Academy, New York
Bang! Bang! Bang!
Terdengar berdas-das tembakan yang padu daripada dia. Dia mengelap peluh yang mengalir di dahinya.
"Fuh penatnya"
"Mahu tak penat, kau dah 4 jam dalam tu" Perli Raisha
"Oh ye eh?" Soal Adrine sambil tersengih.
"Dah jom makan. Perut aku dah berbunyi ni" Raisha mengambil tuala kecil lalu membalingnya ke arah Adrine.
Adrine menyambut tuala tersebut lalu mengelap peluhnya.
"Jap biar aku mandi dulu. Give me 15 minutes" Adrine berlari menaiki tangga ke biliknya.
Raisha hanya mengeluh. Lapar!
"Oi! Cakap nak pergi makan. Jom la" Sara menyenggol bahu Raisha perlahan.
"Tunggu Master kau la. Baru habis training. 4 jam dia duduk dalam bilik tu. Kau rasa?" Sara tersengih.
Kawannya yang seorang itu tidak pernah menghabiskan masa untuk berfoya-foya tetapi dia menghabiskan masanya ke arah patung-patung yang direka khas untuk latihan menembak.
Two years before
"Okay today we are going to do ice breaking session. Lets start with you" Miss Clara menundingkan jarinya ke arah aku. Aku pantas bangun dan memperkenalkan diri.
"Hi my name is Tengku Adrine Evarya Redson. You can call me Adrine. My code name is Agent A" Setelah memperkenalkan diri, Miss Clara beralih pula kepada orang yang duduk di sebelahnya.
"Next"
"Hi my name is Tengku Erysa Raisha. Call me Raisha. My code name is E2."
"Next"
"I'm Tengku Farisya Khaisara. For short, call me Sara. My code name is Agent 3"
Para peserta yang lain tergamam.
Pangkat mereka bertiga bukanlah calang-calang orang dapat memilikinya.
Tempoh yang diperlukan mengambil masa bertahun-tahun untuk mencapai pangkat yang tertinggi.
Mereka berasa kerdil kerana pangkat mereka hanyalah agent bawahan sahaja.
Setelah semua selesai memperkenalkan diri, Miss Clara berlalu pergi.
Kini yang tinggal hanyalah agent baru yang ingin memantapkan skill mereka.
"Hai Adrine!" Adrine menoleh ke belakang. Riak dingin ditayang.
"Have you heard about us? We're from the same team just like you. Before you, your dad trained us. So, lets team up" Adrine mengangguk setuju.
"Black Ace" Sara dan Raisha mengerutkan dahi.
"Our team's name" Mereka berdua mengangguk.
Sebenarnya Sara dan Raisha ialah orang bawahan Tengku Malique ketika Adrine masih menjadi Young Master.
Sebelum ini, Adrine tidak pernah mengambil tahu tentang anak-anak buahnya sebab itu dia tidak mengenali Raisha dan Sara.
Setelah bertahun mereka berkhidmat dengan Tengku Malique, Tengku Malique menaikkan pangkat mereka ke pangkat yang lebih tinggi iaitu E2 dan Agent 3.
E2 ialah gelaran bagi hacker. Orang yang mendapat pangkat E2 ialah orang yang mahir tentang komputer dan alat elektronik.
Bagi pangkat Agent 3 pula, orang yang menyandang jawatan itu diiktiraf sebagai impersonator, sniper dan spy. dalam kumpulannya.
Sebab itu pangkat ini diberi nama Agent 3. 3 bermaksud 1I2S iaitu Impersonator, Sniper and Spy.
Tetapi kedua-duanya masih berpangkat rendah jika nak dibandingkan dengan Adrine yang mempunyai pangkat Master dan Agent A.
Pangkat Master dirahsiakan kerana ia boleh mengancam nyawa Adrine.
Jadi pangkat Agent A lebih baik bagi menutupi pangkat dan identiti sebenar Adrine.
Sejak pertemuan yang pertama, mereka mengiktiraf diri kereka sebagai Black Ace.
End Flashback
Setelah melihat kelibat Adrine turun, mereka bersiap-siap unyuk keluar.
Raisha sudah merungut kerana lapar sambil mengusap perutnya.
Olianto Restaurant
"Korang nak pesan apa? Aku belanja" Raisha dan Sara tersenyum lebar. Rezeki datang meh.
Adrine memanggil waiter untuk mengambil pesanan.
"Give me one set of lamb chop and a glass of apple juice" Pelayan itu beralih pula kepada Sara.
"Erm, spagheti carbonara and apple juice"
"What about you miss?" Tanya pelayan itu kepada Adrine.
"Mushroom soup and hot chocolate"
Setelah selesai membuat pesanan mereka bertiga kembali diam.
Adrine bermain dengan telefonnya, Raisha dan Sara pula sibuk berswafoto dengan melakukan pelbagai gaya.
"Weh!!!" Adrine dan Sara merengus geram.
Raisha yang terover itu terdiam apabila menerima eye signal daripada Adrine.
'Kau dah kenapa setan?!'
Raisha yang memahami signal itu tersengih.
Maap buk!
"Yang kau terjerit sampai nak terkeluar anak tekak tu dah kenapa?" Soal Sara ingin tahu.
"Tadi aku nampak geng 3K lalu. Sebab tu lah aku macam orang kena sampuk tadi" Terang Raisha bersungguh-sungguh.
"Handsomenya!!!" Sara mengaduh kesakitan apabila dahinya dijentik oleh jari runcing Adrine.
"Kau nak makan or nak menggedik?"
Zappp!!!
Raisha dan Sara tersentap. Kata-kata Adrine tertusuk ke dalam hati.
Raisha dan Sara tersengih. Mereka cepat-cepat menghabiskan makanan yang hampir sejuk.
***
"What a beautiful day, hi Eva" Ucap lelaki itu.
Adrine pantas menoleh setelah mendengar nama manjanya diseru.
"Don't you ever dare call my sweet name with you dirty tounge, Tengku Rayden Shah" Rayden smirk.
Gadis ini sedikit sebanyak mengusik pintu hatinya dengan sikap dingin dan tidak berperasaannya.
Raisha dan Sara pula tertunduk malu melihat crush mereka di depan mata.
"Sara, Raisha, lets go back. We need to attend important event" Arah Adrine tegas.
Mereka berdua kembali serius.
"Why you are so rushing dear? We'll be there too. So, lets go together baby" Rayden mengusik Adrine sambil melakarkan senyuman yang paling manis.
Adrine menyampah. Dia terus berjalan tanpa menoleh ke belakang. Apa nak jadi, jadi lah.
"Adrine! Tunggu lah kitorang!" Jerit Raisha sambil menarik tangan Sara.
"Kau suka dia ke Ray?" Soal Louis sinis.
Tengku Rayden Shah, siapa sahaja yang tidak mengenali dirinya. Seorang ketua yang berkaliber dalam dunia gelap.
Rayden juga seorang yang berhati beku sama seperti Adrine.
Tetapi Adrine lebih beku berbanding Rayden.
Rayden tersenyum senget.
"One day, you will be mine Eva. My sweet little girl" Monolog Rayden dalam hati.
TBC
YOU ARE READING
Bloody Revenge [ SU ]
ActionDia seorang gadis jelita yang tampak ayu di hadapan berpasang-pasang mata. Dia, Tengku Adrine Evarya Redson seorang gadis polos dan mempunyai rupa paras yang cantik tetapi di sebalik kecantikkannya terdapat agendanya yang tersendiri. Kecantikkannya...