Diari Harian Solar - #Lepak 1

27 3 7
                                    

Malam hari
Selepas makan malam....

Thorney dan Mama Tanah sedang menonton TV kat ruang tamu. Mereka berdua sama-sama menangis apabila melihat "last scene" cerita ni. Memandangkan drama ni sudah episod yang terakhir, lagi bertambah sedihnya mereka berdua ni.

M. Tanah/Thorney: 😭😭😭😭😭😭😭 Terharunya cerita ni.....

Andy yang baru sahaja menyelesaikan "homework"nya tadi ternampak situasi dua beranak ni, dia tertanya-tanya kenapa mereka menangis depan tv je ...

M. Tanah: Hiks... Hiks.... Terharu nya....
Andy: Eh... Abang.... Kenapa Abang menangis ni...
M. Tanah: Abang tengok cerita "Celestial Feeling" ni.... Rasa macam drama Korea sebenar lah.....
Andy: Lah.... Suka tengok cerita ni ker.... Saya pun suka tengok cerita ni jugak.....
🔸
🔸
🔸
🔸
Lah.... Dah habis cerita ni....
M. Tanah: Oh ya, tadi saya nampak budak kat sebelah awak masa nak sampai rumah, siapa tu???
Andy: Oh.... Tu kawan saya. Baru je berkawan...... Namanya "Mat Ayo" lah....
M. Tanah: Mat Ayo...???? Maksud awak "Mat Air" kan....
Andy: Betul tu..... (Aik..... Abang boleh faham dialek Perak ker....)
M. Tanah: Petang tadi awak bermain dengan dia kan???....
Andy: Errrr..... Yer.....

☀️
☀️
☀️
☀️
☀️
S
K
I
P

T
I
M
E
☀️
☀️
☀️
☀️
☀️

Andy: Macam tu lah ceritanya....
M. Tanah: Huwaaaaarghhhh... Mengantuknya....
Andy: Saya pun mengantuk jugak, Andy masuk tidur dulu yer.....
Selamat malam, Abang....
M. Tanah: Yelah.... Jangan berjaga malam pulak....
Andy: Baiklah, Abang.....

Keesokan pagi - 07:20 pagi....

Andy baru sahaja bersiap-siap untuk pergi lepak kat Yapreay Coast Mall dengan Mat Ayor (Sleepy/IceBear) seperti yang dijanjikan semalam. Dia mesti pakai cantik-cantik bila nak keluar berjalan-jalan... Mama Tanah pula sibuk dengan memasak untuk sarapan pagi ni, dia masak nasi goreng je.... Andy pulak gi turun nak makan nasi goreng yang Mama Tanah masak tadi 😂😂😂.

Andy: Lapar betul lah hari ni....
Thorney: Oh... Adik pun lapar jugak....
M. Tanah: Aik, Andy.... Awalnya kau bersiap-siap ni, nak pakai cantik-cantik ni nak pergi mana?
Andy: Sebenarnya, Mat Air tu semalam dia ajak saya nak lepak kat shopping mall dekat sana... Sebab tulah saya nak mintak nak pergi sana, boleh tak Abang....
Please lah Abang....... ☺️☺️☺️☺️
M. Tanah: (Patutlah dia nak pakai cantik-cantik macam ni) Yelah... Yelah... Abang bagi je... Tapi dah awal pagi ni.
Andy: Sebenarnya, shopping mall tu buka pintu pukul 6 pagi....
Thorney: Adik nak ikut skali boleh tak....
Andy: Errr.... Tak boleh lah, awak kena duduk sini dengan Mama yer....
M. Tanah: Eh... Awak makan dulu yer.... Nanti Abang bagi duit....

