Haera POV
"HYUNG!!! JANGAN LA TUKAR CHANNEL!!! JONGHO NAK TENGOK LAHHH!!!" fuh, kuat betul mamat ni jerit. Hampir berdarah telinga aku. Kalau keluar darah telinga aku ni, siap kau Jongho a.k.a maknae pfft. Harap je maknae tapi perangai haram jadah tak macam maknae pun.
"Sukati aku la nak tuka channel ape pun. Sekurang-kurangnya aku tengok citer Jejak Rasul. Kau tu tengok citer Didi and Friends pfft tak padan dengan umur" hambur(?) Yunho fuh.
Dan, aku nampak fake maknae a.k.a San rembat remote daripada tangan Yunho dan menggantikan dengan bekas pensel aku. Tch, main rembat je eish.
"Yey! Kita dapat remote!" Jerit San kemenangan. "Psst Lena. Tengok San a.k.a boipreng kau tu. Perangai tak padan dengan umur siut" bisikku di telinga Lena.
BUK!
"ADOI" dan ya, semua hidupan dalam rumah aku termasuk pokok bunga ros pon melihat aku dengan hairan. Krik krik. Maka, cengkerik pun memainkan peranan. Oh ya, ni cengkerik baru bukan cengkerik yang dekat chap lepas.
"Kau pehal?" Soal Yeosang. "Takde pape. Saje nak test suara" pfft, alasan merepek bhai. Mereka endahkan dan sambung aktiviti mereka.
"Kau!!!" Jerit Lena. "Ye saya ada apa yang saya boleh bantu cik.. err.. Cik Lena?" Soalku seperti suri rumah dia pfft. "Sini kau!" Balas Lena sambil menarikku keluar. Sakit bhai dia tarik.
Luar
"Apa?" Soalku blur. "Boleh tak kau jangan cakap pasal benda tu lagi?!" Marah Lena. "Pasal apa?" Soalku lagi. "KAU NGANJING AKU SUKA SAN! AKU TAU LA AKU SUKA D---" lantas Lena menutup mulutnya then lari ke tempat lain.
Aku segera mengejar Lena. Dia menyorok belakang semak siut. "Lena, siyes ah kau suka San?" Soalku lembut untuk menenagkannya. Perlahan-lahan dia mengangguk. Yesh dapat tau pun siapa crush dia YEHET.
"Sejak bila ka-- EHEK²!" Tetiba aku tersedak. Siapa lah yang panggil aku ni taulah aku popular bolehlah aku pergi kedai buku Popular kat Aeon.
K, sambung.
"Sejak bila kau suka dia?" Soalku lagi. "Ingat tak yang kita pegi Dongdaemun Mall masatu? Masatu kau kejar aku lepas tu aku jerit nama San. Lepastu masa aku balik, aku asik teringatkan dia ja. Setiap masa, setiap waktu, setiap saat aku teringat dia"
"Ouh, jadi sekarang bolehlah aku tolong kau eheheh" sindirku.
Author : lari dari tajuk jap. Mian eh
"HAERA! LENA! WOI BABUN SEKALIAN!!!" eh eh sukati dia ja nak panggil kitorang babun. Anda rasa siapa empunya suara yitu?
Hongjoong?
Seonghwa?
Yunho?
Yeosang?
San?
Mingi?
Wooyoung?
Jongho?
Ha silalah komen 🌚
***
"YE GAJAH KITORANG ADA KAT SINI!!" Panggilku.
"Eh eh kau ni sukati mak, bapak, nenek, atok, moyang, anjing, kucing, biawak kau je nak panggil kitorang gajah eh"
"Dah korang panggil kitorang babun, aku panggillah korang gajah. Balas balik. Wae tto?(apa yang tak kena?)"
"Hrmm. Oh ye, tujuan kitorang panggil kau ni, kitorang nak balik"
"Eh? Awalnya?"
"Dah kau menghilang lagipun kat rumah kau bukannya ada pape pun. Habuk pun takde. Nak main pun tak tahu nak main apa. Lagi bagus balik je kan?"
"Ha! Aku ada satu permainan. Main Truth or Dare nak?" Cadang Lena.
"Hah ok jugak"balas San. Ceh.
Dalam rumah aku~
"Jap aku nak amik botol kosong" segera aku pergi ke dapur untuk mencari botol.
Sampai dapur, aku terus cari, terus cari, ibunya yang hilang-- eh ternyanyi lagu Upin Ipin pulak.
Dalam laci aku cari, takde.
Dalam kabinet, takde.
Dalam peti sejuk, takde.
Bawah meja, takde.
Bawah kaki, takde.
Bawah sofa, takde.
Dalam tong sampah, takde.
Dalam lubang jamban, AHA! Jumpa.
Eh, macamana boleh ade dalam lubang jamban ya? Meh kita pleshbek (flashback).
Pleshbek
Gulp gulp gulp. Aku meminum air soya dalam botol dan aku dah habiskan. Disebabkan tak tahan untuk membuang hajat, aku terus ke tandas tanpa membuang botol tadi.
***
Semasa jamban tengah flush, aku mendengar bunyi seperti orang mengetuk dinding menggunakan botol. Tapi, aku endahkan. Aku berlalu pergi selepas mencuci tangan di sinki.
End pleshbek
Oh macam tu rupanya ada botol dalam jamban. Aku terus basuh botol tu dan lap dengan baju. Malas nak cari kain ^0^.
"Dah jumpa!" Jeritku membuatkan yang lain tercekik biawak tanpa penjelasan.
"Oh sorry buatkan korang tercekik biawak. Jom main!" Ujarku riang kerana tak sabar nak main ToD.
Aku memutarkan botol tersebut di lantai dan ia menunjuk(?) ke arahku. Oh shet.
"So Haera, truth or dare?"
"Dare"
"Kau kene..."
TBC
YOU ARE READING
[OG] Secret Boyfriend 『P.S.H』
FanfictionTersebutlah kisah dua orang pelajar remaja yang sama umur yang sama sekolah yang sama tinggi yang-- kk staph. Suatu hari, Haera telah dapat mesej daripada rakan baharunya, Seonghwa dan ini lah apa yang dimesej Seonghwa : "Boleh tak aku nak....." - S...