Aku sekarang berada dekat cafe, tengah tunggu firhad datang. Haishhh lambat betul!! Ni laa janji melayu tarakguna. Janji kol 2, tapi batang hidung tak nampak.Firhad mesej aku ajak keluar, ke date?? Hehe. Entahlaa, dia cakap ade something yang nak dibincangkan.
Kedengaran kerusi didepan aku ditarik. Akhirnya sampai jugak mamat ni!!
"hah kau, nak ape jumpa aku??"
"ermm... Kite makan dulu, nanti kite bincang tapi tempat lainlaa. aku nak ajak kau kat satu tempat!! Kau follow je aku ehh" katanya dan terus merOrderkan makanan serta minuman.
Firhad membawa aku ke tasik. Ececeh tasik jerr, ingatkan nak ajak kahwin. Opss!!
"aku sebenarnya ermmm... Sebenarnya..... Aku nak min....minta maaf dekat kau"
"kau kenapa weh tiberr je kau nak minta maaf?? Kau dah nak mati ke???" ambik kau tubik dah soalan maut dari fatin mikayla. Huhuhu
"ehhh kau mulut. Aku luku kan!!"
Aku hanya mampu tersengih menampakkan susunan gigi ku yang cantik. Erkk perasan!!!
Dan tiba-tiba aku rasa ada kain yang cuba menutup mulut aku. Aku tak sempat nak balas sehingga akhirnya aku tumbang.
Aku bangun dan melihat sekeliling bilik. Bilik yang usang dipenuhi sarang labah² dan habuk berpenuh. Ehhh bukan bilik aku ni!!! Aku kat mane ni???
Dan muncullah seketul firhad mu'arrayan disitu.
"kenapa kau buat aku macam ni?? Ape yang kau nak dari aku??"
Belum sempat dia membalas, ade seketul lagi manusia yang masuk bilik ni. Erkkkkk??? Firhad ade dua??? Ke mata aku dah rabun??? Ataupon aku dah giler????
"hai sayang!! Dah bangun?? Hmm?? Semalam u mimpikan i kan??"
Ehhh sesuka hati je panggil aku sayang. Aku tumbok kang baru tau!!
"kau sapa hah??? Kenapa ade dua firhad ni??? Btw jangan panggil aku sayanglah, aku ade nama, nama aku fatin mikayla. Not sayang!! Geli mak dengar!!!"
Aku tengok muka dia merah, menahan marah mungkin. Yang paling aku tak sangka, dia tamporr aku!!! Huarghhh sakit laa setan!!
Mak bapak aku tak pernah naik tangan. Dasar babi tunggal nak mati.
Ape kaitannya??? Entah aku pon tak tau. Hahaha"u tak ingat i ke sayang?? I ni boyfriend u laa!! My name firzain mu'arwal!! Look me baby!! I love you!!"
"kau salah orang ni. Aku langsung tak kenal kau!! Dasar gila!!!" marahku
Dia mahu menampar aku lagi tapi dihalang oleh firhad.
"dah laa tu" kata firhad dan firzain merenung firhad dengan tajam
"ehh jap nak tanya, yang mana adik?? Yang mana abang??? Celahku apabila keadaan seperti tegang.
"aku adik dan dia ni abang aku" jawab firhad kepadaku
"ehhh korang kenapa culik aku??"
"sebab aku nak bunuh kau!!" jawab firzain dan dia mengambil pistol mengacu ke arah targetnya iaitu aku
"kenapa kau nak bunuh aku?? Ape salah aku??? "
Flashback....
Dulu kami merupakan keluarga yang bahagia walaupun kami orang miskin. Mak aku menjaga kami dengan penuh kasih sayang manakala ayah kami perlu bekerja untuk menyara hidup kami. Ayah kami bekerja dengan encik Mizail.
Akhirnya kami hidup senang kerana encik Mizail menolong kami.Firzain dan firhad berkawan dengan farish dan firash sejak kecil lagi.
Pada suatu hari, encik Mizail mendapat tau bahawa ayahnya menikam belakangnya dengan memberitahu strategi perniagaan kepada orang lain sedangkan itu hanya fitnah. Encik Mizail membunuh ayah kami
Mak kami mengalami tekanan jiwa dan akhirnya dia membunuh diri.
Setelah terbukti bahawa ayahnya tidak bersalah, Encik Mizail menyara kami berdua sampailah hingga kami besar. Kami dijaga oleh anak buahnya.
End flashback...
"tapi tu semua tak pernah buat hati aku tenang!! Aku benci mizail!! Dia hancurkan keluarga aku!! Aku nak bunuh kau sebab kau kan anak kesayangan dia plus kau baru berjumpa dengan keluarga kau kan??? So aku nak buat mizail menyesal atas perbuatannya!!! Hahahhaha. Baru puas hati aku!!"
Aku kelihatan seram sebab kau pon tau kau bila orang pscyco ni bertindak dari luar jangkaan kite
"tapi aku reda dengan ketentuan Allah. Mungkin ade hikmahnya. Dah laa tu abang!! Kau bunuh dia pon bukan dapat kembalikan mak ayah!!" bela firhad
"kau diam bodo sebelum aku bunuh kau!!"
Dia mengacu pistol kembali dan melepaskan peluru untuk hinggap pada targetnya. Aku menutup mata aku"
Erkk?? Kenapa lama sangat?? Tak ade rasa sakit??
Aku buka mataku dan melihat firhad terkena tembakan itu. Dia memeluk aku!! Ya Allah firhad!!! Dan akhirnya polis datang!!
"jangan bergerak!!"
YOU ARE READING
Sweety 'JOUFFLU' 💖
Romancekisah perjalanan hidup seorang gadis yang bernama fatin mikayla yang seorang 'joufflu' (chubby) dia mempunyai sahabat 'fanapaz' dan juga anak angkat kepada keluarga yang sederhana. Fffapaz?? Permusuhan??? Twin?? kenapa anak angkat??? Mafiaa?? adakah...