Hari ini hari yang ditunggu-tunggu oleh Adrine.
Hari di mana dia boleh pulang ke Malaysia setelah 2 tahun 6 bulan menetap di New York.
Adrine memakai dress berwarna merah paras peha digayakan dengan kasut tumit tinggi berwarna hitam.
Rambut yang terurai diikat messy bun.
Adrine mencalitkan sedikit bedak dan mengoleskan lipbalm berwarna merah agar tidak kelihatan pucat.
Minyak wangi jenama Victoria Secret disemburkan beberapa kali.
Setelah berpuas hati, dia turun ke bawah bersama sling bag berwarna putih.
"Dah? Kita dah lambat dah ni" Ujar Adrine.
"Dah. Kitorang tunggu our Master bersiap je. Master kitorang kan lawa, so kena la bersiap cantik-cantik" Bodek Raisha sambil memintalkan rambutnya.
"Merepek. And I tak makan rasuah ok?" Sara ketawa terbahak-bahak.
Raisha pula menarik muka masam.
***
Academy Hallway, New York
"Hi cantik" Rayden mengenyitkan matanya ke arah Adrine.
"Sorry? Do I know you?" Puas hati Adrine melihat wajah cemberut Rayden.
"Buat-buat tak kenal pulak. By the way, nama I Rayden. Tengku Rayden Shah" Huluran Rayden dipandang sepi.
"I know" Rayden senyum.
"Tadi cakap tak kenal. Ehh, tipu" Adrine menggulingkan bola matanya.
Susah hidupnya apabila berjumpa dengan mamat tiga suku ni.
"I just know your name but not you" Adrine berlalu pergi sambil mencari kelibat Raisha dan Sara.
Entah hilang ke mana dua ekor mak lampir tu.
"Pehal korang tinggal aku?" Soal Adrine marah.
"Kitorang tak nak kacau kau date" Ujar Sara sambil tersengih.
"Banyak la kau date. Tu bukan date tapi bala tahu tak" Menyampah Adrine dibuatnya.
"Dah jom masuk" Raisha menarik tangan kawan-kawannya.
Di muka pintu, mereka perlu mendaftar nama mereka sebagai langkah berjaga-jaga.
"Eh Sara? Kita jumpa lagi" Ujar Louis teruja.
Sara hanya tunduk memandang lantai. Malu!
"Hi handsome" Raisha seakan terpukau melihat kekacakkan Edhan.
"Hi beautiful" Raisha tertunduk malu.
"Ah sudah. Dah keluar dah perangai miang dua ekor mak lampir ni" Monolog Adrine sambil mengeluh.
"We meet again, baby" Rayden tersenyum bahagia.
"I'm not your baby. You know what, you're such a disaster" Adrine menjeling Rayden yang asyik mengekori dirinya.
"Code name?" Soal pengawal itu serius.
"Black Ace" Pengawal itu mengangguk lalu membenarkan Adrine dan kawannya masuk.
Tiba giliran 3K. Mereka bertiga ingin masuk tetapi dihalang oleh pengawal.
"Sir? What is your code name?" Soal pengawal itu sambil meneliti muka mereka bertiga.
"3K" Pengawal itu mengangguk lalu mereka masuk.
"Kalau kitorang duduk sini boleh?" Soal Louis lembut.
"Boleh" Sara terjerit kecil.
"Tak"
Sara dan Raisha menoleh ke arah Adrine.
Ala, Adrine tak bagi. Hmph!
"Tak kira, kitorang nak duduk jugak" Kata Edhan persis seperti seorang kanak-kanak tidak dapat ais krim.
"Aku cakap tak, maknanya tak lah" Adrine bengang.
"Kitorang dah duduk dah pun" Adrine merengus geram.
"Bontot ayam punya manusia. Sakit hati aku dengan mamat tiga suku ni"
Testing... 1,2,3
Mereka kembali diam apabila terdengar bunyi mikrofon.
"Thanks to all of you. Here, we have a lot of agents that carried out their duty as guardian to protect the world. Okay, we're not going to talk much. Try to focus on the screen and see how incredible our agent are." Setelah juru acara itu menghabiskan mukadimahnya, mata para penonton tertancap ke arah skrin yang besar itu.
"Hey take a look at that girl. Tengku Adrine Evarya Redson––" Adrine agak terkejut. Tidak menyangka namanya disebut.
"––The cold girl in this academy. She were not talk much with people except her friends, Sara and Raisha." Adrine agak tersentak kemudiannya kembali fokus ke arah skrin.
Setelah selesai memaparkan agent yang mengikuti akademi ini, juru acara itu menyerahkan mikrofon kepada Miss Clara.
Miss Clara berjalan ke arah microphone stand dan berdehem sedikit.
Menghilangkan rasa gemuruh, maybe.
"I would like to thank to all of you for your good job. I'm very proud of you especially, Eva." Adrine terkejut kali ke seribu ah lantak.
"She were in Master grade, but she still joined this academy. Actually, this academy opened for agent who are lower grade, because we want they improve their skill. But Eva? She is good. I mean very good which are better than all of you" Tambahnya.
Para agent berbisik sesama sendiri.
Mungkin mencari gerangan yang bernama 'Eva'.
"With full of honour, I would like to call Eva to come on this stage and say something" Adrine mendengus.
Dia membuat eye signal kepada Miss Clara.
'Good job Miss, you've reveal my identity'
Miss Clara pura-pura tidak faham.
Adrine mengambil mask muka di dalam begnya.
"Well this is Adrine meh. I always prepared" Monolog Adrine sambil tersenyum sinis.
Mask muka berwarna hitam dipakai. Tidak lupa juga dengan kaca mata hitamnya.
Para agent sudah tertanya-tanya.
Raisha dan Sara hanya mengunci mulut mereka. Malas mahu melayan.
3K hanya melihat tingkah laku Adrine.
"Ehem. As you guys know my name, my name is Eva. I'd learnt all the skills a long time ago which you have learnt for the past two years. I came here just to improve all my skills which mean I learnt something else. My learning practise is not same just like you did. My team and I had learnt every skills but you don't.
What you have learnt for the past two years is only O level. My team and I had reached A level which we're upper than you. So, if you want to get A level, you should practise more. Thats all. Thank you" Para agent memepuk tangan tanda bangga.
Miss Clara memasamkan muka.
Dia ingin memperkenalkan Adrine ke seluruh dunia agar mereka di luar sana tahu kehebatan Adrine.
Tetapi dia tidak begitu kecewa kerana risikonya agak tinggi.
Mendedahkan identiti super agent adalah bahaya. Jadi, biarlah ia menjadi rahsia.
TBC
YOU ARE READING
Bloody Revenge [ SU ]
ActionDia seorang gadis jelita yang tampak ayu di hadapan berpasang-pasang mata. Dia, Tengku Adrine Evarya Redson seorang gadis polos dan mempunyai rupa paras yang cantik tetapi di sebalik kecantikkannya terdapat agendanya yang tersendiri. Kecantikkannya...