10. fejezet

272 9 4
                                    

 Másnap reggel fáradtan keltek ki az ágyból. Talán nem kellett volna késő estig beszélgetni. Megmosakodtak a fürdőben, felöltöztek és megfésülködtek. Netty folyamatosan az álmán gondolkodott. Meg is osztotta szobatársaival, miközben az étkező felé tartottak.
- Titkok Kamrája? Anyám mintha említett volna róla valamit - mondta Linda. - Az anyukája is a Roxfortba járt. Állítólag amikor kinyitották meghalt egy lány.
- Hogy mi? De akkor a többiek veszélyben vannak! - kiáltott fel Jess, aki egy kicsit aggódó fajta.
- Nyugi, biztos nem lesz semmi bajuk - nyugtatta Lindsey a jelenleg kék hajú lányt. Majd álmodozó hangon folytatta. - És hát ott van Harry Potter. Ő majd megmenti őket, hiszen legyőzte Tudjukkit. Egy igazi hős!
- Ki a hős?  - sétált melléjük egy sötétbarna hajú és fekete szemű fiú. - Csak nem Potter? Hogy lenne hős, ha még csak egy csecsemő volt? 
- Akkor hogyan ölte meg Tudjukkit? - vágott vissza Lin.  - És amúgy is, ki vagy te, hogy beleszólsz a beszélgetésünkbe?
- Ó, pardon, Lucas Dréhille a nevem. Mes parents sont des serviteurs du Seigneur et je ne le nie pas* - válaszolt franciául, de arra nem számított, hogy Netty mindent értett.
- Le mien aussi, Lucas. Szimonetta Bella Black est mon nom** - nyújtott kezet a döbbent fiúnak. - Három évig kint éltem Franciaországban anyámmal, tudok néhány mondatot. De ha te francia vagy, hogy-hogy nem a Beauxbatons-ba jársz?
- Az túl világos. És szerintem itt jobb képzést kapok sötétvarázslatok terén, már ha érted mire gondolok.
- Igen, értem. Ha most megbocsájtasz, mi mennénk a dolgunkra - mondta Netty, majd barátnőivel együtt ment enni. Az étkezőben leültek egy asztalhoz, majd kikérték a reggelijüket.
- Hmm, baj lenne, ha egy csokitortával kezdeném a napot? - kérdezte Jessica. A többiek nevetve megrázták a fejüket és ők is választottak valamit. Netty egy nagy adag tükörtojást kért, Lindsey gabonapelyhet, Linda pedig pirítóst. Mikor végeztek, megjelent az asztalon négy órarend, névvel ellátva. Mindegyikőjük kivette a sajátját és egyeztették. 
- Én Bájitalok Keverésével kezdek, aztán Transzformálás jön - kezdte a göndör hajú.
- Nekem is pont ilyen - ujjongott Lindsey. - Nektek?
- Mi mindketten Bűbájismerettel kezdünk - válaszolt Linda.
- Ideje menni órára, gyertek - intett Jessica, majd táskájával együtt megindult a kunyhó felé Lindával. Netty és Lin a másik irányba mentek, majd diáktársaikkal együtt csengőszóra bementek. A kunyhóban volt tíz pad, mindegyik tetején pedig egy üst pihent. A falakon polcok voltak, amiken üvegekben különböző bájital hozzávalók voltak. Mindenki helyet foglalt, majd pár perc múlva megjelent a tanár. Ugyanaz a férfi volt, mint aki bevezette őket az épületbe. 
- Üdv gyerekek, Drented professzor vagyok, tegnap láthattak. Én fogom tanítani ezt az érdekes tantárgyat. Mivel az aranyvérű csoporthoz tartoznak, gondolom nem kell bemutatnom, hogy mit is fogunk csinálni, igaz? - kérdezte mosolyogva a férfi. Elég szimpatikusnak tűnt. Az osztály helyeslően bólogatott. - Belenéztek a könyvbe? - Ismét bólintás. - Remek, akkor kezdjük egy egyszerű főzettel. A neve Szépítő bájital. Elkészítését a tankönyv ötödik oldalán találják. Jó munkát!
A diákok nekiálltak a főzet elkészítéséhez. Nettynek könnyen ment, hiszen sokszor gyakorolot Perselus Pitonnal, a Roxfort bájitalatan tanárával. De voltak, akik elég ügyetlennek bizonyultak. Az egyik Kevin Payne volt, aki túl sok palástfüvet tett az üstbe, és belerobbant az arcába.
- Enyje Mr Payne. Hát nem olvasta a könyvben, hogy csak kettő levél kell és nem három? Még szerencse, hogy ennek nincs mellékhatása. Ezért kezdtem ezzel. 
