehe.

End Call

Adrine pantas menoleh ke belakang setelah mematikan panggilan.

Dia tersenyum senget melihat sepupunya yang mendepangkan tangan tanda ingin memeluknya.

Adrine hanya mengendahkan Farrah yang teruja ingin berjumpanya.

Bloody Revenge [ SU ]Where stories live. Discover now