Kral Rhael ve Kraliçe Rhalla'nın üçüncü çocuğu ve ikinci kızıdır. İkiz kardeşi Vallerion'dur.
Aellesia annesi Kraliçe Rhalla'nın sarayda Leydi Eulalie ile rakip olduğu dönemde doğdu. O doğduktan iki hafta sonra annesi Kraliçe Rhalla babası Kral Rhael'i, Rhael'in metresini ve Aellesia'nın üvey kardeşi Daeron'u öldürtür.
Bunun üzerine annesi tahttan indirilir ve tahta Aellesia'nın ağabeyi Aerion geçer. Aellesia henüz bir aylıkken annesi ölür.
Aellesia ablası Siarra tarafından yetiştirilir. Sanata meraklıdır. Güzel şarkı söyler ve dans eder. Efsanelere bayılır ve sürekli kitaplar okur. Şüphesiz ablası Siarra'nın en sevdiği kardeşidir.
Siarra Aellesia on altı yaşına geldiğinde Aerion'a Aellesia ve Vallerion arasında bir evlilik önerir, ancak bu reddedilir. Aellesia Targaryen'lara ait bu geleneklerden hoşlanmıyordu. Vallerion ile evlenememesi için anneleri Rhalla'nın da bu geleneği sevmediğini, bu yüzden Siarra ve Aerion'un evli olmadığını söyledi. Ağabeyi kardeşini kırmadı ve ikili evlenmedi.
Aellesia on yedi yaşında o zamanlar yirmi beş yaşında olan Lord Edwyn Dondarrion ile evlendi. Edwyn Hazine Başı görevine getirildi. Aellesia on dokuz yaşında Leydi Rhalla'yı doğurdu. Ona hiç görmediği annesinin adını verdi. İki yıl sonra Lord Aegon'u, üç yıl sonra da Prenses Siarra'nın en sevdiği yiğeni olan Leydi Daella'yı doğurdu.
Ağabeyi öldükten sonra tahta Aellesia'nın yiğeni Jaehaerys geçti. Aellesia kocası öldükten bir daha evlenmedi. En büyük kızı Rhalla Lord Coryn Velaryon ile evlendi ve bu evlilikten Rhaenys, Aemma ve Valanna adlı üç kızı oldu. Diğer kızı Leydi Daella'yı kraliçe olan Rhaelle'nin nedimesi ve en yakın arkadaşı oldu. Daella Lord Lyron Boreas ile evlendi. İkisinin Jaime, Geron ve Lanna adlı üç çocuğu oldu. Aellesia'nın çocuklarının evlilikleri bizzat Prenses Siarra tarafından özenle seçildi.
Aellesia'nın tek oğlu Lord Aegon Kuzey'den Kraliçe Dael Stark'ın yiğeni Leydi Alarra Stark ile evlendi. Alarra Aegon'a Aelora adını verdiği bir kız doğurdu ancak Alarra'nın sağlığı hassastı ve çocuk bir yaşına girmeden Alarra öldü. Onun ölümünden sonra Aellesia'nın -daha doğrusu Prenses Siarra'nın- isteği ile Aegon yeniden evlendi. Aegon'un eşi olarak Melia Blackwood seçildi. Melia tatlı ve uysal bir kadındı ve Aegon'a altı evlat verdi. Aegon Melia'nın ölümünden sonra dört kez daha evlendi ve toplam yirmi çocuğu oldu.
Aellesia elli iki yaşında öldü, onun ölümü Prenses Siarra'yı ve çocuklarını yasa boğdu. Prenses Siarra krallıkta beş gün yas ilan etti ve siyahlara büründü. İyi kalpli Prenses Aellesia'nın ölümü halka yasa boğmuştur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KRALİÇE SERİSİ BİLGİLER (Kraliçe #2.0)
أدب الهواةKraliçe serisinin ek kitabıdır. Kraliçe Serisi'ndeki haneler, karakterlerin geçmişleri, savaşlar veya ilk tahta çıkanları bu kitapta bulabilirsiniz.