Sebaik sahaja Adrine menuruni tangga stage dia terdengar namanya diseru.
Dia mencari orang itu.
Matanya meliar ke semua pelosok dewan itu.
Hatinya berasa tidak senang.
Bukan kali pertama orang menyebut namanya tetapi orang ini amat berbeza.
"Hai Arya"
Adrine menoleh ke belakang tetapi tiada orang.
Adrine kembali memusingkan badannya ke hadapan. Dia ternampak susuk tubuh seorang lelaki berpakaian hitam.
Adrine mengaktifkan tracker dan memakai earpiece.
Raisha dan Sara yang menerima signal daripada tracker mereka juga berbuat demikian.
"Why Eva?" Sara memperlahankan suaranya.
"Anything suspicious?" Soal Raisha.
"ATTENTION BLACK ACE. WE'RE DEAD. WE'RE UNDER MISSION CODE RED! ACTIVATE IM. WE NEED TO GO TO THE HQ NOW!" Jerit Adrine sambil menanggalkan kasut tumit tingginya.
"Alex!" Para agent terdiam setelah mendengar jeritan Adrine.
"Yes Master?" Soal Alex kabut.
Hanya orang tertentu sahaja boleh memanggil Adrine dengan gelaran Master. Jadi, jangan keliru. Ok sambung balik.
"Go get the car promptly and bring our shoes right now!" Raisha dan Sara juga berada di situ.
Setelah beberapa minit, Alex kembali dengan tiga pasang sneakers yang tertulis nama kumpulan mereka iaitu 'Black Ace'.
3K memandang mereka pelik.
Setelah menukar kasut, Adrine bersuara.
"RED CODE! GET READY YOUR WEAPONS. I WILL CONDUCT THE TEAM. PLEASE HURRY UP. WE'RE RUNNING OF OUR TIME!"
Para agent sudah bersedia dengan kelengkapan.
Majlis penutupan yang sepatutnya berakhir dengan jamuan itu tergendala kerana mereka berada dalam situasi yang sangat bahaya.
Pistol di belakang pinggang di ambil.
Nafasnya tidak teratur.
"3K, go check at the back and report" 3K yang diketuai Rayden mengangguk lalu beredar ke belakang.
"E2, check the CCTV and hack their system" E2 mengangguk lalu mencapai laptop yang telah dihulurkan oleh Alex.
"Agent 3 get ready. Go to the rooftop and check the situation. Do not fire until I give you the order" Agent 3 bergegas ke lokasi.
Adrine bersedia dengan segala kemungkinan manakala agent yang lain senyap menunggu arahan.
"Master! We've got a message from Evo"
"Read"
'''Long time no see you Arya. Why? Wow impressive. Hm or should I call you Agent A? Aha ew. Well I just need your help. Empty the airport or I will kill a thousand of people around you. You have 10 minutes from now'''
-Evo
Adrine bengang. Tiba-tiba earpiecenya berbunyi.
"All clear, Master"
"Okay. 3K come back here. I need you to clear the airport right now. We only have 9 minutes and 30 second left"
YOU ARE READING
Bloody Revenge [ SU ]
ActionDia seorang gadis jelita yang tampak ayu di hadapan berpasang-pasang mata. Dia, Tengku Adrine Evarya Redson seorang gadis polos dan mempunyai rupa paras yang cantik tetapi di sebalik kecantikkannya terdapat agendanya yang tersendiri. Kecantikkannya...