[03] SIAPA KAU?

4.2K 177 9
                                    

KAKINYA dihentak-hentak mengikut irama lagu Senorita dendangan Camilla dan Shawn Mendes di dalam kedai makan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KAKINYA dihentak-hentak mengikut irama lagu Senorita dendangan Camilla dan Shawn Mendes di dalam kedai makan itu. Perutnya dari tadi berkeroncong kerana lapar. Entah bila order nasi ayam dan milo aisnya siap. Sofia mengeluh. 'Laparlah gila.' Bisik hatinya.

🎶🎵 Ni meosdaero sareo eochapi ni kkeoya
Aesseuji jom mareo jyeodo gwaenchanha
Everybody say La la la la la (La la la la la)
Say La la la la la (La la la la la)
Soneul deureo sorijilleo burn it up 🎵🎶

              Sofia mencapai telefon pintarnya yang disimpan dalam poket lalu menjawab panggilan tersebut tanpa melihat siapa pemanggilnya. Dahinya yang sakit dipicit-picit.

               "Hello." Sapanya dengan agak kasar.

               "Bilalah awak nak lembut dengan saya ni? Haih takpelah." Kedengaran suara lelaki semalam di hujung talian. Apa dia nak dengan Sofia sebenarnya?

               "Oi orang gila. Jangan ganggu aku boleh?" Soal Sofia dengan geram. Dahlah dia tengah lapar. Jantan tu pula call dia. Habis berganda buruk moodnya.

              Tiba-tiba terasa seperti seseorang sedang berdiri di belakangnya. Satu tangan melingkar di bahunya dan tanpa sebarang amaran pipinya dicium. Serta merta Sofia memandang ke arah individu tersebut. Sebaik sahaja kepalanya ditoleh, bibirnya pula bersentuhan dengan bibir orang itu.

               "Hoi!" Sofia berdiri dan menjauhkan dirinya.

               "Kalau saya tak nak?" Tiba-tiba lelaki itu menyoal dengan senyuman di bibir. Memang sah dia yang menelefon Sofia. Sofia menjelingnya dengan jelingan maut. Lelaki itu hanya bersiul melihat jelingan Sofia yang baginya comel.

               "Kau nak apa syaitan?!" Jerit Sofia.

                Lelaki itu tidak menjawab soalan Sofia malah dia berjalan ke arahnya dan mengangkat Sofia. Sofia meronta untuk melepaskan diri namun gagal. Genggaman lelaki itu sangat kuat. Orang ramai mahu membantu namun selepas sedar siapa lelaki itu, mereka menjadi takut.

                Mereka masuk ke dalam kereta limosin hitam yang sedang menunggu mereka. Sebaik sahaja mereka masuk dan pintu ditutup, pemandu terus berlalu pergi.

                "Siapa kau?! Kau nak apa?!" Soal Sofia. Dia masih tidak berpuas hati dengan lelaki itu. Lelaki itu menoleh ke arahnya.

                "Stephen... Stephen Francisco. Suami awak." Jawab Stephen dengan muka separa serius. Baru sahaja Sofia hendak membuka mulut, Stephen mengeluarkan pistolnya lalu mengacukan pistol itu ke arah Sofia. Automatik Sofia menjadi diam. Stephen menghembus nafas lega. Entah sejak bila Sofia menjadi agak ganas begitu pun dia tidak tahu. Dan... Stephen nak tahu kenapa Sofia tidak ingat padanya.

                                ••••••••

SOFIA dibawa ke satu bangunan yang agak besar. Di mana? Sofia juga tidak tahu. Yang pasti bangunan itu sangat besar dan agak mewah. Yang anehnya Sofia mendapat perasaan dejavu di tempat itu. Stephen memandang ke arah Sofia dan menyuruh dia mengikutinya. Sengaja Stephen pegang pistolnya di tangan.

             Sofia hanya mengikuti Stephen dari belakang. Mereka masuk ke dalam bangunan besar itu. Sofia memandang sekeliling. Satu perasaan hiba menerpa ruang perasaannya.

            Selepas beberapa minit berjalan dan menaiki lif untuk ke tingkat paling atas, mereka tiba di bilik tidur utama. Sebaik sahaja Sofia menapakkan kakinya ke dalam bilik tidur utama itu, air matanya jatuh membasahi pipi.

            "Eh?" Sofia mengesat air matanya. Kenapa dia menangis? Ada apa dalam bilik itu yang membuatkan dia menangis? Semakin lama, air matanya semakin deras mengalir. Hatinya sakit. Sakitnya tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata.

