Esok
Aku bangun awal pagi ni tak tahulah kenapa. Lepas bersiap aku turun ke bawah. Sesampai di bawah, oppaku berkata "pagi ni eomma kene pegi kerja awal so kau jangan nk sepahkan rumah kalau tak aku terajang kau pergi planet Pluto"
"Okay boss!" Balasku. "Eh oppa, eomma balik tak malam ni?" Sambungku selepas mengambil tempat bersebelahan dengan oppaku di meja makan. "tak" balasnya ringkas.
"Kalau eomma tak balik, maksudnya...........OMO SAPE NAK MASAK?!?!?!?!?!" ujarku. "oppa la yang masak haduh " balas oppaku. "tapikan oppa tak pandai masak" ujarku. "Pepandai lah oppa masak. Lagipun sekarang dah maju boleh belajar kat internet" balas oppa sambil dab #junheethuglifeu hohohohoho.
"Yelah, kalau tak sedap, oppa habiskan makanan tu!" ujarku. Dan kami pun menjamah makanan yang eomma masak awal pagi tadi. Dan seperti biasa, oppa akan hantarku ke sekolah.
Sekolah
"Weyyyyy Lenaaaaaa" aku memanggil Lena sebab nak bagitau pasal semalam~ mesti dia tak percaya mueheheh. "Waeyo?" Soalnya kebingungan. "Aku nak bagitau secret" ujarku. Lantas Lena mendekatkan telinganya dengan mulutku.
"Aku dah sah jadi yeojachingu Seonghwa uyeh" bisikku. "Wahh chughahaeyo!" Ujar Lena sambil tepuk tangan bukan tepuk tampar mati aku woi. "Kalau nak kahwin jangan lupa jemput member mu yang kiyot ni tau" sindirnya. "Pale bapok hang nak kahwin. Kitorang baru je in relationship!" Balasku.
Lepas 2 jam >> rehat
Aku turun ke bawah dengan Lena. Dalam perjalanan menuju ke kantin, aku ternampak sepasang pasangan..
"Oppa! Eunbi tak date pon dengan namja tu!"
Pak!
"KAU JANGAN NAK MENIPU! AKU NAMPAK KAU PEGI TAMAN SAMA² DENGAN JANTAN TAGUNA TU SIAP PIMPIN TANGAN LAGI KAU FIKIR AKU BODOH?!?!?!?!"
"Sampai hati oppa tak percayakan Eunbi" terus perempuan tu lari.
"Weyy aku taknak macam tu berlaku dengan aku dengan namchin aku" ujarku kepada Lena. "Sape suruh kau kapel ngan dia" balasnya. "kau ni tak membantu langsung la"
Lepas beli makanan, aku dan Lena mengambil tempat jauh sikit dari tempat lepak Ateez sebab aku malu nk jumpa Seonghwa T_T.
"Hae, andai kata rahsia kau dengan Seonghwa dah terbongkar, kau akan buat apa?" Soal Lena. "Aku ambil masa bersendirian la ape lagi" jawabku tanpa memandang muka Lena. "Kalau ada orang ejek kau?" Soal Lena lagi.
"Senang je, aku pindah sekolah" jawabku. "Aku macamana?" Soal Lena sambil mengerutkan dahinya. "kesah ape aku" balasku ringkas. "Aku fikir sahabat ni indah bila dengan kau rupanya tak" lantas Lena bangun dan ingin pergi dariku. Aku segera mencapai lengannya dan berkata "ala mian la aku gurau je"
"Haisy yelah lainkali jangan cakap camtu. Tedih ati ittew" ujar nya. "Yelah²"
"WOI BETINA" tetiba ada orang memanggil kami. "Eh jantan ni rupanya aku fikir babi mane la yang datang" kataku.
Dup dap dup dap
Hatiku berdegup kencang bagai ribut melanda sebab..
SEONGHWA ADE WOIIII GUE MALU GUE MALU!!!!!!!!!!BETINA TOLONG AKU!!!!!
"Hye Hae" sapa namchinku auch dia senyum gue melting. "H-hai" balasku gagap. "Ah korang, kitorang nak pergi tandas jap" ujar Lena WEY THANKS LENA KAU SELAMATKAN AKU GUE TERHARU."OK BAI JUMPA TAHON DEPAN" segera aku dan Lena pergi ke tandas.
Sesampai di tandas, aku berkata "WOI BADAK THANKS LA SELAMATKAN GUE"
"Kalau kau tak jerit tak boleh ek? Pekak aku nanti woi" ujar Lena. "Eheh mian" bisikku. "Hah kau cakap apa?!" Soalnya sambil mendekat kan telinganya. "Mian~~" bisikku lagi. "Kau ni cakap la kuat sikit"
"Aku kata mian la!!! Tadi kau sendiri yang suruh cakap perlahan kan!!!" Ujarku sedikit menjerit.
Skip >>> Balik
"Weyy Haeeeee" panggil seseorang. Yas jangkaan aku betui. YITU LAH NAMCHIN YANG KU SAYANGI.
"Nae?" Soalku blur. "Jom lepak petang niy" ajaknya. "Hurmm jap aku pikir dulu" jawabku. "Hokeh harapnya kau dapat lepak" ujarnya sambil wink ke arah ku WOI GUE MELTING LAGI KALINI BOLEH MASUK LONGKANG HUARGHHH KYEOPTA NAMCHIN!!!!!!!
"Eiii janganla wink. Aku geram la tengok kau ni hensem+comel gile kalah kucing jiran aku" ujarku malu² kucing meow meow. "Well yini Seonghwa la, Seonghwa foreva cute!" Ujarnya sambil meng-felip hair.
"Ceh baru puji sikit dah kembang sedunia haktuih!" Ujarku. "Eheeh"
"Kbaii la aku nak chillax kat rumah aku dengan si Jun" ujarku. Seonghwa berkerut. "Siapa Jun?" Soalnya. "HOHOHOHO DIALAH SI TETAN eh terlepas kata pulak nasib dia takde. DIALAH OPPA YANG AKU SAYANGI" Ujarku sambil mendepakan tangan gaya orang menang gittuw. Tanpa aku sedari tangan aku terkena batang hidung namchin aku.
"Woi tangan kau kat mane?" Soalnya sambil mengalihkan tanganku daripada hidungnya. "Eheh mian tak perasan" ujarku. Malu duh. "Eh dah sampai rumah aku rupanya. Eh rumah kau kat sini jugak ke?" Soalku. "Haah rumah aku sederet ngan umah kau. K chaw"
TBC
YOU ARE READING
[OG] Secret Boyfriend 『P.S.H』
FanfictionTersebutlah kisah dua orang pelajar remaja yang sama umur yang sama sekolah yang sama tinggi yang-- kk staph. Suatu hari, Haera telah dapat mesej daripada rakan baharunya, Seonghwa dan ini lah apa yang dimesej Seonghwa : "Boleh tak aku nak....." - S...