D E A L

3.4K 227 78
                                    

Hari ni genap dua bulan sudah saya dan Daisy tidak berhubung. Pernah juga saya check status whatsapp dia tapi macam dia tidak guna sudah tu number. Baguslah kalau dia move on sudah.

Saya pun cuba juga untuk move on ni walaupun susah. Susah untuk menidakkan perasaan yang sudah kembali mekar di hati tapi terpaksa juga untuk ignore. Bini urang baitu, bini urang. Lainlah kalau janda urang. Saya layan juga biarlah terpaksa tinggalkan aktiviti yang saya buat sekarang ni.

"Uinah bro. Jauh termenung. Rindu cewe kah?" Soal Alister. Saya tinguk dia yang cuma bertuala saja.

"Hmm. Tiada jodoh, bro. Apa bulih buat.."

"Uinah? Baru berapa lama saya tiada sini. Ada sudah?"

"Nda kekal lama bro. Bini urang.."

"Bulih tahan kau, bro.. Hahaha..!"

"Hmm.. Kecewa saya ni bro. Kecewa.."

"Alisa kah? Bini bos kau tu???"

"Kau gilak! Bukanlah.."

"Eh? Jadi siapa??"

"Ex saya dari kampung.."

"D... Eh apa sudah nama dia tu? Yang bikin kau kecewa dulu tu kan?"

"Aii? Macam mana kau tau?"

"Pernah kau cakap masa kau mabuk dulu.."

Ohh. Yaka? Mana saya tau, saya mabuk. Hohoho!

"Hihi. Ya dia laitu. Daisy.."

"Wuu, bila lagi kamu getback ni?"

"Tuari. Masa kau balik kampung tu. Dia request.."

"The fcuk?! Queen kah?"

"Yep.. Pastu terjebak. Lama juga lah kami together tuari.."

"Then? Napa break?"

"Bini urang, bro. Gila kah mau ada komitmen sama bini urang. Nda lah saya mau.. Biarlah solo daripada ada masalah akan datang.."

"Dia? Akun juga?"

"Terpaksa lah. Saya ndamau sudah kan.."

"Hmm.. Sabarlah bro. Kalau ada jodoh, nda kan ke mana juga.."

"Hmm...."

Selang beberapa hari tu, saya pigi lagi apartment Alisa. Macam biasalah have sex pastu balik. Tapi...

"Apa yang kamu buat ni? Hah?!!"

Bos Amir menjerkah kami dua yang ngam-ngam baru siap main. Punya kami dua terkejut. Sebab dia outstation bah kelmarin tu, lagi seminggu baru balik. Sepatutnya lah..

"Er bos.."

"Laogong..."

"Kau jawab Alisa! Kamu dua ada affair di belakang saya?!!"

Alisa diam saja sambil berdiri di di antara saya sama si Bos Amir. Saya cuba mencapai tu seluar saya tapi Bos Amir sudah duluan menerpa saya lalu berabis pukul saya. Saya terpaksa tahan saja sebab saya tau saya salah kan..

"No laogong! No!! Oliver tiada salah. Saya yang salah sebab goda dia!" Alisa berabis lindung saya daripada kena pukul. Tapi mana juga dapat cover. Kecil saja badan Alisa tu. Bos Amir macam kena rasuk hantu. Berabis dia tendang kami dua yang masih naked. Tidak cukup dengan tendang, dia tumbuk lagi kami dua. Huh..

"Tiada guna! Sundal punya perempuan!!" Bos Amir tarik Alia menjauh dari saya dan kemudian menampar Alisa dengan kuat. Saya mau tulung tapi Alisa menggelengkan kepalanya saja.

Mister Palirbui 🔞Where stories live. Discover now