Diari Harian Solar - #POV 1

19 3 1
                                    

Andy/Cahaya POV

"Hidup aku kat sini mula-mulanya tak tenang kerana sudah beberapa hari Abah tinggalkan saya... Walaupun tinggal bersama Abang Mama Tanah dan Thorney, saya berasa selesa bila tinggal bersama mereka ni"

"Tempat ni, Pohon Batu atau Liancourt Rocks.... Tempat nilah untuk mencari ketenangan.... Tempat ni banyak angin laut masih bertiup di situ...."

"Kali ni saya dapat berkawan dengan Mat Air dan Steve Api........."

"Mereka berdua beradik ni perangainya berbeza, Steve ni suka bergurau senda membuatkan saya geram sangat. Tapi Mat Air ni tenangkan hati saya pula... Sebab tulah saya seronok sangat bila tinggal di kawasan kejiranan kat Liancourt Rocks ni......"

"Tiap-tiap hari bila berjumpa dengan mereka berdua ni, kita selalu lepak kat tempat biasa je....."

"Abang ni biasalah, selalu memasak untuk saya dan Thorney setiap hari.... Dia ni selalu menjaga saya sejak ketiadaan Abah saya.... Dia selalu bagaikan saya macam anaknya sendiri tapi saya panggil dia Abang lah....."

"Bila pasal hari cuti, dia ajak saya dan Thorney pergi berjalan-jalan pulak... Adapun dia ajak pergi santai kat pantai berdekatan pulak...."

"Kalau Mat Air dan Steve Api tak ajak pergi lepak kat shopping mall, tak dapatlah saya nak beli hadiah untuk Abang dan Thorney tadi...."

"Apapun saya berasa tenang bila tinggal di sini.... Mungkin ada ramai kawan lagi ker???"

"Haih.... Cerita ni tak habis lagi lah....."

"Bila nak sambung cerita ni..........."

To Be Continued.......
☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Diari Harian SolarWhere stories live. Discover now