Minggu persekolahan lepas, Andy Cahaya sungguh gembira kerana Andy dapat dipindahkan ke kelas sebelah, kelas itu yang muridnya adalah Air dan Api. Akhirnya, Andy dapat belajar dengan dua orang beradik ni. Waktu tu Andy sudah dua bulan belajar di sekolah menengah ni.
Namun, ada saja kekecohan di dalam kelasnya. Api ni suka-suka je masuk campur urusannya ataupun dia selalu mengusik barang-barang kegemaran Andy, membuatkan Andy rasa sakit hati sampai dia pulak mengejar si Api ni...😂😂😂😂😂.
Hari Sabtu yang indah ini, Andy ajak dua beradik kembar itu melepak di tempat biasa sahaja. Biasanya kat pantai lah...
Andy: Hello, Annyeonghaseyo!!!!!
Air: Oh... Andy... Buat apa kat sini????
Andy: Kita lepak kat tempat biasa boleh tak....
Air: Oh... Boleh jugak.... Jap... Nak ajak saya sorang ke???
Andy: Eh, Tak lah... Saya nak ajak Api sekali....
Air: Oh.. ye ker.... Jap lah, saya nak panggil dia...Di pantai yang ramai penduduk kawasan kejiranan datang melepak....
Mereka bertiga berjalan-jalan melihat permandangan pantai ni...
Air: Ahhh.... Sejuknya tempat macam ni...
Api: Tau lah angin tiup kencang sekarang....
Air: Dah macam pantai Teluk Cempedak....
Andy: Apa?? Teluk Cempedak??? Tempat apa tu??
Mesti keluarga korang ni asal kat tempat tu, kan???
Air: Aaaa... Yer... Betul tu.... Tapi bukannya yang kat Kuantan tu....
Sebenarnya tempat yang saya maksudkan ialah kat Hulu Teming..... (Author pun 😂😂😂)
Andy: Oh... Kat Hulu Teming rupanya....
Api: Sebenarnya kami ada anak saudara kat Hulu Teming....
Andy: Aik? Sejak bila korang dah jadi pakcik ni???
Air: Err... Sebenarnya, dua orang abang kami ni Alpha dan Omega, maknanya diorang ni dah dapat anak agaknya
(Author: Aish... Tergelak-gelak nya aku ni... 😂😂😂, Sebab ade watak baru dalam BBBM2 ni)
Andy: Oh.... Gitu... Sama macam abang angkat saya tu, alah... si Mama Tanah lah... Dia ni pun jenis Omega tau...
Air: Dah tu... Kenapa ko tak panggil dia Mama...
Andy: Sebab dia ni dah nampak muda daripada ayah kandung saya, walaupun dia sayang saya macam anak dia sendiri.
Underwear yer (Sumpah yer) saya tak main-main, dia masih muda lagi, okay...
Api/Air: Ohh... Gitu....
Andy: Hehehehehehe... Okay... Hari ni saya nak belanja korang makan... Korang nak makan tak???
Api/Air: Boleh jugak!!!!
Api: Nak makan Mamee Slrp Extra Spicy lah....
Andy: Ish... Suka hati kau jelah nak makan benda-benda yang pedas....Lepas makan....
Meow... Meow.... Meow..... Meow......
Tetiba je bunyi anak kucing muncul, mereka berdua ni terdengar bunyi tu....
Air: Aik.... Bunyi apa tu, macam bunyi kucing je...
Api: Aah lah... Macam pernah dengar ni...
Eh korang, Apa kata kita cari bunyi tu...
Rasa kesian pulak kat anak kucing tu....
Air: Ye tak ye jugak... Jom lah cari...Dua beradik ni sibuk mencari bunyi anak kucing tu, sedangkan Andy baru sahaja selesai buang air kecik tadi....
Andy: Eh, korang cari apa ni????
Api: Cari bunyi kucing tadi lah....Meow... Meow.... Meow..... Meow......
Meow... Meow.... Meow..... Meow......
Meow... Meow.... Meow..... Meow......
Meow... Meow.... Meow..... Meow......
Meow... Meow.... Meow..... Meow......(Ish.. beberapa kali nak meow meow meow nye...)
Masa Andy, Api dan Air cari bunyi itu, tiba-tiba Api jumpa sebuah kotak di tepi longkang tepi kedai makan itu. Api pergi mendekati kotak itu dan dia ternampak di dalamnya ada empat ekor anak kucing yang sangat comel. Ish... Kesiannya tengok anak kucing ni...
YOU ARE READING
Diari Harian Solar
Fiksi PenggemarDiari Harian Solar/Solaris merupakan cerita kedua @PhineasChoro selepas cerita Train Too Bosan. Dan cerita ni merupakan sambungan daripada kisah Andy dan Mama Tanah dalam cerita Train Too Bosan. Cerita ni mengisahkan seorang lelaki bernama Andy a.k...