Cafe XX
Saya sedang duduk dan menikmati coffee panas saya yang sudah hampir sejuk. Dari tadi lagi saya menunggu ni perempuan saturang, entah di mana juga dia sesat. Nasib saja sudah saya belajar erti kesabaran tu. Hmm..
"Sorry sorry! Hehe. Pestime ba saya jalan area sini.." Bilangnya sambil ampai sling bag yang dia pakai pigi kerusi sebelah saya. Dari dulu sampai sekarang sama saja tu stail, simple betul. Kalau bulih pakai selipar jipun saja berjalan di bandar. Hmm
"Sokay beb. Jangan saja bisuk baru kau sampai lah.."
Saya teguk lagi black coffee saya sebelum signal supaya kena ambil order.
"Oliver dan sifat sinikalnya masih nda bulih lari. Cisss!"
Buk!
Sempat lagi saya kena sut di bahu. Nda berubah juga tu gaya biar sudah dua anak.
"Lek ba Megan. Macam kau nda kenal saya.." Saya tersenyum bila waitress bebeh yang serve saya tadi sampai di meja kami berserta menu cafe. Senyum saja si bebeh, ketara betul tu lasit dia di sebelah kiri. Rambut lagi berdye pink. Aww.
"Kasi saja dia iced black coffee.."
"Kopi o ping ahh.." Megan menyampuk. Saya geleng kepala saja sebab macam bingung sudah tu waitress bebeh dingar order kami.
"Iced black coffee saja sama saya mau refill ni.." Saya kasi confirm order barulah tu waitress bebeh jalan. Gelas saya tadi diangkat juga.
"Sama juga pun tu.."
"Tskkk! Sini mana guna tu nama ba. Kau nda nampak kah dia bingung masa kau sampuk tadi?"
"Ohh patutlah. Hahaha. Iced black coffee kenen. Puii. Mau juga trep have have.."
Aish ni perempuan saturang. Ada saja ba dia nda suka.
Megan ni kawan lama saya. Kami pernah sama-sama kerja di satu company telco (biarlah rahsia) baini. Ini pun saya kerja dalam sebulan saja sebab mau try kerja dalam tu sektor. Talampau stress tu kerja, jadi saya ambil keputusan untuk resign. Sejak tu kami selalu bercontact thru wechat dan whatsapp.
Pernah juga kami pigi clubbing sama-sama dulu ni. Tapi yang bikin spoil, dia pakai baju tidur saja ba pigi clubbing. Kuyak buss. Nasib juga dia pakai heels sama jaket saya jadi nda juga ketara lah tu baju tidur. Menyesal betul saya bawa keluar last minit. Lepas tu asal mau clubbing, awal satu hari saya bagitau supaya dia ready. Jera sudah kan.
"Bahh.. Kau ready sudah ka mau share story kau ni? Nda kau risau kena kecam?" Bilangnya sambil picit-picit handphone. Busy betul ni perempuan. Bukan pun ada boyfriend.
"Share saja, Megan. Biarlah ada urang mau kecam ka apa. Saya mau urang tau cerita saya ni bukan pasal mau pemes ka apa, cuma mau share saja. Saya mau tau apa dorang cakap bila ada urang yang sanggup kerja guyang biji untuk dapat duit...."
"Wkakaka! Guyang biji ah. Sial.."
Berabis dia ketawa situ. Kitai betul. Bukan alang-alang lagi sound dia ketawa ni.
"Jadi? Tobat nasuha sudah kau?" Dia lap air mata dia baru tinguk sekeliling. Nasib nda ramai urang stay di cafe masa ni.
"Hmmm... Kau tau juga kan apa ending.."
***
Three years ago..
"Oliver.. Oliver.."
Saya dapat rasakan tubuh saya diguyang kuat oleh seseorang. Pelan-pelan saya buka mata baru lah saya ingat yang saya tadi di dalam bilik sama Alisa.
YOU ARE READING
Mister Palirbui 🔞
General Fiction#2 @SabahanStory on 15/1/2020 Just for fun. And sex. And money. Sebab itu orang gelarkan saya, Mister Palirbui. BACAAN DEWASA SAHAJA! 🔞