{15}

162 5 0
                                    

|pov. Fay|
Langzaam laat ik me uit bed glijden.
Ik pak een setje kleding en trek dat aan, waarna ik naar de badkamer loop en mezelf verder klaar maak.

Mijn blik blijft nu rusten op mijn spiegelbeeld. Ja, ik heb nogsteeds spijt.
Er zaten twee vrije dagen tussen en vandaag is het dus vrijdag, zaterdag moet ik weg, en donderdag en woensdag heb ik met niemand gesproken, behalve mijn moeder.
Hoe het nu tussen mij en Sem zit? Geen idee.
Of ik überhaupt nog tegen de rest kan praten? Ook geen idee.

Ik hoor mijn moeder beneden roepen dus pruts nog snel een knot in mijn haar en loop dan naar beneden.
''Fay?''
Ik knik licht en ga op de beige stoel zitten die er trouwens als 1 van de laatste meubels nog in staat, terwijl ik een broodje naar binnen werk.
''Je weet dat we morgen weggaan?''
Ik knik en sta op.
''Je brengt me toch?''
Verander ik snel het onderwerp, ik heb mezelf voorgenomen dat ik deze laatste dag niet zielig ging lopen doen.

''Ja''
Ze pakt haar jas van de kapstok en loopt nu, gevolgd door mij, naar de auto.
Ik stap snel in en verbind mijn telefoon met de radio.
Zoals meestal als mijn moeder me bracht, toen ik nog niet met Sem meeging, zet ik een van mijn playlisten aan en zing vrolijk mee.
~~
Maar die vrolijkheid is ook al heel snel weer weg als mijn moeder de parkeerplaats van school opdraait.
Ik laat een zucht ontsnappen en mijn moeder kijkt me even aan.
Ik knik kort dat het gaat en stap dan uit, pak mijn tas en gooi de deur dicht.

Ik wacht tot mijn moeder weg is gereden en laat mijn blik over het schoolplein glijden en zie nergens het gebruikelijke groepje.
Ik neem een beetje moed bij elkaar en loop dan het gebouw in.

Zoals ik al had verwacht, zoals op elke school, weten de meesten ook al wat er is gebeurd en dus zie ik mensen of boos, of teleurgesteld naar me kijken.

stay | ft. spaze | part 2 van lovely tears ♡Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu