-08-

91 6 2
                                    

No one POV

"kau kena...... Huehuehue" ujar Lena sambil menggosok tangannya gaya macam orang jahat la gitew.

"Kena apa?"

"Kalau aku suruh ni kau jangan shook pulak"

"Ye lah"

'kau kena kiss namchin kau HUEHUEHUE' bisik Lena di telingan Haera.

"WHAT THE----"

"Takde what², buat je la waduh"

"Haih. Seonghwa, jom pi dapur jap" ajak Haera. "Hah? Buat apa?" Soal Seonghwa. "Alah ikut jelah arahan aku. Berat sangat ke bontot kau tu ke dah berakar ha?" Ujar Haera.

"Haish yelah" akhirnya Seonghwa mengalah.

Apabila mereka di dapur, Lena ketawa sampai berguling². Yang lain hanya memerhati kelakuan Lena. 'macam natang pink mandi lumpur dah aku tengok'

"WARGH!!!" semua terkejut sampai tercekik gajah dek kerana jeritan Seonghwa. Lena sudah meletuskan tawanya. 'ni ketawa ke mengilai ni?'

Akhirnya, Haera dan Seonghwa telah kembali. Muka Seonghwa dah merah kerana kelakuan Haera. Manakala Haera hanya berjalan dengan blur.

"Asal kau buat camtu ha?" Soal Seonghwa perlahan sedikit. "Itulah dare aku" jawab Haera selamba.

***

"Weyh babun" Haera memanggil rakan baiknya. "Ye biawak" balas Lena. "Aku nak tanya kau" ujar Haera.

"Hmm?"

"Kenapa kau kasi dare tu kat aku ha semalam?!" Soal Haera sedikit marah. "Lek² korang kan sweet couple" balas Lena. "Sweet kapel lobak kau lah! Kitorang kapel pon senyap² je dumak -,,-"

Tanpa mereka sedar, ada seseorang mendengar perbualan mereka secara senyap. Manusia itu hanya smirk.

-

Sekarang, masa untuk pelajar berehat. Rata² pelajar menuju ke kantin manakala HaeNa menuju ke tandas.

Apabila mereka sudah ke kantin, seseorang berkata "wuuuu~ dengar citer ade orang couple dengan Seonghwa~" maka terjadilah HaeShookRa.

"Huh? M-mana ka-kau dengar be-berita ni?" Soal Haera. Pipi Haera dah membahang. "Itu rahsia~" balas manusia tu. "Baik kau bagitau sebelum aku pang kau!!" Haera memaksa manusia atau lebih dikenali sebagai Seonghyun.

"Pang la kalau berani~" sengaja Hyun mencabar Haera. Haera sudah mengangkat tangannya dan tangannya hampir mendarat di pipi Hyun. "OKOK AKU BAGITAU JANGAN PUKUL AKUUUUUSUSHRVSJANEI!!!" pfft, dasar pengecut.

"Tau takut"

"Tch"

"Bagitau la cepat!!"

"Aku dengar perbualan korang lahh!!"

"what the--- KAU NI KAN EIIIII" sekali lagi Haera mengangkat tangan tanda nak lempang natang eh Seonghyun.

"Wowowowowowoww sabo brader" belum sempat Haera menyepak Hyun, Lena terlebih dahulu menyelamatkan Hyun. 'wah ma hero~'.

"Gaduh tak ajak aku sia" ujar Lena tanpa melepaskan lengan Haera. 'aku tarik balik kata² aku hiks ;-;'.

"Meh lah kite wrestling dia berjemaah" ujar Haera. Maka Lena melepaskan lengan sahabatnya itu.

-

"Fuh lega dapat belasah orang"

Kriuukk~

Mereka memandang satu sama lain.

"Weyh, aku gaduh sampai lupa nak makan sia"

"Jom ah beli makanan. Aku belanja"

"Yehet! "

Maka mereka pon membeli makanan menggunakan duit Lena~

"Ehem². Para murid sila berikan perhatian seketika. Untuk murid yang bernama Park Haera dan Kang Lena sila ke pejabat secepat mungkin. Harap maklum."

"Whut? Kenapalah masa aku nak makan baru cikgu panggil waduh" Haera mengeluh. Haih sian dia.

"Hemm kita diet je lah. Dah jom pi pejabat" ajak Lena. "Diet? DIET KAU KATA?! BADAN MACAM RANTING KAU SURUH AKU DIET?! AKU NAK MAKAN LAHHHHHHHH!!!!" Haera merengek disitu. Lena pula menepuk dahi. Secara terpaksa, Lena kena heret Haera dari situ.

-

Setelah mereka sampai di pejabat, mereka berdua ternampak mangsa buli mereka tadi. 'aduh, ni mesti dia mengadu ni' getus hati Haera

Dengan sopan, dia berkata, "Nae songsaengnim, kenapa panggil kitorang?"

"Seonghyun kata, awak berdua buli dia. Betul ke?" Puan Lee menyoal siasat mereka berdua. "B-betul p-pu-puan" dengan gagapnya Lena menjawab. Puan Lee memandang Haera. Haera sekadar mengangguk menandakan yang kata² Lena itu betul.

"Sebagai denda, saya nak kamu berdua bersihkan seluruh kawasan sekolah ni masa balik nanti. Arasseo?" Haera dan Lena mengangguk. "Baiklah, kamu bertiga boleh bersurai" Puan Lee menghalau mereka.

"Woi kau pehal nak mengadu kat cikgu?! Tak pasal² kitorang kene denda!!" Tengking Haera kepada Seonghyun. "Salahkah manusia yang hensem yini mengadu kat cikgu?" Soal Seonghyun dengan bangga. "Salah lah!! Dah la tak hensem pastu puji diri pulak tu!" Lena pula bersuara sambil membuat riak wajah ingin muntah.

"Jahat gila"

TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 12, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] Secret Boyfriend 『P.S.H』Where stories live. Discover now