No one POV
Haera telah tiba di rumah. Setibanya dia di rumah, dia merebahkan diri di atas katilnya yang empuk. Sedang dia berehat, tetiba dia tersengih sendirian. "Hensem juga Seonghwa tu" pujinya lalu pipinya memerah.
Ting!
Handphone Haera berbunyi. Dia segera mengambil phonenya. "Eh? Yunho? Macamana dia boleh tau ig aku? Watdehek?! " berkerut seribu dahi Haera dijadinya.
_yunho_
Wey Haera ni aku Yunho. Kau
ingat aku en? Ha ni aku nak
ingatkan kau jangan lupa
petang ni ada apa. Kau lupa
aku sekeh pale kauHamboi garangnya takut
ittew ⊙﹏⊙Takyah nak menggedik
lah. Aku tau la kau tu
swag halahAlah nak manja pon takleh. Kijam
kau... Aku ingat la petang ni ade
ape..Ceh <'~'> k la bye chaw
lu pape jangan rogerSape ntah yang nak roger kau
‾︿‾Setelah berdebat dengan Yunho ceh manada, Haera pun melihat jam di skrin handphonenya. "Awal lagi. Tido dulu lah. Eh kene bagitau eomma la nak gi mana... " Haera terus keluar dari biliknya dan memberitahu kepada eommanya tentang itu dan menyuruh eommanya kejut.
Skip beberapa jam kemudian
Haera POV"PARK HAERA BANGUN DAH PUKUL 8 MALAM!!!!!!!!! " aku segera bangun dari lenaku setelah mendengar eomma menjerit. "Hah?! Pukul 8?!" aku pun melihat jam di handphoneku. "Cis bedebah betul -_- baru pukul 4.30 dah kata pukul 8 -_- " ujarku. Aku mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik air.
Setelah siap, aku meminjam kereta eommaku dan mengambil Lena di rumahnya. "Yow bro wassup? " sapaku kepada Lena. "Nothing bro" balasnya. Sebenarnya dah biasa dah kitorang sapa macam ni hehew maklumla swag..
"Wey kau bawak banyak duit tak? " soalku. "Erm banyak jugalah. Wae? " balasnya berserta soalan. "Takde pape cume nak suruh kau belanja aku barang sikit hehew" ujarku. Manakala Lena :
(Hampir k hampir sebab dia manusia)
"Kalau aku cakap tak boleh? " soalnya. "Aku bagitau San yang kau suka dia~" jawabku. "Anjenk sia kau. Yelah aku belanja.. TAPI! Satu barang je yang aku belanja kau" ujarnya. "YEHET LENA AKU SAYANG KAU MUAH CIKIT" balasku gembira. Kemudian cengkerik memainkan peranan. Jangan tanya aku kenapa ada cengkerik pi tanya author sana.
Setelah beberapa minit aku memandu dan cengkerik habis memainkan peranan letak jawatan katanya, kami pun sampai di Pasaraya Dongdaemun seperti yang disebut San tadi.
Kami masuk dan kami mencari.............. Korang rasa apa yang kitorang cari? Manusia tu? Be........... Salah! Kitorang cari kedai makanan ringan sebab lapo duh.
Masa sampai di kedai makanan ringan, kami terkejut beruk malahan terkejut anjing lagi k guro. Kami terkejut sebab.................. Korang rasa? Ya, kami terserempak dengan diorang. Kebetulan hehew nasib baik terserempak sebab malas nak cari diorang huahuahua.
"Eh? Korang pun ada kat sini?! " soalku. "Yelah kalau bukan kitorang takdenye kau nak tanya soalan buduh tu" balas Mingi. "Ehehehehe" aku menggaru kepalaku yang disengajakan untuk gatal..
"Ha korang makan dulu kitorang tunggu" wow gentleman betul si leader group tu iaitu Hongjoong. "Eh takpelah korang blah lu tak payah tunggu kitorang " balas Lena yang dari tadi membisu. "Hah okey"
***
Kami bersama ATEEZ untuk mencari hadiah yang sesuai untuk Seonghwa atau lebih tepat lagi crush aku. Ya, dia dah jadi crush aku. Sejak pandangan pertama, yini lah yang dinamakan cinta pandang pertama gituww.
Sedang kami mencari hadiah yang sesuai, tetiba handphoneku berbunyi menandakan ada orang menelefon aku. Aku tak tahu siapa yang menelefonku dan aku belum dapat nombor telefon Seonghwa jadi mungkin orang lain yang aku kenali atau tidak.
"Yeoboseyo"
"Yah Haera ni saya Seonghwa "
"Eo? Macamana awak dapat nombor telefon saya? "
"Rahsia~"
Aku segera melihat Lena dengan tajam.
"Ah~ ni mesti Lena bagitau ni" aku masih menjeling Lena setajam pisau yang baru diasah.
"Ada apa awak telefon saya? "
"Amugeotdo aniyo. Waeyo? Awak sibuk ke? "
"Ah nae~ saya sibuk~ nanti saya mesej awak ya bila saya dah siap kerja"
"Nae"
Aku mengeluh panjang. Siap kau Lena aku sumpah kau jadi katak. Eh tak baik. "LENA!!!!!!!!!!! " jeritku. kesah apa aku kalau orang lain pandang. "HUWAHHH MIANHAEEEEEEE SAN TOLONG AKU!!!!!!!!!!! " sedang kami kejar mengejar, aku ternampak yang San tersedak kemudian blushing disebabkan Lena mention nama dia uwu~...
"Woi² dah la bende kecik pon nak gaduh ke? Tak matang" ujar Yeosang. "Eleh macam la dia matang sangat" balasku sinis. "Ha San sini jap aku nak cakap kat kau" ujarku.
"Apa dia? "
"Hehehehe"
TBC
YOU ARE READING
[OG] Secret Boyfriend 『P.S.H』
FanfictionTersebutlah kisah dua orang pelajar remaja yang sama umur yang sama sekolah yang sama tinggi yang-- kk staph. Suatu hari, Haera telah dapat mesej daripada rakan baharunya, Seonghwa dan ini lah apa yang dimesej Seonghwa : "Boleh tak aku nak....." - S...