Daellara Targaryen

53 4 12
                                    

Kral Daemion Targaryen ve eşi Kraliçe Rhaellea Targaryen'in ikinci kızları ve üçüncü çocukları, Prens Rhaegar'ın eşidir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kral Daemion Targaryen ve eşi Kraliçe Rhaellea Targaryen'in ikinci kızları ve üçüncü çocukları, Prens Rhaegar'ın eşidir. Prenses Visaera, Prenses Daenerys ve Prens Viserys annesidir.

Daellara yaşadığı dönemde ona şövalyelerin "yaşayan en güzel kadın" dedikleri bilinir. Targaryen'lerin aksine mavi gözleri, uzun gümüş saçları vardır. Çekici bir görünümü vardır. Saçlarına daima tokalar ve taçlar takar, güzel kokular sürer.

Daellara on dört yaşında kendisinden bir yaş küçük Prens Rhaegar ile evlenmiştir. Ağabeyi Viserion ve ablası Helianna evlidir. Viserion tahtın varisidir.

Daellara karanlık sanatlara ve büyüye meraklıdır. Ağabeyi Viserion ona on üçüncü yaş gününde bir ejderha yumurtası hediye etmiştir. Bu hediye Daellara'ya özeldir, Viserion eşi Helianna'ya böyle bir hediye vermemiştir. Bu da ikilinin arasında aşk olduğu dedikodularının yayılmasına neden olur.

Daellara ise o yumurtanın çatlayacağı fikrini benimser. Küçüklüğünden beri babasından gizli büyü dersleri aldığı Cadı Maeg'e gider. Ancak bir gün annesi bunları öğrenir ve babasına söyler. Babası Daellara'yı Kraliçe Vaella zamanında yeniden yapılan Yaz Kalesi'ne yollar ve eşi ile orada yaşamasını ister.

Daellara ilk çocuğu Prenses Visaera'yı doğurur. Ancak prensesin sol elinin iki parmağı yoktur. Bunun Daellara'nın yaptığı büyüler yüzünden olduğu söylentileri yapılır.

Eşi ile sevgi dolu bir evlilikleri olmaz. Daellara bir gün gezinirken bir orman cadısının olduğunu duyar ve onu ziyarete ejderha yumurtası ile gider. Cadı bir kaç büyü yapar. Bunlar karanlık büyülerdir. Ancak işe yarar ve ejderha yumurtadan çıkar.

Ancak Daellara olacakları bilmektedir, zira o da kehanetçi Targaryen'lerden biridir. On yaşındayken rüyasında ejderha görmüştür. On dört yaşında ise kendini beyaz bir ejderhanın üstünde uçarken görmüştür.

Daellara ejderhasını saklamak için bir kaç yol arar ancak hiç bir çözüm yolu bulamaz. Onu Yaz Kalesi'ne getirir. Prens Rhaegar bunu onaylamaz ve ejderhanın babalarına verilmesi gerektiğini söyler. Daellara ise onu dinlemez.

Prens Rhaegar eşine ihanet eder ve Krala haber verir. Kral kızını Kral'ın Şehri'ne çağırır. Daellara çağrıya yanıt vermez ve ejderhasının erken büyümesi için büyüler yapmaya çalışır. Ancak başarısız olur.

Kral kızının emrine uymadığını anladığında Yaz Kalesi'ne gitmek üzere hazırlanır, ancak kalp krizi geçirip ölür. En büyük oğlu ve varisi Viserion tahta geçer.

Viserion babası kadar yumuşak davranmaz. Kız kardeşine ejderhayı teslim etmek üzere gelmesini yoksa vatan haini olarak hüküm giyeceğini söyler. Bu sürede ejderha doğalı bir yıl olmuştur ve Ejderha büyümüştür.

Daellara'nın eşi Rhaegar ölmeden önce Daellara ikizleri Daenerys ve Viserys'i doğurur. Doğumdan ertesi gün Rhaegar ölür.

Daellara ejderhasını alarak Kral'ın Şehri'ne gider. Ejderha neredeyse bir at kadardır.

"Viserion: Buraya gelmene sevindim, kardeşim. Ejderhayı bana ver, ben de büyü yaptığın için seni affedeyim. Kardeş kanı dökmeye gerek yok."
"Daellara: Beni öldüremezsin, ağabey. Ben ejderhanın ta kendisiyim."

Daellara bunun üzerine ağabeyi Viserion'u ejderhası Vermath ile yakar. Kız kardeşi Kraliçe Helianna'yı zindana attırır.

Daellara bunun üzerine taç giyer. Ağabeyinin oğlu Prens Aerion on dört yaşındadır. Kraliçeye isyan eder ve tahtın onun hakkı olduğunu söyler. Daellara çocuğu ejderhasına yaktırır, daha sonra ejderha küçük çocuğu yer.

Daellara "Fatih Aegon'un kızı" olarak anılır. Ancak bu kendisini sevenlerin söylediği bir şeydir. "Cadı" ve "Akraba Katili" olduğu için onu sevmeyenler daha fazladır.

Kraliçenin en büyük kızı Visaera altı yaşındayken ölür. Kraliçe onun ölümü ile harap olur. Oğlu Viserys yerine daha önce doğan Daenerys'i varisi ilan eder.

Daellara'nın en sadık danışmanı olan Leydi Borrea William olmak üzere bir çok sevgilisi olduğu söylenir. Ancak hiç birinin Leydi Borrea ile olduğu kadar uzun sürmez. Kraliçe onun için ejderhasının bir yumurtasını bile verir. Ancak daha sonra kadın kraliçenin ejderhasından üç yumurta daha çalar ve kaçar. Kraliçe bu olayla birlikte William Hanesinin tüm üyelerini, bebekleri bile öldürür.

Bu savaşa neden olur. Ancak Kraliçe ejderhaları ile herkesi yakar. Kırk yaşında ölür. Ölümününden sonra kızı Daenerys taç giyer.

Daellara ile birlikte Kraliçeler Dönemi yeniden başlar.

Daellara 721FS'de doğmuştur.

KRALİÇE SERİSİ BİLGİLER (Kraliçe #2.0)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin