bab 16

208 18 6
                                    

Aku dan fanapaz duk tawaf satu sekolah. Dah cikgu takde enn, so kite sebagai pelajar perlu bijak menggunakan masa. Cehhh mengarut

Aku senanya nk gi usyar pelajar baru yang form 6 tu. Tah laa kenapa, hati ini tak tenang jika tak tau ape yang ingin diketahui. Haishh merapu shiall.

Aku pon pergi dekat gelanggang bola sebab ada orang main bola laa. Mane laa tau jumpa jodoh ke kan!!

Pastu ade laa sorang mamat ni duk kibas baju dia. Maybe dia panas kot sebab tengah main bola dekat padang yang cuaca agak panas. Dia pon memegang rambut dan menyisir ke belakang. Dengan berpeluhnya. Perempuan yang tengok ni mesti cakap " melting" dan "hansome"  dengan tergedik-gedik. Euwww jatuh maruah seorang perempuan tau. Bagi aku pulak, memang kotor nak matey. Jijik aku melihatnya. Pastu kat tepi mamat ni ade twin. Sape lagi kalau bukan farish dan firash. Tapi dia pakai spek mata bulat. ya tuhan bapak hensem. Aku ni dah laa tak leh tengok laki pakai spek ni. Bagi aku semua hensem.

"weh ni laa pelajar baru form 6 tu. Wow bapak semak nak matey!! Apesal ramai yang hensem ni. Arghhh sis melting." Kata puteri. Kan aku dah cakap kan. Mesti perempuan cakap camtu.  Tapi boleh laa hensem.Meh kite bagi ayat perli

"hensem apenya tu, biase je aku tengok. Kau ni habis semua laki kau jumpa cakap hensem. Dah kalau kau jumpa bangla, kau tak reti pulak cakap hensem bagai." Perli aku kepada puteri.

"hehehe tu lain citer laa." Balasnya dengan sengihan meluat sis lihat

"weh² firash dan farish datang sini. Alamak weh tudung aku jadi tak??" Kata nurin dengan gelabahnya. Alaa kau tak tau, yang nurin ni crush dekat firash.

"dah okay. Perfect gitu!!" Balas aina

"hi girls!!" Sapa firash dengan mesranya. Farish of course dengan muka dingin dia tu. Dan pelajar baru tu just bagi senyum je.

"waalaikumussalam." Jawab kitorang sebenarnya lebih kepada memerli. Ni laa manusia zaman sekarang duk hi² je. Kite sebagai umat islam bagi laa "salam" dulu sebelum bertegur dengan orang lain. Siap dapat pahala lagi sebab mendoakan kesejahteraan orang lain. Keluar sudah ustazah fatin mikayla.😂

"hehehe assalamualaikum. Korang buat ape kat sini??" Tanya firash dengan menggaru kepalanya.

"hah kan sedap mendengarnya. Ehh kitorang saje je lalu kat sini. Btw sape kat sebelah abang firash tu? Taknak kenalkan ke??" Balas dan tanya puteri. Haishh tak menyempat

"ermm ni pelajar baru plus kwan kitorang! Hah kau kenalkan sendiri laa. Ade mulut enn!! Jawab firash dan menyuruh kawannya memperkenalkan diri

Aku just senyap je sebab aku tak selesa. Dari mula² diorang datang lagi dan pelajar baru tu duk pandang aku macam nak makan je. Lau lapar gi laa kat kantin pi makan.haishh seram babi!!

"ermm nama diberi firhad mu'arryan. Panggil firhad je." Kata firhad dan matanya duk tengok kat aku. Again?? Haishh serabut beruk!! Nasib pakai spek mata. Dalam hati macam² rama² keluar terbang.

Sweety 'JOUFFLU' 💖Where stories live. Discover now