Telefon pintar aku serahkan kepada Yoongi buat sementara.Entahla dia nak buat apa dengan telefon tu.Maybe dia nak settlekan nombor misteri tu.Hmmm...Aku tak nak ambil tahu,apa yang penting sekarang ni,aku bosan.Jam sudah menunjukkan pukul 8 p.m.Aku menutup siaran televisyen dan menuju ke arah dapur.Tetiba perut aku memainkan muzik.Uhh...
"Jin oppa,buat apa?",tegur aku disebalik pintu peti sejuk.Lelaki yang berbahu lebar itu hanya membalas senyuman lalu menyusun sayur ke dalam peti sejuk.Katanya dia nak masak masakan resepi baru.Untuk makan malam.
Yes,ada kerja.Tanpa membuang masa,aku turut membantu lelaki itu.Aku hanya dibenarkan memotong sayur dan mengasingkan bahan.Kalau perbuatan yang melibatkan dapur gas,Jin tak benarkan.
Wae?Tau tak dia jawab apa."Kau budak lagi,jangan main dengan api."
Seriously?Habis...yang aku pegang pistol,sniper bagai tu tak bahaya?Not fair la macam ni.Nak buat apa pun tak boleh,sayang sungguh Jin dekat aku.Selepas semua selesai dihidangkan,Jin mula membuka almari bawah dan mengambil sesuatu.
Di tangannya ada periuk kecil manakala di sebelahnya pula menggenggam senduk kayu.Apa mamat ni nak buat?Masak lagi?
Ppang Ppang Ppang!!
"DINNER!!!!!!!",jerit Jin dengan suara high note.Aku menyumbatkan hujung jari telunjuk ke dalam lubang telinga.Bising giler,rasanya boleh runtuh Burj Khalifa.Macam ni pula ye cara dia nak panggil adik² yang lain untuk turun makan.Huh...such a scary brother.
Namjoon orang pertama yang turun ke dapur sambil membawa beberapa helai kertas di tangannya.Kemudian,datang Hoseok.And then...Yoongi.
"Wahh,menu baru ke malam ni?",tanya Hoseok lalu meliarkan hidung mancungya di sekeliling meja untuk mengambil bau.Aku tersenyum saja melihat gelagatnya.Menu baru?Takkan Jin masak benda yang sama je dekat diorang sebelum² ni?Kesian.
10 minit kemudian...
Silent.
Suapan bubur mushroom buatan Jin yang ke 12 masuk ke dalam mulut aku.Aku diam.Diorang berempat pun senyap tanpa suara.Seriously?Aku cuba perhati wajah seorang demi seorang.Namjoon sedang sibuk membaca puisi mengarutnya yang tertulis di beberapa helai kertas.Jin pula mencari resepi baru untuk malam esok by Mr Google.Hoseok asyik tersenyum dengan mata tertutup.Seram.Aku tau dia tengah pandang aku.
Yoongi...."Ahh oppa.Macam mana dengan telefon Jae?Dah tau siapa pemilik nombor misteri tu?",soalan aku yang memecahkan heningan sepi di dapur yang agak luas itu.Yoongi senyap.
"Telefon?Kenapa dengan telefon kau?",soal Jin dengan kerutan dahi.Pipi sebelahnya kembung sebab mengulum spageti carbonara,sempat lagi nak cakap.Haishh.
"Ermm...ada someone dah hack nombor Jae,lepastu dia hantar mesej seram²",jawab aku.Namjoon ketawa kecil sambil menggelengkan kepala.
"Itu mesti kerja kau kan Yoongi?",perli Namjoon.Yoongi melepaskan garfu dan bersandar di kerusi sambil mengunyah.Tangannya diselup ke dalam poket dan mengeluarkan telefon pintar milik aku itu.Uih...dia bawa telefon aku sekali ke sini?
"Bukan aku.",jawapan ringkas daripada lelaki berkulit pucat itu membuatkan suasana sunyi kembali.
Jin's like oh my GODD,
Namjoon terlepas chopstick,
Aku diam,
Hoseok tersenyum...giler mamat ni."Bila aku check nombor ni,automatik alat pengesan yang selalu aku guna tu hang.Menarik~Nampaknya pemilik nombor ni agak bijak,dia boleh menggodam segala alat teknologi yang cuba nak mengesan pemilik kepada nombor misteri tu.",jelas Yoongi.Semua tergamam.
"Wow,susah jugak orang nak hack barang kau.So...kau tau tak siapa si hacker tu?",bersuara si Hoseok.Yoongi mendengus kecil.
"Tak tahu,aku tak dapat cari koordinat kedudukan telefon si hacker tu.Apa yang sure,dia bukan berada di kawasan ni,tapi di luar."
YOU ARE READING
°•SIBLINGS•°[-♚BTS♚-]✔
FanfictionAnak kepada ketua mafia yang terhebat di South Korea?? Dan kau seorang sahaja perempuan di dalam keluarga itu~ ..... "Aku ada abang?" "Yes,diorang mafia juga seperti kau.Tapi berkelas atasan." ..... Jae terpaksa tinggal dengan diorang. Agak janggal...