"MAAF awak terlalu sempurna untuk saya." Itulah kata-kata terakhir bekas tunangnya, Harry berkata sebelum memutuskan tunang mereka. Hati Sofia bagaikan dicarik-carik memggunakan sembilu yang tajam. 6 tahun bercinta, 1 tahun bertunang, semuanya musnah angkara orang ke-tiga.
Seminggu sebelum pertunangan mereka putus, Sofia merancang untuk memberi kejutan kepada Harry untuk merayakan anniversary tahun pertama pertunangan mereka. Namun saat dia tiba di apartment Harry, dia tertangkap Harry sedang hangat melakukan hubungan intim dengan skandalnya.
"Baby, I boleh jelaskan!" Harry menjerit. Dia terkejut kerana Sofia tiba-tiba muncul di dalam bilik tidurnya. Priscella masih meneruskan perbuatannya tanpa memperdulikan kehadiran Sofia di sana. Erangan keenakannya setiap kali dinding rahimnya disentuh kedengaran di setiap penjuru bilik. Tidak lama selepas itu Harry melepaskan benihnya di dalam rahim Priscella.
"Have fun." Ujar Sofia dengan penuh kebencian. Dia membuang kek yang dibelinya ke lantai lalu keluar dari apartmen milik Harry. Air matanya jatuh bercucuran tanpa henti. Bagaikan air tejun yang deras mengelir tanpa tiada hentinya. Dia menangis teresak-esak.
BAM!
"Woi!"
Sofia serta merta menoleh ke arah suara itu. Sahabat rapatnya, Kaila memandang ke arah dia dengan dahi berkerut. Apakan tidak, sudah berkali-kali dia cuba memanggil Sofia namun tiada respon. Sofia terlalu dalam berada di dunianya sendiri. Sebab itu dia menampar meja kerja Sofia.
"Ya?" Soal Sofia sambil terpinga-pinga.
"Ya ampun, Fia. Berapa kali saya nak panggil baru dengar? Awak janganlah fikirkan sangat pasal jantan keparat tu. Takde faedah punlah sial." Ujar Kaila dengan geram.
Sofia melepaskan keluhan berat lalu menggeleng kepalanya. Dia tidak boleh membuka Harry dari kotak fikirannya. Lelaki itulah hubungan pertamanya yang serius selepas beberapa kali kecundang di tengah jalan dengan bekas teman lelakinya yang lain. Alasan? Sebab Sofia tak beri kepuasan seksual kepada mereka. Dia sangka Harry lain dari bekas teman lelakinya yang lain. Namun sangkaannya meleset apabila dia menyaksikan sendiri kejadian seminggu sebelum tali pertunangan mereka putus.
"Babe, saya tahu! Apa kata awak ikut saya clubbing malam ni nak? Alah tak payah minum arak pun boleh. Release tension kat sana. Barulah awak tak monyok memanjang macam hari ni. Tengok kerja awak. Satu pun tak siap." Cadang Kaila dengan senyuman. Dia memang kaki clubbing sejati. Menurutnya clubbing adalah cara melepaskan stress terbaik selepas penat seharian bekerja dan berhadapan dengan customer yang cerewet di sana.
Kaila bertugas di kaunter hadapan kedai bakery itu. Manakala Sofia di dalam bilik kerani dan tak perlu berhadapan dengan pelanggan yang menurut Kaila kadang boleh cerewet. Cerewet dia tahap nak minta kena penampar keinsafan baru tak cerewet.
"Saya tak pastilah babe kalau free malam ni." Ujar Sofia.
"Laaa awak buat apa? Nak kerja overtime lagi ke?" Soal Kaila lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Angguk. "Ha'ah saya nak overtime lagi. Saya nak cuba lupakan masalah-masalah saya." Jawab Sofia.
"Dah tu, ikutlah saya. Come on, babe. Give it a try. It won't harm you if you try clubbing for once. Mana tahu awak jumpa pengganti dekat sana? Right? Kalau tak saya merajuk ni." Ugut Kaila dengan muka sedih. Keluhan berat kedengaran dari Sofia.