Selesai makan... 07:45 pagi

Andy: Abang...!!!! Saya pergi dulu yer.....
M. Tanah: Ehhhh.... Nanti kejap.... Abang nak bagi duit ni.....
Andy: Alahai.... Duit.... Saya lupa lah....
M. Tanah: Ah... Nah lah.... Ni je yang ada... Lebih kurang ðf45 (RM 128.25)  jer... Maafkan Abang yer... Abang tak mampu nak bagi semua ni....
Andy: (Ish... Apa masalahnya... Tu pun dah cukup nak beli barang kegemaran pulak...)
Ehh... Takpelah, tu pun dah cukup dah...
Apapun, terima kasih....
Okaylah, Abang.... Saya pergi dulu yer....
M. Tanah: Ahhh.... Yer.... Jaga diri okay....
Andy: Baiklah, Abang.....

Andy berasa kasihan dengan Mama Tanah, namun dia bertuah kerana duit yang diberikan cukup untuk membeli cenderahati dekat mall tu. Andy Cahaya terus berjalan kaki ke perhentian bas untuk berjumpa dengan Mat Air.

Setelah dia sampai di perhentian bas, dia ternampak seorang lelaki yang suka berlatih (tak penat ker?), memandangkan Mat Air suka tidur di perhentian bas. Dia tertanya-tanya siapakah budak lelaki itu, Andy pun kejut Mat Air tu dan terus bertanya.

Andy: Hey, Ice Bear..... Bangun, bangun.... Awak asyik tidur je...
Air: Ohh... Sorry lah... Tertidur tadi.... Hari ni sejuk sangat ni, sebab tu lah tertidur tadi...
Andy: La.... Sejuk-sejuk pagi ni pun tidur.... Tau dah habis waktu subuh tadi.....
Siapa budak tu, dia asyik bersenam je kat sini....???
Air: Oh... Orang yang kat tepi tu yer... Tu abang saya, nama dia "Steve". Orang lain selalu panggil dia "Api". Dia ni pandai berlawan guna taktik "Karate Itali" tau....
Andy: Ah??? Karate Itali???? Tak pernah dengar pun, selalunya dengar Karate jer...
Tapi, kenapa dia pulak nak ikut sekali dengan kita ni????
Air: Maaflah, Yeop... Dia kata dia nak ikut sangat sebab dah bosan bila duduk rumah ni tadi... Tapi, abang sulung saya, Abang Jimin ni dah bagi kita keluar. Jadi dia pun ikut sekali lah...
Apa kata awak berkenalan dengan dia, boleh tak??
Steve (Api): Siapa tu, Adrian??
Air: Kenalkan, ni Andy a.k.a. Cahaya, dia baru tinggal kat kampung kita minggu lepas..
Steve (Api): Oh... Andy... Dia tu tinggal dengan Mama Tanah yer???
Air: Yalah....
Steve (Api): Apa khabar, Andy, sihat ker?
Andy: Yer, saya sihat....
Steve (Api): Awak asal mana sebenarnya?
Andy: Saya berasal dari Pyeongrang sebenarnya 😁😁😁😁 (bukan Pyongyang kat Korea Utara tu, dia cakap Pyeongrang bukan Pyongyang, pesan author...)
Steve (Api)/Air: Ohhh.... Nama pun "Cahaya" tapi tinggal kat "Pyongyang"...
Andy: APA KAU CAKAP!!! Saya kata Pyeongrang, bukan Pyongyang... Korang pelat ker????
Steve (Api)/Air: Kami minta maaf yer....
Air: La.... Jangan marah yer....
Andy: Haih... Takpelah....
Air: Eh... Bas Rapid dua tingkat dah sampai lah...
Andy: Apa lagi... Moh le naik....
Steve (Api): Tak sabarnya...

To Be Continued....
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Hari ni baru update.....
Andy, Adrian Air dan Steve Api akan ke Yapreay Coast Mall.....
Episod Lepak 2... Anda swipe....
Kalau dah update lagi lah....

Jangan malu kalau nak Vote and Comment...

Diari Harian SolarWhere stories live. Discover now