Diari Harian Solar - #Pergi Ke Taman

36 4 1
                                    

Sabtu - 04:20 petang

Hari Sabtu, semua orang beriadah. Ada yang bersantai di pantai jika kawasan kejiranan ni berdekatan dengan pantai, ada yang suka melepak di tepi jalan di jejantas berdekatan, di "shopping mall" yang bersebelahan dengan kawasan kejiranan ni dan ada yang suka bermain di pasar lambak.

Andy: Abang, saya nak keluar jap, nak pergi ke taman boleh tak?
M. Tanah: Hah? Nak pergi mana tu?
Andy: Nak pergi taman!!!!
M. Tanah: Oh.. nak gi taman, Hah, pergilah.... Jangan balik lambat pulak!!
Andy: Okey, Abang.. saya pergi dulu yer...

Andy/Cahaya POV

"Hari Sabtu yang paling indah sekali"
"Banyak tempat orang beriadah di sana"
"Angin laut masih bertiup lagi"
"Aku nak berjalan ke taman berdekatan dengan sebuah pantai sambil baca buku dan mendengar lagu favourite saya...."
"Hidup kat sini, saya macam keseorangan"
"Saya dah macam takde siapa-siapa lagi"
"Aduh, malas lah saya nak cakap 😥"

☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Andy keluar berjalan-jalan pergi taman berdekatan dengan kawasan kejiranan ni. Dia selalu melihat permandangan sekelilingnya. Andy berjalan kaki sambil membaca buku. Tiba-tiba, dia terlanggar dan tersempak dengan seorang budak lelaki yang tinggal berdekatan dengan rumah Andy.

Andy: Adoi.... Sakitnya.....
???: Maaflah, saya tak sengaja... Awak okey tak?
Andy: Takpelah, sakit sikit je....
???: Hey, awaklah yang baru seminggu tinggal kat sini, kan?
Andy: Hah? Ya, saya lah... Kenapa? Awak ni siapa?
Air/Sleepy: Nama saya Mat "Adrian" Air, awak boleh panggil saya "Sleepy". Apa kata kita berkawan boleh tak?
Andy: Errrr...... Saya nampak macam kenal awak kat kantin semalam.... Memandangkan saya pelajar baru belajar Isnin lalu... Awak ni pelajar baru ke pelajar lama?
Air/Sleepy: Oh... Saya ni sebenarnya pelajar kelas sebelah, tak sangka kita jumpa lagi, kan?.😁😁😁
Andy: Oh... Gitu rupanya....
Air/Sleepy: Awak nak gi mana ni?
Andy: Saya nak gi taman dekat pantai ni...
Air/Sleepy: Saya pun nak gi sana jugak..
Andy: Apa lagi, moh le....

Andy/Cahaya POV

"Hehehe.... Akhirnya, saya dapat berkawan dengan Mat Ayo tu, tapi dia lebih suka dipanggil Sleepy, itu panggilan manja keluarga dia.... Nama sebenar dia Adrian....."
"Dia ni budak kelas sebelah, tapi tinggal di kawasan kejiranan ni"
"Tadi saya dan dia tak sengaja terlanggar sampai terjatuh handphone saya, nasib baik lah handphone saya takde apa-apa"
"Bila saya dan dia sampai ke taman permainan dekat dengan pantai"
"Hari ni dia nak ajak saya main futsal"
"Futsal....?????"
"Bila sebut pasal FUTSAL je, mesti semua orang tau yg saya pandai jugak main futsal ni"
"Lagipun, saya orang baru kat kampung ni"
"Apapun, saya nak main jugak lah 😀😀😀😀"

☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
S
K
I
P

T
I
M
E
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️

18:45 petang (maksud saya 6:45 petang)

Andy: Rehatlah dulu.....
Air/Sleepy: Rehatlah........
Andy: Nanti kita balik sama-sama....
Air/Sleepy: Okay........

Sewaktu pulang ke rumah....

Andy dan Sleepy pulang ke rumah bersama-sama, tapi Sleepy asyik tanya pasal Andy, dia tanya asal mana, tanya tinggal dengan siapa, macam-macam lagi lah dia tanya.....

Air/Sleepy: Errr.... Andy, awak tinggal kat kampung ni bila?
Andy: Errr.... Saya baru je tinggal kat kampung ni....
Air/Sleepy: Awak tinggal dengan siapa?
Andy: Saya tinggal dengan Abang Mama Tanah dan Adik Hanako Daun...... Mereka ni keluarga angkat saya.......
Air/Sleepy: Lah...... Dia ambil awak jadi anak/adik angkat ker? Habis tu, mana ayah dan mak awak?
Andy: 🙁🙁🙁🙁 Ayah dan mak saya dah takde..... 🙁🙁🙁🙁
Air/Sleepy: Lah..... Gitu rupanya... Sorry lah, saya tak patut tanya soalan macam ni.....
Andy: Takpelah.... Saya dah biasa je....
Lagipun, saya dah ada tempat tinggal baru kat kampung ni.....
Tempat ni selesa lah.....
Sebab kampung ni duduk kat tengah bandar.....
Air/Sleepy: Apa kata saya ajak awak lepak kat shopping mall dekat dengan kampung kita ni.. Awak nak ikut tak?
Andy: Shopping mall? Apa nama mall tu?
Air/Sleepy: Errr.... Namanya "Yapreay Coast Mall", tempat tu sama macam East Coast Mall.... Awak nak ikut ke tak nak ni?
Andy: Nak pergi jugak.........
Air/Sleepy: Apa kata kita pergi sana pukul lapan pagi esok sebab mall ni buka awal-awal pagi, kita berkumpul kat "bus stop", boleh tak?
Andy: Mestilah boleh......
Air/Sleepy: Okey lah...... Aku balik dulu yer.... Jumpa kat "bus stop" tau!!!!
Andy: Okay..... Jumpa lagi yer.....
Bye.........!!!!!!!!

Andy diajak untuk pergi lepak kat YCM ker???? Apalah dia nak bagitau kat Mama Tanah lepas ni........

☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
To Be Continued..........

Best tak part ni??????
(Sorry lah.... Lambat update.......)

YCM buka awal-awal pagi ker? Tak logik lah......
Biasanya shopping mall ni buka pukul sepuluh je, tapi kat cerita saya ni ia buka pukul tujuh.. Pelik tak?????

Anda kena swipe untuk parti seterusnya.........

Lupakan je pasal shopping mall pelik-pelik tu....... Apapun sudilah readers sekalian vote dan comment cerita saya ni.....

Diari Harian SolarWhere stories live. Discover now