Sofia berfikir sejenak. Kalau dia bekerja pun, bukan dia fokus dengan kerjanya. Ada baiknya juga dia pergi clubbing dengan Kaila. Boleh juga release tension yang dah bertingkat di dalam dirinya.
"Okay! Saya pergi." Ujarnya dengan bersemangat. Dia bertekad untuk melepaskan stressnya malam itu.
••••••••••
SUASANA di Diamond Club sangat sesak dengan manusia-manusia yang gemar ke sana. Si wanita mengenakan pakaian sempit dan menyerlahkan aset kewanitaan mereka. Si jejaka pula tidak kurang dengan pakaian alah orang kaya. Padahal belum tentu balik rumah nanti guna ferrari atau jalan kaki. Acah kaya tapi sebenarnya tidak. Lagu Move nyanyian Niki berkemundangan di udara.
🎶🎵Maybe it's the way that
You make me wanna lay back
If I can put the blame on the state of my mind
Wasn't supposed to stay, I can't say that I tried
There's something in the water
That makes me wanna want ya
If I can put the blame on the weight of my mind
Open up a case and I'm already blind🎵🎶"Your drink miss." Pelayan bar memberi minuman arak yang dipesan oleh Sofia. Tekadnya untuk melepaskan stress malam ini sangat kuat. Jadi dia mengambil keputusan untuk minum arak. Baru energy barnya melepasi tahap maximum. Kaila pula terus menghilang selepas mereka tiba di sana. Katanya nak pergi VIP area untuk berjumpa dengan sugar daddynya.
Selepas beberapa gelas minuman arak diteguk, kepala Sofia semakin pening. Dia berdiri lalu dengan keadaan yang agak terhuyung hayang dia ke tengah club dan menari mengikut rentak. Tiba-tiba tangan Sofia ditarik. Sofia terkejut sedikit. Dia memandang ke arah lelaki itu lalu tersenyum lebar.
"Hai hensem." Sapa Sofia. Tangannya melingkar di leher sang jejaka yang menarik dia. Sofia mula menggelek badannya. Lelaki itu cuma tersenyum sinis.
"Follow me." Ajak lelaki itu.
"Apa?! Saya tak dengarlah. Muzik kuat sangat!" Jerit Sofia lalu tergelak besar. Tanpa sebarang amaran badan Sofia diangkat. Sofia hanya tergelak kecil dan memeluk badan lelaki yang dia tidak kenal itu dan menutup matanya. Kepala terasa agak sakit dan dia penat.
Selang beberapa minit kemudian, tiba-tiba Sofia terasa badannya dibaringkan di satu tempat yang empuk dan selesa. Tanpa sebarang amaran lehernya dicium. Sofia tergelak kecil.
"Geli hehehe. Janganlah." Ujarnya. Saat lelaki itu menemui soft spotnya, Sofia mengerang keenakan.
"Janji kau dulu, kau kena tunaikan." Bisik lelaki itu.
"Janji?" Bisik Sofia dengan hairan. Lelaki itu tidak menjawab dan terus menerus menyerang dia dengan sentuhan-sentuhan yang Sofia tidak pernah rasa. Sofia tidak melawan. Dia menikmati perasaan yang menurutnya aneh. Dia rasa enak dan mahu lebih.
Malam itu Sofia melakukan hubungan dewasa pertamanya dengan seorang lelaki yang dia tidak kenal. Dia membiarkan nafsu liarnya menguasai dirinya. Selepas puas melampiaskan nafsu, mereka sama-sama tertidur. Badan Sofia dipeluk dari belakang.
"After years passes, I finally found you my bride."
YOU ARE READING
Mrs. Francisco ( h i a t u s )
RomanceSeorang wanita... Seorang jejaka... Satu tempat... Satu kesilapan... Satu malam... "Encik Stephen, please let me go." - Sofia McGlurry "Now now... a wife should obey her husband right? Be quiet and enjoy it." - Stephen Francisco