~ Dia Merpati Putih Dan Dia Juga Malaikat Kecil ~
By : Tescy Descy
Cerita Rekaan~ Part 6 ~
Bah sudah nama nya club malam urang kaya-kaya. Apa saja tu durang kasi tarabang untuk c lola 100 - 200 ringgit, puas hati juga durang tingu keseksian c lola di atas stage biar pun durang tidak dapat pigang-pigang c lola.
Happy butul c lola, macam terus ba-samangat c lola mau terus kan tu kerja. Tunang c fiona pun puji-puji c lola. Senyum saja c lola. Tiba-tiba hp c lola bebunyi, lola tingu tu numbur tiada nama tapi lola sambut juga.
*** Panggilan Call Vic → Lola ***
"hello."
"kau kah tu?."
"ahh.. apa tu? Siapa ni?."
"vic.. kau kah tu?."
"ohhh.. kau apa?."
"yang menari di tiang tu?."
"kau di mana?."
"depan kau." (lola cari-cari c vic, tidak pun c lola nampak)
"mana?."
"cni bah buta!!" (c vic kasi lambai-lambai tu hp baru c lola nampak)
"buduh... bilang di dapan.. jauh pun dia tu.. macam lah bah sia buli nampak, sudah lah galap. Sot butul ni lelaki." (lola cakap-cakap dalam hati)
"punya jauh pun kau tu, mana lah bah sia nampak."
"datang kau cni."
"bah."
Lola end call c vic, lola kasi tau c fiona yang dia mau pigi mija c vic. Fiona tingu saja c lola jalan pigi mija mana 1. Sekali c fiona nampak c vic, tebulat saja mata c fiona. Fiona kanal butul c vic. Lagi pun c vic tu costumer tatap dalam tu club gia.
"sejak bila kau kerja cni?." (vic tanya c lola)
"baru juga ni malam. Vic sia ada duit sudah bikin bayar tu hutang." (vic tingu saja anak mata c lola dengan pandangan tajam)
"kau simpan lah tu duit!!."
"tapi.."
"sudah saya cakap kan yang saya tidak mau duit." (lola diam-diam saja)
"kanapa kau tidak cari tu duit sebelum saya tolak duit kau?." (vic pigi picit dua-dua pipi c lola)
"sorry." (kici saja suara c lola)
"duduk cni. Kasi kawan saya minum."
"ahhh... vic sia tidak pandai minum."
"kau cuba mahu memlawan saya kah ni?."
"tidak. Sia cuma kasi tau saja, sia tidak pandai minum."
"i don't care. Seat here."
Lola tidak barani mau cuba menjawab, lola duduk saja di sebelah c vic. 1 urang saja gia c vic duduk moginum, c gundul sama tu 3 urang lagi, bediri di balakang c vic. Vic minta galas untuk c lola, baru c vic isi tu galas. Vic suruh c lola minum, lola tutup-tutup lagi hidung dia mau minum. Lola mau te-muntah c vic tingu c lola dengan pandangan tajam.
Mau managsi sudah c lola talan tu minuman liker, mogot poh (bagus) dah kalau c vic ada kasi campur air kah, ice kah, cola kah ini langsung tiada, sikit ta-bakar jantung c lola lapas lola talan tu minuman. Diam-diam saja c lola duduk dakat c vic. 2 galas saja c lola minum, lapas tu c vic tidak sudah paksa lola minum.
Lola tingu dalam tu club ada DJ bah sana atas tu stage, mula-mula heran c lola nampak ada tangga di tepi tu stage, rupanya ada pula tampat DJ di atas. Lola tingu atas tu stage, ada 1 lelaki sedang jadi DJ di atas, lola tingu saja tu lelaki.
YOU ARE READING
DIA MERPATI PUTIH DAN DIA JUGA MALAIKAT KECIL
Romance~SINOPSIS~ #DIA MERPATI PUTIH DAN DIA JUGA MALAIKAT KECIL# Mengisahkan liku-liku perjalanan hidup seorang sumandak yang bernama Lizzy atau Lola yang baru mahu masuk 16 tahun. Lola yang terpaksa mengorbankan masa depan, cita-cita dan masa remajan...