-02-

116 10 21
                                    

No one POV

Setelah beberapa minit, ketua kelas mereka iaitu Kim Taehyung masuk ke kelas dengan riak wajah gembira dengan senyuman lebarnya lagi kalah momo momok tu eiish sheram...

"WEYH KORANG CIKGU TAK MASUK KELAS MESYUARAT KATANYA!!!!!!!!!! YAHOO MARI KITA BERJIMBA!!!!!!!! " jeritnya kalau boleh jerit biar roboh sekolah haish Taehyung....

"Wey pe kata kita melawat kelas diorang" cadang Lena kepada Haera. "Hah? Diorang? Siapa diorang tu? " soal Haera. "Lembab siyot otak kau -,,- BUDAK LAKI LAPAN ORANG TADI LA HALAH!!! " jerit Lena di tepi telinga Haera maunya pekak Haera dijadinya.

"Eh kau fikir aku pekak ke badak? Dan, AKU TAK TAHU LA KELAS LAPAN EKOR TENUK TU!!!!!!! " balas Haera pula di tepi Lena. Pelajar lain di kelas 6-A1 memandang mereka berdua sambil berbisik kepada rakan mereka.

"HA NGUMPAT LAH TU MACAMLA KITA TATAU! " ujar Haera. "Kau nak aku sula lobang hidung kau atau kau diam? " bisik Lena sambil menyiku Haera. "Okok aku diam! " balas Haera sambil merengus kasar.

***

Sekarang ialah waktu rehat. Haera dan Lena menunggu lapan ekor tenuk-- eh lapan manusia yang mengajak mereka rehat bersama. Setelah beberapa minit mereka menunggu di dalam kelas, mereka akhirnya ternampak lapan bayangan yang datang ke arah mereka berdua.

"HALLU KAMI DAH SAMPAI LAMA KE TUNGGU?!?!?!?! " ujar salah seorang ahli member mereka. Mungkin dia yang paling aktif kot.. "Woi diam la anjenk" bisik member yang berada di sebelah si dia.

Mereka apalagi kenal-mengenal la takkan tercegat je kat situ tak buat pape en? Selepas sesi kenal-mengenal, mereka turun pergi ke kantin dengan laju takut makanan habis punya pasal sampai member pun sanggup tinggal haha.

Di meja kantin

"Weyh Hongjoong esok hari jadi Seonghwa pe kata kita pi shopping hadiah pastu buat surprise kat dia. Amacam? " bisik Yunho kepada Hongjoong. "Hmm okay nanti aku mesej Haera" balas Hongjoong.

"Aik macamana kau bole dapat nombo dia? " soal Yunho masih berbisik. " alah Seonghwa kan ada follow Haera nanti bole lah aku mesej dia kat ig halah" balas Hongjoong.

"Hah bisik apa tu?! " tegur Wooyoung. "Nanti aku bagitau kau" balas Yunho. "Hmm okey...... " Wooyoung menyambung makan. Eh baru author perasan Haera dengan Lena kene palau HAHAHAHA cian diorang.

***

Kriiinnggg!!!!

Loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan sudah tamat (tarak idea senanya hehew). Haera sedang mengemas buku. Hanya dia dan Lena sahaja yang berada di kelas. pelajar lain semua dah lama blah.

"HALLU RAKAN BAHARUKU BUAT APA TU?!?!?! " tegur San iaitu member paling aktif dalam Ateez. "Kitorang tengah masak rendang esok kan raya. TENGAH KEMAS BUKU LA HALAH TAK NAMPAK KE?!?!?! " balas Haera. "Alorh gurau je ゚( ゚இ‸இ゚)゚"

"Kau nak apa? " soal Lena. "Aku nak bagitau yang petang ni diorang ajak pi shopping sebab esok hari jadi Seonghwa " balas San. "Owwh k jadi kitorang kene pi mall mana? " soal Haera pula. "Dongdaemun" balas San ringkas.

"Yang lain dah balik ke? "

"Eh taklah tengah basuh jamban"

"Kau kalau tak seriyes memang tak sah kan? "

"Haah <(‾︶‾)>"

"Tantah bila dah tua pun tak siyes -,,-"

"Aku dengar la halah "

"Aku tak suruh kau dengar pun"

"Yelah aku mengalah"

"Jangan contohi jantan teruna yini ye anak² sekalian"

"Mentang² lah perangai aku childish kau cakap camtu ye depan² pulak tu eee tak gheti malu"

"Hado haku kesah? "

"Diam la korang asik gaduh je"

"Aku baru je gaduh dengan dia sekali yang kau cakap 'asik gaduh je' pehal? "

"Saje nak tambah dialog"

"Eh kau"

"Hah San kitorang kene pi pukul berapa? " soal Lena. "Pukul 12 pagi" balas San. "Aku tengah siyes boleh pulak dia memain -,,- bebetul la woi"

"Haish pukul 5 la" balas San dan blah macamtu aje. "Eh bole pulak dia blah macam tu aje dengan tarak perkataan 'bye bye' nya haish" ujar Lena tak puas hati. "Kau suka dia ehhh haa kantoi~" ujar Haera sinis. "Pale lobak kau"

"Wey nanti kau amik aku ke aku yang amik kau? " soal Haera. "Kau amik aku la malas pulak nak drive hehew ●ω●" balas Lena. "Hamboi kau, kalau kau lambat aku bagitau San yang kau suka dia~" ugut Haera. "AKU TAK SUKA DIALAH!!!! " jerit Lena. "Ye latu~" balas Haera. "Kbaii chaw lu pape roger " ujar Lena. "INGAT JANGAN LAMA² NANTI AKU BAGITAU SAN!!!!! " pesan Haera kepada Lena.

"WOI ANJENK AKU TAK SUKA DIA LAH!!!! " maka bermula lah sesi kejar-mengejar.

TBC

[OG] Secret Boyfriend 『P.S.H』Where stories live. Discover now