Keesokan harinya..
Macam biasa laa mandi pastu solat, makan and berkumpul. Hari ni ada satu lagi aktiviti iaitu kotak misteri.
"aktiviti kotak misteri ini akan dilakukan oleh semua ahli kumpulan. Senang je guys!! Kotak kat depan ade tujuh dan kamu semua perlu pilih yang mane satu kamu mahu. Selepas itu, kamu perlu memasukan tangan kamu dan sentuh 'benda' yang ada lam kotak tu. Lepas tu korang kena bagitau apa 'benda' tu dekat fasi kamu!! Dia akan catat ape yang kamu cakap dan memerhati kamu!! So kite start dari kumpulan 1!!" Jelas panjang lebar cikgu najmi
Semua kumpulan kena buat!! Macam² reaksi diorang!! Ade yang menjerit!!ade yang buat muka selamba!! Macam² ragam!! And lastt sekali kumpulan 10. Kumpulan aku laa!! Arghhh sis berdebar ni
nurin-kotak 1
Aliya-kotak 2
Aishah-kotak 3
Zafierah-kotak 4
Puteri-kotak 5
Aina-kotak 6
Fatin-kotak 7Masing² dengan muka serius plus berdebar!!
Mula² nurin masukkan tangan ke dalam kotak dan nurin menjerit dan terus melompat. Dia cakap menatang tu lembik²!! Eeeee!! Pastu dia cakap cam katak!! Nurin mmg takut ngn katak!! Hahaha bertabahlaa sis
Aliya pulak buat muka selamba je masukkan tangan dalam kotak. Last sekali aku tengok muka dia cam tengah tahan!! Berkedut-kedut!! Dia pon cakap benda tu macam lipas. Eee geli shiall!!
Aishah masukkan tangan dalam kotak dengan muka tersenyum-senyum. Last sekali dia menjerit!! Hahahah kelakar siot!! Pastu dia senyum balik!! Kau rase ape??? Hahaha. Dia cakap macam ikan sebab ade air kat dalam!!
Zafierah pulak dengan teragak-agak nak masukkan!! Dia ni persis kuat melatah!! Satu lagi dia takut kucing!! Kucing menatang paling cute dia takut!! Halamak!! Pastu dia keluar dengan muka takut plus terkejut!! Dia kata 'benda' tu berbulu!! Aku agak mesti kucing!!
Puteri sudah masukkan tangan sambil membebel entah pape!! Pastu dia cakap eeeeeee and terus keluarkan tangan dia!! Dia cakap benda tu berbulu plus telinga dia panjang!! Aku syak arnab!! Puteri ni takut arnab!! Sedangkan arnab tu fav binatang aku!!!
Aina pulak dia ketawa!! Dia masukkan tangan pastu keluar balik!! Penakut ilerr!! Hahah sedap kate ke orang!! Lepas tu masuk balik dan dia cakap eee geram nya!!! cute!! Kau agak ape?? Dia cakap macam anak itik!!
And last sekali aku!!! Arghhh sis takut!!! Help me!! Aku pandang diorang semua!! Diorang gelak kat aku!! Shial laa!! Saje nak takutkan aku!!
"ayok fatin"
"gudluck.."
"eeeee.."
What the ikan??? Pastu aku tertengok fasi aku!! Ter je ok!! Aku tengok firash tak henti dari tdi lagi duk gelak kat orang!! Kang aku lempar katak kat dia mesti menangis!! Farish always dengan muka serius dia!! Tak habis²!!
Firash cakap gudluck dekat aku!! Ayuh fatin!! Kite perlu berani.
Aku pun perlahan masukkan tangan ke dalam kotak!! Muka aku?? Memang aku takleh nak bagitau!! Semua ada kat situ!! Nak nangis, berak, kentut, takut, bahagia semua ade!! Aku rse 'benda' tu bergerak kat atas tangan aku!! Eeeee ya Allah gelinya!! Aku still bertahan!! Fatin mesti boleh!! Aku pegang menatang tu pastu aku tarik tangan aku dan menjerit plus melompat!! Aku tak kisah ahhh diorang tengok ke ataupon kate kat aku!! Sekarang ni aku geli plus takut... Eee natang ape tu!! Tetiba aku menangis!! Penakut sangat aku ni kan!! Ahh tak kisah!! Aku menangis pastu tetiba ade orang datang peluk aku!! Erkk?? Sape??
YOU ARE READING
Sweety 'JOUFFLU' 💖
Romancekisah perjalanan hidup seorang gadis yang bernama fatin mikayla yang seorang 'joufflu' (chubby) dia mempunyai sahabat 'fanapaz' dan juga anak angkat kepada keluarga yang sederhana. Fffapaz?? Permusuhan??? Twin?? kenapa anak angkat??? Mafiaa?? adakah...