Randy

962 48 44
                                    

Ryan

24 styczeń, 2019

- Greckie przysłowie powiada, że ,,Umiejętność życia jest największą sztuką''. Warto znaleźć swoje prawdziwe powołanie i podzielić się sobą. Robić coś dobrego, ale niekoniecznie musi to być coś wielkiego w rozumieniu, efektu skali. Życie to jeden różaniec, który my sami nawlekamy; codziennie jedno ziarnko do innych ziarnek dorzucamy - powtarzała mi mama, kiedy byłem dzieckiem. Nie należeliśmy do jakiejś wierzącej rodziny, która co tydzień chodzi do kościoła. Po prostu staraliśmy się żyć dobrze. Tak, by wieczorem przed snem nie żałować, że coś zrobiliśmy bądź nie. Nie trzeba być psychiatrą, aby zauważyć, że życie jest trudne. Samo życie dla większości ludzi nie jest problemem. Problemem jest reagowanie na życiowe trudności. Większość ludzi nie do końca rozumie, że życie jest bardzo trudne. Co jakiś czas głośniej lub ciszej uskarżają się, że mają kłopoty, że uginają się pod brzemieniem ponad siły i że mają wieczne zmartwienia, tak jakby życie było łatwe, jak gdyby powinno być łatwe. Człowiek musi zrozumieć, że nie tylko szczęście, ale i cierpienie jest jego częścią. Życie nie zawsze jest sielanką. W przypadku cieplarnianych warunków wystarczy, że ktoś wybije jedną szybkę w szklarni i robi się chłodno. Życie nie chce, ani nas zniszczyć, ani też wspomagać. Ono jest neutralne. To my wykorzystujemy lub marnujemy swoje położenie. Każdy z nas inaczej przyjmuje zwycięstwa i porażki. Nie znasz życia, mówiono mi wiele razy ale kto je zna? Kto tak naprawdę wie, co będzie w przyszłości? Wydaje się, iż ludzie nie dostrzegają, że ich opinia o świecie jest również deklaracją ich charakteru. Metafora to prosty sposób wyrażenia poglądów na temat życia. Szczere odpowiedź na jedno pytanie dużo Ci powie: Jakim zdaniem określisz swoje życie? Dla jednych życie to niebo, a dla drugich piekło. ,,Życie to raj, do którego klucze są w naszych rękach". Życie to bliska więź lub własne dzieło. Jedni ludzie są nastawieni na budowanie kontaktów, a drudzy na działanie i tworzenie. Życie to wolne wybory. Istnienie staje się odzwierciedleniem człowieka, jego poziomu świadomości i odpowiedzialności. Życie ma różny smak: słodki, kwaśny, słony i gorzki. Niekiedy jest to smak słodko - gorzkiej czekolady. Życie szybko mija, lecz nie powinno się go liczyć przeżytymi latami, a wspomnieniami, dobrymi chwilami, nie wykluczając tych gorszych. Jak odróżnił byś dobro od zła nie znając obu? W życiu potrzebne są dobre chwile i złe, by nauczyć się doceniać te lepsze. Dobrzy i źli ludzie, bo mimo wszystko ci drudzy czegoś nas uczą. Jak mówiła mama ,, Źli ludzie dają lekcje, dobrzy wspomnienia''. Celem życia nie jest ciągła pogoń za króliczkiem polegająca na mecie nieustannego szczęścia, rozumianego jako stan ciągłej euforii lub udziału w konsumpcyjnej grze, aby zakupić jak największą ilość fajnych gadżetów. Jeśli człowiek zdobędzie majątek, lecz utraci zdrowie lub spokój ducha, to nie będzie w stanie cieszyć się tym, co uzyskał. Nowa, dobrze płatna praca, może wymagać tak wiele energii, że zupełnie zabraknie jej na kultywowanie codziennej radości. Jeśli ktoś nie potrafi być wdzięczny, to nic mu to nie da, że opływa w dostatku. To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące. To my sami jesteśmy artystami, mającymi największy wpływ na tworzone dzieło. ,,Życie jest w kolorze, który ma Twoja wyobraźnia''Mamy tylko jedno życie. Opiera się ono na ludziach, z którymi je spędzamy.

- Dziękuję Ryan. Widzę, że sporo wyniosłeś z ostatniego spotkania - starsza kobieta kiwnęła głową, uśmiechając się promiennie.

- Tak Dorothy - odpowiedziałem, siadając.

Przez resztę terapii siedziałem cicho, słuchając reszty więźniów. Słysząc tak wiele różnych historii przez tyle lat, zastanawiam się co łączy mnie z tymi ludźmi. Nie wyobrażam sobie siebie pogrążonego w nałogu, bijącego rodzinę, napadającego na sklep czy sprzedającego narkotyki. Mimo tego gdzie przebywam nie uważam się za złego człowieka. Rozumiem sąd i resztę tych pierdół ale nie miałem innego wyboru.

One Shoty || RoadtripOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz