Saya hulurkan segelas mug yang berisi coklat panas kepada Daisy. Bergegar-gegar tangan dia sambut tu mug. Sudah dia minum baru saya mulai bersuara. Inilah yang seharusnya saya buat dari dulu. Saya stuck antara perasaan yang dulu dan sekarang.
Apa pun yang terjadi, saya tidak akan mengalah lagi dengan perasaan saya. Cukuplah dulu saya jadi bodoh dan terluka sebab dia, dan kali ini tidak lagi. Saya perlu bertegas sudah. Dia suka atau tidak, dia perlu terima juga keputusan drastik saya ni.
"Susah laini kalau terus begini ni.."
"..."
"Jawablah.. Kenapa diam?"
"Apa lagi saya mau cakap?" Soalnya. Bila saya tinguk dia, berair sudah tu mata. Macam tunggu masa lagi mau mengalir keluar.
"Haihhh... Susah bah. Tulunglah faham saya, Daisy.."
"Kau ada mau faham saya? Apa yang saya mau? Ada?"
"Jangan keras kepala.. Boleh?"
"Bukan pasal keras kepala atau apa. Tapi cara kau tu.. Kalau kau tidak mau saya dari mula then kenapa bagi saya harapan??"
"Daisy.. Please.."
"Kau tinguk tu. Salah saya saja mau diungkit. Kau punya salah? Asal saya cakap mesti kau mengelak.. Bila lah masalah mau selesai?"
"Akan selesai kalau kita tidak bersama lagi. So saya harap kau faham.. Kau tu bini urang. Dan laki kau tu bukan sembarang urang.."
"Hmmm... Dia bulih buat. Kenapa saya nda?"
"Sebab kau perempuan. Tiada istilah perempuan duakan laki. Tiada. Fahamkah??!"
Naik seoktaf suara saya. Geram betul bila dengar jawapan Daisy tadi. Kalau laki dia pun dia bulih buat begitu, apa lagi bila kami sudah sama-sama nanti??
"Yala! Semua salah saya kan???!"
"Bukan begitu maksud saya.."
"I'm pregnant, Oliver. I'm pregnant! Kalau saya balik dengan perut yang ada isi ni, macam mana?? Sedangkan laki saya lama tidak sentuh saya?? Apa saya mau jawab??? Tell me!"
"W--hat?? Apa kau cakap? Cuba ulang balik??" Saya tanya Daisy. Macam saya salah dengar.
"I'm pregnant, Oliver. I'm pregnant!" Daisy sambung menangis.
What? Pregnant? Seingat saya selama kami bersex tidak pernah saya miss guna kondom. Dan dia cakap dia sendiri on pills. Jadi kenapa bulih terbabas ni?
"Abort that baby. Apa susah.." Saya cakap tanpa perasaan.
Buat apa mau simpan itu baby? Saya tidak akan risikokan kehidupan saya untuk benda remeh macam ni. Cukup satu saja kesilapan yang saya buat sekarang, iaitu having affair dengan bini urang. Anak, no way. Saya belum ready lagi. Masih terlalu banyak yang saya belum capai. Even kehidupan family di kampung belum cukup sempurna lagi.
"Abort? Kau gilakah ni??!"
"Kalau kau tidak abort, kau hadap sendirilah risikonya. Apa kau mau cakap dengan laki kau? And lagi satu.. Seingat saya, sepanjang kita bersama saya sentiasa gunakan safety. Dan kau sendiri makan pills. Kenapa bulih jadi lagi??"
Saya tinguk Daisy yang sudah berhenti menangis. Dia macam terkejut bila dengar jawapan saya tadi. Apa lagi mau terkejut. Buang saja dan teruskan kehidupan macam biasa.
"Ada juga kita pernah tidak pakai bah.." Dia jawab sambil lap hidung dia yang merah sudah.
"Ya tapi kalau kau makan tu ubat, tidak juga jadi begini kan??!!"
YOU ARE READING
Mister Palirbui 🔞
General Fiction#2 @SabahanStory on 15/1/2020 Just for fun. And sex. And money. Sebab itu orang gelarkan saya, Mister Palirbui. BACAAN DEWASA SAHAJA! 🔞