            Selepas mengunci pintu, Stephen menghampiri Sofia dan memeluknya dari belakang. Dia mencium leher Sofia dan memegang kedua tangannya.

           "Ssshh... I am here, honey." Ujarnya dengan lembut.

            Sofia menepis tangannya dan berpusing ke arah Stephen. Air matanya masih berlinang. Entah kenapa dia rasa sangat sedih dan kecewa. Sofia memandang tepat ke arah anak mata Stephen. "Siapa kau? Jawablah!" Sofia menghentakkan kaki ke lantai.

           "Soon Honey... You will know." Stephen mendekatkan dirinya kepada Sofia. Namun selangkah dia mendekati, selangkah juga Sofia melangkah ke belakang. Tanpa Sofia sedari dia sudah hampir dengan katil. Apabila dia melangkah ke belakang, dia terjatuh ke atas katil. Stephen mengambil kesempatan ini untuk menindihnya.

   "Encik Stephen, please let me go." Rayu Sofia. Stephen hanya tersenyum lembut. Dia mengucup bibir Sofia perlahan.

         "No. You're mine, Sofia. Don't ever run away from me again."

         Sisi liar Stephen mula bangkit. Setiap inci badan Sofia, dia mahu semuanya jadi milik dia. Sofia adalah milik dia. Dulu dan sekarang. Dia akan pastikan yang Sofia tidak akan terlepas dari genggamannya lagi.

        "Mmm." Sofia mengerang keenakkan.

         "Izinkan hubby memenuhi tanggungjawab hubby sebagai suami kepada honey." Bisik Stephen dengan lembut di telingan Sofia. Dia menggunakan panggilan hubby kepada dirinya sendiri. Dia memandang ke arah  Sofia dengan pandangan lembut.

         Sofia bagaikan dihipnopsis dengan pandangan mata itu dan membiarkan Stephen buat apa yang dia mahu. Dia hanya mengikut rentak Stephen. Tiada rasa hendak melawan pun. Pandangan mata Stephen... Apa aura yang dia dapat dari pandangan mata itu?

                             •••••••

SOFIA membuka matanya. Dia memandang sekeliling. Ahh... Dia berada di dalam bilik Stephen. Sofia cuba berdiri namun gagal. Badannya dipeluk oleh Stephen yang masih tidur dengan lena. Sofia mengubah kedudukkannya mengiring ke arah Stephen.

             "Sofia, jangan tinggalkan saya please." Bisik Stephen dalam tidurnya. Tiba-tiba badan Sofia ditarik ke arah Stephen. Kehangatan badan Stephen terasa begitu familiar dan selesa baginya.

             Siapa sebenarnya Stephen? Kenapa Stephen seolah mengenalinya dengan mendalam? Ah! Kepala Sofia pening memikirkan hal itu. Masa berlalu dengan agak lambat. Sofia mahu keluar namun dia pasti dengan pelukkan Stephen itu, dia pasti tidak akan dapat bangkit berdiri. Jadi dia mengambil keputusan untuk tidur. Lagipun dia agak mengantuk.

          Apabila Sofia sedar dari mimpi lenanya, dia sudah berada di bilik lain. Dia sedang duduk di atas kerusi dan kedua tangannya diikat pada kerusi itu.

          "Jangan takut. Saya ada di sini." Ujar Stephen disebelahnya. Sofia memandang ke arah Stephen.

         "Boss, dah sedia." Ujar orang bawahan Stephen. Orang bawahannya mendekati Stephen dan Sofia. Di tangannya adalah besi pendek yang dihujungnya merah menyalah sebab baru dipanaskan di atas api. Di hujung besi itu adalah logo kumpulan Stephen iaitu kepala burung helang dan dua pistol tangan membentuk bentuk X. Di bawah logo itu adalah nama Stephen.

          "Kau nak apa ni weyh?" Soal Sofia apabila tangan kanannya dilepaskan lalu belakang tangan kanannya dipegang oleh Stephen dan diletakkan di atas meja. Stephen tidak menjawab dan memberi signal kepada orang bawahannya. Tanpa sebarang amaran, besi tadi dicacah di atas belakang tangan kanan Sofia.

           Sofia menjerit kesakitan dan meronta-ronta. Stephen menahan tangan kanannya dari bergerak dengan banyak. Selang beberapa saat kemudian besi itu ditarik semula dan dengan pantas Stephen mengambil bandage di sebelahnya. Dia melilit tangan Sofia yang berdarah.

         "Sakit tu akan hilang. Sabar sikit je lagi."

Mrs. Francisco ( h i a t u s )Where stories live. Discover now