 Egy pálcaintéssel kiürítette az üstöt, majd a fiú ismét nekiállt a munkának. Pár perc múlva Netty elégedetten dőlt hátra. A bájital szivárványszínű volt, mint ahogyan a képen is. Drented professzor megnézte, majd elővett egy tollatlan madarat. Megitatta vele a főzetet, majd néhány másodperc múlva a kis lény átváltozott egy gyönyörű, színes arapapagájjá. 
- Ezt nevezem, Ms Black! Ilyen tökéletes elsős által elkészített bájitalt még életemben nem láttam. Ez egy K-t érdemel.   
 Miután kicsengettek, indultak Transzformálásra. Ezt is egy férfi tanította, aki nagyon ismerős volt Netty számára. Hát persze! Ott volt Bellatrix és Rodolphus esküvőjén. Sötét, göndör haja volt és sötétkék szeme.
- Jó napot mindenkinek! Szólítsanak Walsh professzornak! Az órámon nem tűröm a felesleges beszédet, de a helyes átváltoztatásokat annál inkább. Gondolom mindenki tudja az alap varázsigéket, szóval menjünk egy nehezebbre. Mindenkinek fogok adni egy sündisznót, amit párnává kell változtatni. 
 Walsh professzor mindenki elé letett egy kis sünit, majd a saját asztalához ment és bemutatta a varázslatot. A végén a sün helyett egy puha párna lett az asztalon. Monicának (aki szintén ebben a csoportban volt) elsőre sikerült, amit a professzor egy K-val jutalmazott. A többiek irigykedve nézték, mivel senkinek sem ment. Az óra végére már majdnem mindenki tudta ezt a varázslatot, de még így is akadtak, akiknek nem jött össze.
 A következő óra Varázslények Gondozása volt.  Mivel ez egy kicsit veszélyesebb tantárgy, mint a többi, ezért két tanár volt. Az egyikőjüknek vállig érő vörös haja volt és barna szeme, a másikjuknak pedig hosszú, göndör aranybarna haja volt és zöld szeme. Míg előbbi kiengedve hordta a haját, utóbbi összefogta, hogy ne lógjon bele a szemébe.  Az óra a kis erdőben volt tartva, ahol a bólintérek és golymókok érdeklődve figyelték a tanulókat. 
- Sziasztok gyerekek, én Emma Garcia vagyok, szólítsatok Garcia professzornak - szólt a vörös, aki jóval fiatalabbnak tűnt a másiknál. - Az órák felét én fogom tartani, másik felét pedig Taylor professzor. Ma nem tanulunk semmit, hanem ismerkedünk. Gyertek, üljünk le egy körbe!
 Mikor mindenki helyet foglalt a puha füvön, megszólalt az idősebb professzor.
- A nevem Olivia Taylor professzor és velem a veszélyesebb állatokat fogjuk venni. Én már tapasztaltabb vagyok ebben a szakmában, ezért Emma, aki csak most kezdte, a szelídebb lényeket mutatja be. Akkor menjünk sorba! Te itt mellettem, hogy hívnak? - fordult jobbra egy fekete hajú, vékony lánykához.
- Lisa Posey vagyok, Victoria Posey ikertestvére - válaszolt. - Németországból származom.
- Ó, igen, velük volt a második óránk. Rendben, ki a melletted ülő?
- Dany Shay a nevem, Dániából jöttem.
- Kevin Payne vagyok Belgiumból.
 És mindenki elmondta a nevét és lakhelyét. Minden teljesen rendben volt, míg hangos zajjal meg nem jelent egy majomszerű lény. Mutogatott valamit a professzoroknak, akik közül az egyik patrónust küldött.
- Gyerekek, én visszaviszlek benneteket a sátratokhoz, amíg Taylor professzor megpróbál tenni valamit - mondta Garcia professzor. A diákok visszajutottak a hálórészükhöz, de nem mentek be a sátorba, hanem kívülről figyelték az eseményeket.

*A szüleim a Nagyúr szolgái, és ezt nem tagadom
**Az enyéim is, Lucas. Szimonetta Bella Black a nevem

Itt is úgy működik az osztályozás, mint a Roxfortban

K-Kiváló
V-Várakozáson felüli       Sikeres
E-Elfogadható
--------------------
H-Hitvány
B-Borzalmas                    Sikertelen
T-Troll

A Halálfalók titkaiWhere stories live. Discover now